Gå til innhold

matrutiner natt 4 mnd.-samme som skravle

Anbefalte innlegg

Piraten min på 4 mnd har endelig skjønt at natta ikke starter 2400, men nærmere 2000. Deilig for mor og far!

Hun har altså fra hun kom til verden og frem til nå spist og "sovet over" fra 2400 til 0600/0700. Deretter sovet igjen en time eller to etter mat igjen.

Det har hendt at hun har sovnet tidligere på kvelden før også, men da feks spist klokka 2100, sovnet og spist igjen 0100/0200, deretter igjen klokka 0500 også igjen klokka 0800. Dette har hun begynt med nå også (sovner i 2000/2100tiden nå).

Det virker som om matlysten kommer på tullet om hun ikke får mat omtrent klokka 2400. Spiser hun noen timer før, våkner hun flere ganger på natta og vil ha mat, mens om hun spiser 2400, kan hun sove til både 0600 og 0700 før hun er sulten igjen.

I går kveld sovna hun halv ni og det er jo stor glede med litt voksentid, men for ikke å tulle til denne natta også, gav jeg henne mat i tolvtifa, slik at hunsov til 0600, fikk mat og sov videre til 0800.

Målet er jo etterhvert og unngå mat i 2400, men det er vel litt tidlig å håpe på det enda, da hun virker veldig sulten i denne tiden.

Mulig det er mer for min del at jeg vil hun skal sove mellom 2400-0600, men jeg vet ikke hva annet jeg bør gjøre, da jeg ikke vil venne henne spising på nye tidspunkt, men heller greie å plukke av henne et måltid etterhvert.

tips og hjelp mottas med takknemlighet :)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...