mamman til Fillip Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 jeg er kvalm... å trøtt! i tillegg blitt kjempeforkjøla! vi neida, vi kan da ikke bruke nesespray!!! å hvorfor skal folk mase over at jammen kvalmen den går over i uke 12 den!=) jaaada, da den ikke gikk over da fikk man høre; bare vent til uke 16 du, da skal du se det gir seg... å når jeg fortsatt hang over do hver JÆVLA morra får man høre; det er den magiske 20ende uke(hva fan er magisk med den????) kvalmen gir seg! hold ut! nå sitter jeg da her i uke 21, snaart uke 22 å like forbanna kvalm som jeg var i 6uke! å nei, det er ikke godt å kjenne junior røre seg i magen når magen allerede vrenger seg å dagens frokost ligger i toalettskåla.. å alle de "gode" rådene alle har, DU FUNKER IKKE SÅ SLUTT Å PLAG MEG! Utenom dette ELSKER jeg å være graviiid:D
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Uff sender deg en god bedring klem fra meg og lille pusen min som ligger på fanget og maler
mamman til Fillip Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2010 Takk takk:) godt å få ut litt damp:) hmm, noen som egentlig vet om noe nesespray vi kan bruke? saltvann har jo ingen virkning, jeg vil bare klare puste igjen!
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Mange som sier at vi ikke kan bruke det og mange som sier vi kan bruke det så er ikke helt sikker jeg. Er skikkelig plaget med tett nese jeg også, etter at jeg kom inn i 2 trimester har det hørtes ut som jeg er forkjølet 24/7 Har kun brukt nesespray 1 gang i hele mitt liv, og det smakte så grusomt at jeg ikke har prøvd det igjen. Og med tanke på at jeg nå er litt var for rare smaker så vet jeg ikke om jeg tør å prøve engang. Uff, pinglejente jeg
mamman til Fillip Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2010 vet jeg syntes det smakte forferdelig selv, men så prøvde jeg den med mentol engang jeg var skikkelig tett å den ble jeg nesten avhengi av... Nå har jeg vært på bensinstasjon å kjøpt meg nesespray... MÅTTE! ble nesten gal her... begynte nesten kjenne det i øret å.. får ørebetennelse med engang jeg er tett å ikke får åpna opp... så da vil jeg da tro det er bedre med nesespray et par ganger om dagen enn no antibiotika.. Hehe, rare smaker ja! kjenner igjen den;)bare passe på så du ikke får dilla på nesespray smaken, jeg får ialf veldig lyst på ting jeg syntes smakte forferdelig før..! kanskje best å holde seg unna;)
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 Nå fikk jeg nesten litt lyst til å smake på den med mentol he he. (liker mentol) Får veldig fort dilla på ting for tiden så kan bli litt farlig om jeg liker den Er enig med at litt nesespray burde være ok. Har det løst seg litt opp nå da?
mamman til Fillip Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2010 jaa:D nå er jeg et nytt å bedre(?) menneske:D utrolig hva litt nesespray gjør for en sliten kropp.. Den med mentol er farlig god så tror ikke jeg vil anbefale den... hehe! ettersom man ikke vet om det er skadlig eller ikke mener jeg;) Du skal ha baby i juli? nesten samme som meg, juni her:D
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 Jepp, skal ha en liten sommer klump Gleder oss kjempe masse! Han vil ha jente og jeg vil bare ha baby he he. Men jeg refererer alltid til bebis med HAN, så kanskje det blir gutt? Skal på ultralyd om 24 dager(gleder meg) og da håper vi på å se kjønnet.
mamman til Fillip Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2010 åå det er så kos! UL er en høydare;) hihi, samme som oss da.. han ville ha jente å jeg var ganske nøytral men sa hele tiden han, å hva fant de på UL? joda, en utovertiss;) å pappan er alt i gang med å planlegge en stor fremtid for junior som fotballproff... de er da søte dessa mannfolka å da!
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Ha ha ha, bra han har planer da Det sies jo at om du har masse hår på magen så blir det gutt, og om du har masse kviser så blir det jente. Jeg har begge deler, så tror det blir et intetkjønn he he Det var ihvertfall konklusjonen til samboer.
Angelito Skrevet 24. januar 2010 #11 Skrevet 24. januar 2010 Det er nok en fordel å velge en ren saltvanns-nesespray når man er gravid, og å unngå preparater som inneholder slimhinneavsvellende middel – slik som Xolin, Otrivin, Rhinox o.l. Bakgrunnen for det er at disse preparatene inneholder et virkestoff som gjør at blodårene trekker seg sammen, og man tenker seg at de også vil kunne påvirke blodgjennomstrømningen i morkaken. Men i følge felleskatalogen foreligger det ikke tilstrekkelige data på bruk hos gravide, så det blir et føre var prinsipp, noen leger vil be deg holde deg unna, mens andre vil si at bruken av terapeutiske doser medfører trolig ingen risiko for foster. Hadde nok ikke vært så redd for å bruke det innemellom, men har du prøvd akkupunktur om du er kronisk tett?? funker vbeldig bra på mange det! Når det kommer til kvalmen, stakkars deg, finnes ikke noe mer jævlig, var selv kvalm frem til uke 15. Spøy hver bidige dag og absolutt ingenting hjalp, lykke til videre!! håper du blir bedre!!!
mibella Skrevet 25. januar 2010 #12 Skrevet 25. januar 2010 Uff, hørtes ikke kjekt ut.. god bedring! Slitt med det samme selv, er nå i uke 37 og tok opp nesespraybruken med jordmor for et par uker siden. Så tett at jeg ikke fikk sove eller noe, ble helt svimmel, vondt i halsen pga at jeg ikke fikk puste med nesen osvosv. Eneste som hjalp var Otrivin. Hun sa det var bedre at jeg tok Otrivin for å berge nattesøvnen enn å ikke få sove i det heletatt. Søvn er ikke akkurat noe en har mye av fra før av når en er gravid.. Så jeg har brukt det hver dag og kveld, men prøvd å begrense meg litt på dagene. Tross alt ikke påvist noen negativ effekt, og babyen har det ikke godt når moren aldri blir uthvilt heller.
mamman til Fillip Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 25. januar 2010 Netti86 - kanskje det er 2 der? både gutt å jente:P hehe! nei, tror egentlig ikke på det der jeg, hadde like mange guttetegn som jentetegn av alt mulig så.. glad bare det er en bebi som er frisk jeg:D Angelito - hmm, akupunktur har jeg tenkt på faktisk, både i forhold til kvalmen å nesa;) men så er jeg liiivredd for nåler...:S tenkte prøve homeopat, erfaring med det? Maeve - ååå er så glad i sånne jordmødre som sier sånn.. hehe! noen er så veldig etter boka at man kan bli kvalm av mindre;) samme hva som er anbefalt så har jeg da brukt otrivin for å få sove jeg å..
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 25. januar 2010 #14 Skrevet 25. januar 2010 2!!!! nei det har jeg ikke plass til inni her he he. Enig, frisk bebis=veldig glad mamma Har pustet igjennim ett nesebor i hele dag og nå har jeg vondt i hodet Tror jeg skal kjøpe meg en nesespray senere.
mamman til Fillip Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 25. januar 2010 uff, som jeg sa; man blir et nytt menneske når man har fått løst opp snørra;) hihi! jeg er nå stolt nesespraybruker Å gravid!
Morgonfuglen Skrevet 31. januar 2010 #16 Skrevet 31. januar 2010 Stakkars deg!!!! Eg ønsker god betring! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå