Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Lurer på om det er ugunstig/farlig for den lille i magen at jeg har pc´en på magen? Har gjerne det hvis jeg ligger på sofaen og er på pc´en. Merker det blir ganske varmt etter hvert og glemmer å ha en pute elller lignende under...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg slutta tvert... i allefall ville jeg latt være i 1 trimester.. er jo veldigf enkelt å putte en pute eller noe under da! Ikke verdt risken spørr du meg:)

Skrevet

en pute/teppe holder i massevis. har undersøkt.

Skrevet

Dere har helt rett! Bare latskap å ikke gjøre det... Mer behagelig med pute og:) Skummelt å la være.. Bare noen ting man plutselig kommer til å tenke på.. Det er så mye å være obs på når en er gravid!

Men er obs med glede altså:)

• 4 uker senere...
Skrevet

Oiii.. dette har jeg ikke tenkt på..

Hvorfor det egentlig?

Sitter jo m pc på fanget dag ut og dag inn jeg..

Er kun 5 uker på vei.. håper ikke det har ødelagt noe for meg .. :(

Skrevet

De selger også kjekke puter på ikea. Disse er sacco-sekk aktige i bunn og med hardt brett oppå + formet etter kroppen. Anbefales!

Skrevet

Vil bare anbefale å ha ei bok eller noe mellom pc'n og puta, viss ikke suger pc'n i seg masse støv og går seg fort varm og kan bli ødelagt :)

Skrevet

Det har jeg lurt på ei stund å, så etter å ha lest her, står den på bordet!

Skrevet

Er det på grunn av varme eller stråling dere tenker på? For puta beskytter vel ikke noe særlig for strålingen? For det har nemlig jeg lurt på... :-/

Skrevet

På elkjøp selger de slike logitech "bord" til å ha på fanget når man bruker data. De funker kjempe bra!:)

Skrevet

Takk for tips om pute fra ikea, kjøpte den i dag og den er genial :)

Skrevet

Får man tak i slike puter med brett på ikea?? Hvor på sentret finner man de og hva koster de? Tenker da på ikea billingstad.. Må få min far til å handle for meg så greit å vite hvor de ligger også! Har leitet etter slik lenge pga jeg liker å sitte å tegne osv mens jeg ser på TV :-)

Skrevet

Hvor har dere dette fra? Hva er problemet med å ha pc'en på fanget? Dersom det er stråling dere tenker på, vil aldri en pute kunne stoppe det. Jeg skjønner det er skummelt med stråling. Men nå er det nå slik at det er stråling overalt vi befinner oss. Hvis det er varmen som er problemet så er det faktisk lårene og ikke magen som blir varm. Dette her er skremselspropaganda. Vi som er i 1 trimester, trenger da ikke bekymre oss unødvendig. Slike tråder som dette er grunnen til at jordmødre og leger advarer mot disse forumet.

Legg i det minste med en saklig begrunnelse for slike utsagn!

Skrevet

Gjør det noe om vi har en liten diskusjon på det da? Skjønner ikke hvorfor det er no problem. Ligger man på sofaen ligger gjerne pc´en på magen. Ihvertfall i mitt tilfelle.

Vi må jo få lov til å prate sammen om ting vi lurer på:)

Skrevet

Har pcn på fanget jeg..har spurt legene om det og de sier at det ikke er noe problem overhodet...

har man ikke nok å bekymre seg for om man ikke skal stresse med slik og??

skal man først bekymre seg så må dere huske å ikke ha trådløst internett, ikke ha mobiltelefon i nærheten av deg osv osv..

Skrevet

det som er at det står i en av ukeforklaringene at embryoet ikke skal utsettes for for høy varme, for det kan føre til infeksjoner!

jeg ligger ofta med pc'n på magen til det blir varmt å da husker ejg dette.'

dere andre ikke bli sure for at noen tar det opp!! her har vi da lov å spørrre om akkuratt hva vi selv ønsker,, eller?

skal det være no begrensning på å hva man får lov å lure på?

Skrevet

Jeg begynte selv å lure om det var strålingen du mente.

Skjønner egentlig godt at noen ble litt ekstra bekymret. Det var noen litt lenger oppe som spurte om grunnen til at man måtte verne magen, for det er en del restriksjoner vi gravide må innfinne oss med for å ta vare på den lille i magen.

Tror nok at uansett om man er gravid eller ei, så er det ubehagelig å ha en overoppheta pc på fanget/magen eller andre plasser på kroppen. Jeg er heller være litt mer obs på mobil i lommer lokalisert ved mage, men det er no bare meg.

Når det gjelder å plassere pc på magen, er ikke det lenge til dere vil komme til å slite med det :) Er selv i uke 20, og sliter med å balansere pc på magetoppen mens jg ser på skjermen..hehehe

Lykke til videre med rugingen, allesammen!!

Skrevet

Ikea-putene er fantastiske - da får vifta gjort jobben sin og du slipper å ødelegge PC-en med overoppheting.

Mener prisen er rundt 150kr.

Finnes i hvit og svart/grå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...