Turbomamma<3<3<3 Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Flere som nylig har født og har sinnsykt til melkespreng og har vonde ømme bryst? Stikker det i brystvorta når ungen suger? Må legge til at jeg bruker skjold ennå, for de er så sprengte at han får ikke helt tak.. Får sånne byller på sidene og oppå og brystene er så store at det er ikke godt nei.. Men han får tak i brystvorta etterhvert som jeg prøver det underveis, når brystet er litt slappere. Er jo sjeleglad for at jeg ikke plages med det motsatte, bare så det er sagt. Da hadde jeg nok vært lei meg, så ikke bli sint dere som kanskje har lite over at jeg klager over denne brystbetennelsen for det er så innmari vondt!! Noen som har noen gode tips/dele erfaringer? Tror det er kuldebetennelse, som ikke er bakteriell, så prøver nå å passe på at de er skikkelig varme. Jeg har ammet ofte, stått i dusjen, pumpet meg i mellom, snakket med ammehjelp som var veldig positiv til at jeg gjør det riktig.. Men fy fasan, hvor lenge skal jeg klare å holde ut dette???
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 3 døgn etter fødselen, kom melka for fullt hos meg, og det var smertefullt! Jeg sov nesten ikke den natta og kunne bare ligge på ryggen med armene rett ut. Jeg klarte hverken ha armene inntil meg eller løfte dem opp. Tarjei fikk ikke skikkelig tak, for brystene var bare to gigantiske ballonger. Jeg tenkte at han fikk bare suge feil noen dager til melkeproduksjonen regulerte seg. Det resulterte i vonde og såre brystvorter, men jeg ville ikke prøve skjold. Den aller verste verken ga seg etter et døgn, og etter en god uke var ikke brystvortene så såre lenger heller. Nå er lillegutt to uker i morgen, og det går bare bra med ammingen.
_Løvemamma_ Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Jeg hadde også mye melkespreng i begynnelsen. Jeg håndmelket litt før jeg ammet, sånn at hun fikk ordentlig tak. Da ble det litt tommere i brystet også. Og når det er kaldt ute fyller jeg bhen med mange lag ammeinnlegg i ull:) De får du kjøpt bla på apoteket.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2010 Ja, jeg har ammeinnlegg i ull, men kommer ikke til å bevege meg ute før det værste her er over. Det som er så rart nå er at på sykehuset så fikk jeg jo melka fort og da var det så mye at han kunne spise seg mett på ett bryst. Nå må jeg legge til begge, kanskje to runder før han blir fornøyd. Det er akkurat som om det er tettere melkeganger eller noe. Har ammet hyppig i dag da, så har ikke så sinnsykt til spreng lenger. Også gjør det så sinnskykt vondt innover brystvorta når han suger.. Det er så kjipt, for jeg gruer meg jo rett og slett til han våkner og jeg må amme. Opplevde det ikke så vondt sist, isåfall så har jeg glemt det..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2010 Jeg er HI forresten, har forandret nicket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå