Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det har visst dessverre det ettersom jeg har skjønt. Etter at egget er satt inn, må det klekkes for at det skal feste seg. Høy FSH kan bety at eggskallet er hardere og klekkingen blir dermed vanskeligere.

I Danmark bruker de assisted hatching for å bedre sjansene for de med høy FSH og/eller høy alder. Dette er ikke tillatt i Norge. Jeg har selv høy FSH (har målt 2 ganger og hatt henholdsvis 13 for 1,5 år siden og 12 i august i fjor) og har fått assisted hatching. Blir spennende å se om det gjør susen....:)

Du kan lese mer om assisted hatching og resultater her

http://www.copenhagenfertilitycenter.com/behandlingen/laser-assisted-hatching.htm

Søren. Har betalt for 3 forsøk hos Hausken nå og holder på med mitt første. Nevnte for dr Hausken på nysamtalen om han anbefalte ass Haching men han sa bare at det gjør vi ikke i Norge og så ble det liksom feid vekk med at det ikke var bevist at det virket og litt sånn. Temaet forsvant igjen iallefall..

Får bare håpe på at eggeskallet spiller på lag med meg denne gangen.

Takk for info og lykke til. Har veldig lyst til å høre hvordan det går med deg videre! Når hadde du innsett?

Ingen grunn til å miste motet, Lucy73. Det er jo fullt mulig å lykkes med litt høy FSH uten assisted hatching også. For oss som ikke lenger er pur unge og som attpåtil har litt høy FSH, er jo dette kun et spørsmål om flaks når det kommer til stykket! Og flaks kan man jo ha i blandt:)

Jeg skal krysse alt jeg har av fingre og tær for at du står der med positiv test om 4 dager!

Jeg hadde innsett 14. januar og skal teste på torsdag. Har foreløbig ingen følelse i den ene eller andre retningen. Bivirkninger fra medisinen gjør dessuten symptomjakt nytteløst:)

Annonse

Hvor høy var fsh-en på sisste prøven din Bjørnen Collargol?

På den sisste blodprøven var min på høyeste nivå noen gang i historien min, tør nesten ikke si tallet.. 16. Ikke bra i det hele tatt. MEN støtter meg på at Hausken mente det var verdt å forsøke.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Min var på 9,3 sist.

Første gangen var den på 7, målt for litt over 3 år siden.

Så var den på 8 før jeg målte til 9,3 kort tid før dette forsøket.

Ja, 16 er jo ganske høyt da, men det kan jo være at kvaliteten ikke er så verst, men at du har få egg igjen?

Jeg fikk i alle fall ut 17 egg denne gangen, 11 ble befruktet, men kun 2 var brukendes av de :(

Skikkelig dårlig uttelling, men det ene egget vi fikk tilbake holdt i massevis :)

Gleder meg å høre at du fikk det til Collargol. Utrolig bra.

Stemmer det, har få egg og bare fra en eggstokk. 4 av 5 eggposer hadde egg i seg og 2 av de ble befruktet, delte seg og er av 1 klasse som Hausken sa. Det jeg ikke vet er om han kan se hardheten på skallet.... og det kan jeg sikkert fortsette å lure på tenker jeg....

Takk anita. Har nettop testet negativ og da er det godt å høre at noen med nesten samme casus har fått det til iallefall.

Angrer nå på at jeg kjøpte 3 pk her i Norge. Har 2 forsøk på den igjen.

Jeg skulle bare kjøpt 1 forsøk, da kunne jeg bestemt meg for utlandet og ah nå. Er redd tiden løper fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...