Gå til innhold

Leiebil i spania og barnesete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har leid leiebil på ferie i spania? Jeg vil så absolutt ha et bakovervendt sete til sønnen min som da er 2,5 når vi reiser. er dette vanlig å få til?

Vi skal til et sted som heter Aøfal del Phi eller noe.. kanskje noen har vrt der før og leid bil og kan anbefale noen?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi kommer til å ta med sete.

Pakker det bare i samme pose som vogna.

Leier bil, og de skal ha 9 euro om dagen for bilstol. Siden vi skal leie bil et par uker, kan man nesten kjøpe et eget sete for de pengene....

Og som regel er det litt så som så med kvalitet også.

Skrevet

Jeg hadde iallefall ikke sendt det med flyet, det gjorde vi og det visste seg i ettertid at ryggen var brukket paa innsiden uten at det var synlig fra utsiden.

Hadde vi kraesjet da kunne det vaert fatalt.

Skrevet

Å sende en bilstol med vogna på flyet bør du vurdere igjen. Disse pakkene blir ikke behandlet pent, og det er begrenset med slag og fall som et bilsete tåler før det er ødelagt (ikke nødvedigvis synelige skader). Hadde heller leid ett i Spania enn å ødelegget det setet jeg har..

Skrevet

Vi har leid bil med sete® på Mallorca og Gran kanaria flere ganger og etter det første babysetet har de ikke kunnet oppdrive bakovervent seter.

Ikke der vi har leid i allefall.

Jeg syns ikke kvaliteten på de første babysetene var mye å skryte av og angret på at vi ikke tok med eget sete sist vi var i utlandet. Neste gang slipper vi heldigvis det problemet siden vi nå ikke har noen som bruker babysete lengere.

Setet nr.2 vi har fått låne var helt grei kvalitet, men vannskelig å montere rett så jeg har fått de til å montere det for oss.

Skrevet

Synes det blir fryktelig mye styr å sende det med flyet. Vi skal være borte i 14 dager, men har ikke planer om å leie bil mer enn toppen 1 uke...Vi må ha sete til eldste på 4 også, så å ha med seg det også blir mye styr...

Annonse

Skrevet

Vi ledie forøvig bakovervendt stol i september da minsten var halvannet år. Han er stor for alderen så sikkert ikke så langt unna din på 2,5. Var ikke noe problem å få stol.

Skrevet

Tja, det er jo litt pest eller kolera det der.

Det forrige setet vi leide (hos anerkjent utleiefirma) var i ustand. Selene kunne dras rett av. De hadde et sete til, men det var knekt.

Får se om jeg får plass til det oppi en hardtop koffert. Det bør hjelpe. vi har britax twe som ekstrasete, så det ruver ikke så mye,.

Skrevet

Hvor i spania var dere da Sjiraff?

Skrevet

Gå inn på spaniaguiden.no

Øverst på siden er det leiebil annonse. Trykk på den og du kommer inn på siden til det firmaet som er desidert rimeligst å leie fra i Spania.( De heter Centeuro ).

Det er over halve prisen fra de andre firmaene der nede.

De har norsk kundeservice så du kan bare sende mail til dem med de spørsmålene du har ang bilsete. De pleier å svare ganske raskt også. Jeg har som regel fått svar samme dagen.

Jeg har brukt dette firmaet 4 ganger nå og det har aldri vært noen problemer. De 3 første gangene leide vi sete også og hadde ingenting å utsette på disse. Siden vi reiser så ofte ned dit ( min far bor i Torrevieja ) så har vi kjøpt seter som vi har stående der nede som jeg og min søster bruker når vi er nedover med arvingene :-)

Er det Alfaz del phi dere skal til så flyr dere vel til Allicante. Det er kjempelett å leie bil derifra, finne kontoret og bilen på flyplassen.

Hvis det er i sommer dere skal leie. Lønner det seg å være tidlig ute med bestillingen. Siden de er så rimelige, er de ganske utleid i høysesongen.

Lykke til og god tur :-)

Skrevet

Sambo har bestilt bil, men jeg er usikker på hvilket selskap han har brukt denne gangen. Pleier å bruke Avis eller Europcar. Det er i området rundt Barcelona vi skal.

Jeg skal maile firmaet litt og høre jeg. Men e3r bilsetet dyrt i Spania ? Kanskje like greit å kjøpe, siden vi skal leie bil mange dager - og det koster 9 euro om dagen å leie stol...

Skrevet

Ja, vi flyr til Alicante, og skal bo i Albir, i Alfaz Del Phi. Vi reiser i begynnelsen av august, vet ikke om det er midt i værste tiden da jeg?

Annonse

Skrevet

August er absolutt høysesong. I fjor sommer fikk ikke vi den bilen vi ønsket fordi vi var litt sent ute ( ca 3 mnd før ).

Jeg ville ikke ventet så mye lenger før jeg bestilte.

Det er MYE penger å spare på å bruke dem istedet for Avis og disse andre kjente firmaene. Bilene vi har fått har alle vært helt super. Strøken og mer eller mindre nye alle sammen.

Når det gjelder å kjøpe sete der nede så kommer det an på hvilken type sete det er. ( De helt minste, mellom sete, eller pute med rygg ? )

Hvor mange dager skal dere være der nede?

Jeg vet ihvertfall at hos Centauro betaler man maks for 14 dager når man leier sete. Det vil si at hvis du leier bil i 3 uker så betaler du bare for 14 dager i sete leie.

Man må jo også huske på at hvis man skal kjøpe sete der nede så må noen kjøpe det for deg og møte deg på flyplassen. Hvis ikke så har du jo ikke sete til lillegull fra flyplassen første dagen.

Skrevet

Det er klasse to (han er to år og rundt 13 kg)

Tenkte at ei veninne skal kjøpe og møte oss ja. De bor der nede selv. Samt å ta det med seg hjem etterpå,og sende det til norge med flysselasset etterhvert. Det er jo ikke vits å sende det med flyet hjem igjen...Da har man jo samme problemstilling.

Skrevet

BlåBlå:

Vi kjøpte setet på Carrefour. Det er en stor butikk lik Coob Obs. Hvor de har alt fra mat. leker. klær. barneutsyr, tv osv osv.

Det er en butikkjede så de er nok i Barcelona også.

Jeg husker ikke akkurat hva vi betalte men det var ikke så veldig dyrt.

Under tusenlappen for setet vårt ihvertfall.

Men siden du har venner som bor der nede så kan jo sikkert de sjekke litt priser og utvalg i ulike butikker for deg :-)

Har du vært i Barcelona før ? Hvis ikke: gled deg ! Det er en fantastisk by !!!!!!!!!!

Skrevet

Tusen takk for nettopp dette spørsmålet. Vi reiser til Spania neste uke (og blir 16 dager) og har akkurat samme problemstilling. Men vi har desverre ingen som kan kjøpe sete for oss og er dermed like langt.... Høres ut som den aller beste dealen spør du meg!

Ellers vil jeg også bare si det samme som alt er sagt. Man betaler stort sett en max pris på bilstol om man leier, rundt 30 euro. Men kvalitet kan garantert diskuteres som så mye annet ja.. Vi har desverre ikke kommet til noen løsning men vurderer å sende et med "pram pack" som iallefall beskytter vogner mot altfor masse skade. Men bilstoler er jo mer utsatte enn vogn sikkerhetsmessig. Krysser fingrene for at noen selger noen billige seter på finn som vi kan ta med!

• 8 år senere...
Skrevet

Vi pleier å ta med eget sete, men husk å pakke det godt inn så det er godt beskyttet. Ofte får det en nokså røff behandling når det lastes (slenges) ombord på flyet, og taes av igjen dessverre. Alternativt kan du jo alltids leie en bil med eget barnesete, det trenger ikke å koste så veldig mye mer (EUR 15-20,-)

Vil anbefale Centeuro, de pleier å ha litt bedre service enn Goldcar. Ellers pleier jeg alltid å sjekke å sjekke priser på leiebil på leiebilpriser.no - de har ofte gode kampanjer, og tilbud på leiebil i Spania. Det pleier å være billigere enn å gå direkte til f.eks Hertz, Avis e.l. 

PS. Husk bare å fylle bensintanken full igjen når du skal levere tilbake bilen, ellers tar de seg veldig godt betalt for denne tjenesten... 

God tur! :)

Skrevet

Har dårlig erfaring med å leie sete i utlandet dessverre, har blitt lovet et spesifikt sete og fått utlevert pute når vi ankom, fått et gammelt sete av dårlig kvalitet med ødelagt beltefeste og bruksanvisning manglet. Så jeg tar heller med meg sete hjemmefra, polstret godt og pakket i prampack. Reist mye og det har gått bra. Har kjøpt et Britax two way som vi tar med på ferier, det er et enkelt og bra sete, lett å montere og ikke av de dyreste. Skulle det bli ødelagt så kjøper jeg et nytt, gullungens sikkerhet er verdt 1500-2000 kr. 

Anonymkode: 8e144...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...