Gå til innhold

Hvordan formulere i invitasjonen at det ikke er gratis alkohol hele kvelden i bryllupsfesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

??? Noen som har tips?

Vi skal ha et lite bryllup, med vielse på tinghuset, og kun foreldre og nærmeste venner til mat.

Senere på kvelden skal vi ha vennefest, så de blir invitert på kaffe og kaker med noe alkohol til. likør etc. Vi har også noe øl og vin, men ikke så folk kan drikke seg fulle på det liksom.

Hvordan formulere dette uten at det blir for teit?

Skrevet

Har ingen gode forslag her dessverre. Har aldri vært i et bryllup der det ikke er gratis alkohol hele kvelden, er det vanlig?

Skrevet

Hva med "etter middagen evt. etter kaker, er det mulig å kjøpe alkohol/mineralvann i baren"

Skrevet

"Vi serverer passende drikke til maten

/kakene"

Skrevet

Tror ikke det er vanlig å spandere flatfylla på 50-60 mennesker...

Skrevet

Det er helt vanlig at gjestene betaler for seg i baren etter mat/kaker ja:) Skriv på invitasjonen at man får kjøpt drikkevarer i baren etter mat og kaker.

Skrevet

Men greia er at vi har leid et grendehus, og der er det jo ikke noe bar. Hadde dere laget en egen bar og solgt der da? eller hva gjør andre som leier lokaler uten bar?

Skrevet

Det vil bli servert drikke til maten.

Det er anledning til å ta med drikkevarer utover det. Eller noe i den duren.

Skrevet

Jeg ahr ikke noe problem med at det ikke er gratis alkohol hele kvelden. har vært i flere bryllup hvor man f.eks får drikkebonger og eller må betale resten selv.

Men dette har da vært lokaler hvor det er bar dvs et lokale hvor lokaleierne ordner alt i av mat drikke og andre ting i bryllupet. Jeg har aldri vært med på at vertskapet selv har tatt betalt for drikkevarene de har innkjøpt. Det synes jeg faktisk er litt sært......

Hvis dere leier et gredehus og ikke vil spandere alt på gjestene, bør dere enten sette opp en bar og leie inn en bartender eller la gjestene ta med seg sin egen alkohol.

Skrevet

"Det vil bli servert likør (og....) til kaffen, og drikke utover dette nytes medbrakt" Så får evt øl og vin dere har komme som en bonus til gjestene! Synes det er helt greit at gjester tar med slikt selv jeg.

Skrevet

Vi står for drikke til maten/kakene, er det et ønske om mer alkohol etterpå, må dere ta med dette selv..

eller noe i den duren, ingen av mine venner som hadde forventet fri bar.

Skrevet

Jeg ville ikke skrevet noe om det, har vært i flere bryllup der det ble servert rikelig med vin/øl til maten og kun likør til kaffen uten at noen har synes det har vært noe rart. Stod heller ikke noe på de invitasjonene.

Skrevet

Ønsker du drikke utover vin/øl til mat, samt likør til kakene, må dette medbringes selv

Jeg har vært i bryllup der det har vært mulig å kjøpe drikke i baren.

men de bryllupene jeg har vært i påå grendehus etc har holdt all drikke...

Skrevet

Husker ikke hva osm har pleid å stå i invitasjonene vi har fått. Så det er tydeligvis ikke noe jeg har hengt meg opp i. Men det er veldgi greit å vite!

Jeg hater å gå på fest og være usikker på om det er noe jeg skal ta med meg!!

Ikke alltid det er lett å bare spørre heller.

Har vært i bryllup med fri bar. Der tror jeg brudeparet spredde ordet rundt. Det blir jo lett omtalt også.... "Vet dere hva......"

Dette er 12år siden og bar-regningen kom på nærmere 300 tusen *grøss*

Skrevet

Kall det vennefest fordi dere har giftet dere, og skriv at det blir servert kaffe og kaker med likør og konjakk. Ta med det du vil drikke utover kvelden hadde jeg skrevet. Jeg hadde også spandert brus som drikke, men ikke som blandevann.

Synes ikke det er sært jeg. Det er ikke alle som ønsker eller kan bruke masse penger på bryllupsfest. Sånn er det bare.

Til noen av dere: Hva er poenget med å "tråkke på" HI med kommentarer som at dere aldri har vært "slike bryllup", "aner ikke hva du skal skrive" osv. Hun spurte ikke om hva dere mente. Hun spurte om hjelp til å formulere innbydelsen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...