Gå til innhold

Hallo, alle sammen... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hilser pent på alle her inne... :)

Har snuset rundt her inne en liten stund, og det virker som ett virkelig hyggelig forum, så jeg syntes jeg måtte bli med jeg også. :)

Er snart 31 år, har to barn på 8 og snart 11 år, og prøver nå på nr. 3. Min samboer har ingen barn fra før, så det blir nr. 1 for han da.

Vi gikk nettopp inn i pp 4 nå, da tante rød dukket opp på ett uvelkomment besøk i går. :( Skuffelsen var enorm må jeg si, siden jeg var såååå sikker på at det var noe på gang.

Jeg hadde så masse symptomer og ingenting var som det pleide å være før TR, og jeg følte at det var noe. Men tidlige tester ble negative og en dag over IKM kom tanta med voldsomme smerter og blødninger (unormalt for meg), så det ble skikkelig nedtur.

Men vi prøver vidre. :) Vi har vel egentlig "prøvd" i ca 6 mnd., men det er først di siste 3 mnd. vi har gått inn for å prøve å treffe EL og ikke bare hatt ubeskytta sex. Så jeg teller 4 pp nå...

Nå har det seg slik at min kjære går rundt med en stor frykt for at han er ufruktbar. Han gruer voldsomt for å få dette undersøkt, så han har bedt om en pp til før vi gjør noe mer. Han ønsker seg virkelig ett barn, så jeg forstår frykten hans.

Jeg har selv begynt å tvile, siden TR kom denne gangen, bare en dag over IKM og innenfor normal syklus. Jeg vet at 3-4 pp ikke er mye, men med mine andre to barn (og 1 SA) har jeg blitt svært lett gravid. Men jeg var jo betydlig yngre da, og hadde en mye lengre syklus.

Likevel kommer tvilen og tankene her. Er han steril? Er min fruktbarhet blitt for dårlig? Var alle symptomene nå sist bare innbildning, siden TR kom så fort og jeg ikke fikk en liten, svak positiv test engang (ved en tidlig SA burde man vel sett en skyggestrek i det minste)???

Spørsmålene raser på her og jeg føler meg som en total nybegynner på området igjen, til tross for at jeg er tobarns mor. Uff.. Hehe..

Nei, dette ble ett langt og rotete innlegg. Det var i allefall en liten intro av meg, og jeg ser frem til å bli kjent med dere alle her inne. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg! :))

Skjønner godt din frustrasjon, når man først har bestemt seg vill man jo gjerne at det skal skje med en gang. Å det er som regel da det tar lengre tid.

Selv starter prøvingen forr oss på ånklig på onsdag, da skal spiralen endelig fjernes, å har eggløsning noen dager etter så vi er veldig gira å håper at spira skal sette seg med en gang.

Selv har jeg en gutt på 3 1/2 år fra et tidligere forhold, sambo har ingen fra før så han gleder seg kjempe masse:)))

Skrevet

Ja, man blir utålmodig. Hehe.. Min kjære har desverre gode grunner til å frykte sterilitet eller nedsatt fruktbarhet, så jeg burde egentlig være innstilt på at det ikke kommer til å skje noe.

Men man håper jo da. Og særlig siden han ikke har noen fra før og virkelig ønsker seg barn. Vi skal i allefall forsøke så godt vi kan denne pp og så MÅ han bare mote seg opp og kontakte lege, noe han burde gjort for lenge siden.

Holder på å vurdere om jeg skal gå til innkjøp av eggløsningstester eller ikke nå. Har stabil syklus, så det burde ikke være så stor tvil om når sånn ca. EL er, men...

Lykke til til deg, sandra84, og takk for svar. :)

Skrevet

Får håpe at alt går som det skal å at han slipper å kontakte lege:))

Ja jeg tenkte også på om jeg skulle kjøpe eggløsningsteseter, men fant ut at jeg skal prøve noen mnd først å se hvor det går. Spennende for de kommende pappane som ikke har barn fra før:))

:))

Skrevet

Ja, den kommende pappa'n her syntes EL-tester var en god ide han da, men det er vel bare fordi han håper å slippe legevisitt. Hehe.. Forstår han jo da, han er jo redd for å få "dødsdommen", beskjed om at han ikke kan bli pappa. Men vi håper det ikke skjer da..

Har en følelse av at de neste 4 ukene vil gå skikkelig sakte, frem mot neste IKM. Hehehe...

Skrevet

Ja det skader jo ikke å prøve de da :) Kjøper du de på billigtester da? :) Kanskje jeg bare skulle gjøre det jeg også :))

Ja syns dagen fram til i morgen har gått kjempe sakte, i morgen skal endelig spiralen fjernes, og etter mine beregninger er EL i helgen, så håper at alt skal klaffe nå :))

Skrevet

Kjøpte på billigtester ja... Venter de i posten hvilken dag som helst nå.. Kan jo være interessant å se om jeg har eggløsning når jeg tror jeg har det. Hehe.. Har hatt en syklus på 27 og 28 dager det siste drøye halvåret. Før hadde jeg 32-34 dagers sykluser, så jeg føler kroppen har forrandra seg mye siden mine forrige svangerskap.

Ja, men det blir jo spennende da. Lykke til med fjernng av spiral og så kanskje spira sitter på første forsøk. ;)

Har fått meg legetime neste onsdag jeg da. Vil bare sjekke opp litt generelt at alt er i orden, men nå gruer jeg meg plutselig. Hehe..

Håper alt går greit for deg i morgen da. :))

Skrevet

Tror jeg skal ta og bestille noen derfra jeg også, er jo så billig også går d jo så fort fra man bestiller til man har de i posten :))

Ja det er jo greit så man vet nårtid man har EL i allefall viss man er usikker på syklussene.

Takk så mye :)) Håper det går fort å smertefritt:))

Greit med en liten sjekk bare for å ha det gjort:))

Skrevet

Ja, det er ikke dumt med en liten sjekk, bare for sikkerhets skyld. Hehe..

Masse lykke til i dag. :))

Skrevet

Da var jeg skuffet tilbake fra legen.. De fikk ikke til å fjerne spiralen så ble søkt inn på sykehuset til gynekolog.. Så irriterende, først har man gått lenge å ventet på legetime, å når man endelig kommer å er sååååå klar til å komme igang så får de den ikke ut!!

Skal ringe sykehuset på mandag å høre hvor lang ventetid det er. Håper det går fort!!

Skrevet

Fy søren, det var jo skikkelig nedtur da.. :( Føler sånn med deg. Håper virkelig de klarer å få deg inn kjapt på sykehuset da.

Usj, det var skikkelig kjett... :(

Skrevet

Ja har ikke akkurat vært i topphumør i dag. Hadde aldri forventet at hun ikke skulle få tak i trådene. Typisk også når jeg hadde regnet fram til at mulighetene for EL skulle være i helgen, så der gikk jo den sjansen.. Men men er ikke noe annet nå enn å håpa på at jeg kommer rask inn. Å heldigvis bor jeg på en rimelig liten plass, så liker å tro at det ikke er så lang ventetid.

Skrevet

Får hvertfall håpe det ikke er lang venting da.

Jeg begynner med El testene i morgen.. Tenkte å teste hver dag i en hel syklus, bare for å se hvordan syklusen min er, istedet for å bare teste etter dag 11 og frem til positiv test..

Skal krysse fingrene for at du også får kommet igang snart. Utrolig frustrerende med sånne utsettelser.. :(

Skrevet

:))

Så spennende da :)) Er jo så billig viss man kjøper mange så da er det jo like greit å teste hver dag, heller det enn at man ikke vet helt hvor man er i syklussen :)) Blir spennende å høre framover hvor det går med deg :))

Takk så masse:)) Men da skal jeg iallefall ta meg en lite glass vin i helga med god samvitighet :))

Skrevet

Ja, det er litt kjekt å få ett overblikk over syklusen sin. Selv om jeg er rimelig trygg på at jeg vet når EL er, innenfor ett par dager. Man kan jo bli overrasket. Hehe..

Ja, da kan du kose deg i helgen. Vi skal ha ungefri i helga, så jeg ser frem i mot å slappe av litt. ;)

Skrevet

Der var mini kommen i seng å et lite glass vin i handa på tampen av korslaget:)) Nå er det avslapping resten av kvelden etter en lang uke! I morgen skal vi på kino å se pelle, godt å koble av å tenke på noe annet.. bare tanken på å skal blir gravid opptar ganske så mange timer av døgnet til tider :P

Ha en fin helg :)))

Skrevet

Uff ja, disse baby-tankene sniker seg inn på alle tenkelige tidspunkter. hehe... Det er godt man har gubbe, barn, hunder og hobby til å distrahere seg til tider. :P

Ønsker deg en flott helg. :)))

Skrevet

Ja hadde man ikke hadd noe å distrahere seg med tror jeg man hadde blitt små rar til slutt :P

Mini skal til pappan sin i hele neste uke så da skal jeg begynne på maleprosjekt på rommet hans, så da har man nok å både gjøre å tenke på den uken.. :)) Greit å ha litt små ting å holde på med på ettermidagene :P

Ha en kjempe fin søndag :)))

Skrevet

Nå er hverdagen igang igjen her for fullt...

Har vært hos legen og fått den beskjeden jeg forventet; alt er i skjønneste orden hos meg, og siden jeg tidligere har blitt ekstremt lett gravid anbefalte hun at gubben fikk sjekka opp seg. :P Men jeg har lovet han en PP til før han må, så.. Hehehe...

Har tatt EL-tester hele tiden og fikk positiv i går og i dag, så eggløsningen er vel i full gang.. Vi har ikke stressa så mye med prøvinga denne PP, men likevel får vi da lagt inn nok aksjer i disse dager.. Så da er det vel bare å prøve hardt å IKKE begynne å tenke og stresse for mye med det nå da, og slappe av... Hmmm... Lettere sagt enn gjort.. ;))

Håper du hadde en fin helg og en fin ukestart. :))

Skrevet

Håper dere lykkes snart, 4 pp er jo ikke mye å snakke om sånn egentlig, og selv om du har lyktes raskt med tidligere graviditeter så er det ikke dermed sagt at det skjer nå.

Som du påpeker er du eldre, og det gjør jo desverre noe med fruktbarheten.

Hvordan fikk du sjekket din fruktbarhet? tenkte jeg skulle be om det selv, ettersom jeg har tidligere hatt endometriose så er jeg veldig nervøs for at det har gjort noe med min fruktbarhet.

Skrevet

Hei, mrspoo. Jeg har jo ikke tatt noen grundig sjekk av min fruktbarhet, men har vært hos legen og tatt blodprøver og gynekologisk sjekk. Min lege har vært min lege siden jeg var gravid med nr. 1 i 98-99, så hun kjenner meg meget godt. Det har aldri vært noen problemer med min kropp i forhold til forplantnings systemet mitt, kan man si. Hehe.. Så min lege er helt trygg på at det ikke er noe galt hos meg. EL-tester viser også at jeg har eggløsning.

Selvsagt vet jeg at jeg er eldre og kroppen er annerledes, men legen mente det ikke var noen grunn til bekymring i mitt tilfelle.

Derimot har min sambo flere gode grunner til å frykte nedsatt fruktbarhet, så derfor blir fokusen i første omgang å få han til å sjekke sin kvalitet.

Nei, 4 PP er overhode ikke mye, så jeg er egentlig ikke bekymret enda, men grunnen til at jeg stresser med å få han til å sjekke seg er at det fort kan ta lang tid før vi eventulet får hjelp hvis det trenges osv. I tillegg; selv om dette er vår PP 4, så har han villet ha barn i over 10 år, så selv om han ikke har gått inn for å prøve å få barn med tidligere kjærester, så har han ikke prøvd å hindre det heller. Det er jo også en grunn til å tenke at han kan ha nedsatt fruktbarhet.

Det er jo mulig jeg må gjennom en grundigere sjekk av min fruktbarhet senere, men egentlig er det ikke noen grunner til å tro at det er noe i veien med den. Så min legesjekk var vel mest en "push" for å få mannen til å sjekke seg. Hehehe..

Lykke til, mrspoo, håper spiren sitter snart. :))

Skrevet

Ååå så bra da:)) Håper virkelig det klapper for dere på første forsøket:)

Så spennende med positiv EL da, du må forteller meg hvordan det går etterhvert:)

Fikk ringt gynekologen på sykehuset i dag, å fikk ikke time før i april, så i morgen skal jeg ringe privat klinikk å høre om å få komme inn der. Må reise litt for å komme meg dit, men å vente til i april syntes jeg vart litt for lenge. Var jo allerede utålmodig i januar jo.. Det var ikke så enkelt å komme seg igang, men så skal den lille spiren som etterhvert kommer vite at den er høyst ønsket når man reiser en hel dag bare for å få fjernet spiralen...

Håper uken din har vært bra, nå er det endelig snart helg igjenn:)

Er ferdig å mala rommet til mini så uken har gått fort med jobb på dagen å maling hver ettermidag, liker sånne uker, når dagene bare raser avgårde.

:)))

Skrevet

Ja, nå er det endelig helg... Hehe..

Jeg regner nå med at min EL var i går, da testen da så mer negativ enn positiv ut. Skal teste igjen i kveld også. Føler vi har fått lagt inn så mye aksjer vi overhode kan, hehehe, så hvis det ikke klaffer nå da.. Hehehehe...

Nei, men jeg føler meg ganske rolig ang. prøvingen nå om dagene, og det er digg, selv om jeg regner med nervene kommer krypende når det nærmer seg IKM. :P

Ikke time før i april nei. Uff, ja det kan jeg skjønne føles lenge til.. :( Får virkelig håpe du har mulighet til å få hjelp på den privat klinikken da...

Håper helgen din blir fin, også krysser jeg fingrene for at de neste ukene skal gå like fort som denne har gjort, for oss begge. ;)))

Skrevet

Ja der var uken godt i gang, jobbing hele denne uken så å så har jeg mini denne uken, så det er bare å finne på meste mulig så dagene går.

Fikk snakket med den klinikken å skulle få time der i mars, det er nå i iallefall litt tidligere enn april... :P Hva man ikke gjør for å komme i gang :)

Nårtid er det du regner meg at ikm dagen er? :) Hehe regner med du har testere liggene på lur klare til å ta i bruk? :)

Håper du får en rask å fin uke:))

Klems :))

Skrevet

Ja, her er også uken i full sving igjen, hverdagsmas og skole for mine to håpefulle. Hehe...

Jeg regner med IKM er 18-19 februar. Siden jeg hadde positiv EL-tester på tirsdag og onsdag, og så negativ igjen på torsdag regner jeg med EL var torsdag 4 og da burde jo IKM være den 18. Men det er tryggest å si den 19, så tar man ikke gleden på forskudd. Hehehe... Selv om jeg garantert kommer til å sprekke og teste før det.. :P

EL-testene har bekreftet syklusen min til sånn jeg forventet den var. Hatt regelmessige sykluser på 27 og 28 dager det siste halvåret, så var rimelig trygg på når EL var. Det stemte på en prikk.

Ellers leste jeg ett sted her på BIM om symptomene på lav progesteron, i form av PMS plager, og fant ut at jeg har hatt endel av disse de siste mnd. Siden legen ikke har gjort noen detaljert hormonprøve fant jeg ut at det kunne ikke skade og ta wild yam en uke etter EL. Skader ikke å prøve, tenkte jeg. Foreløpig har jeg ikke fått noen av symtomene denne PP, men er jo bare 5 DPO da. Brystene mine pleier imidlertid å vokse og bli ømme ganske så rett etter EL. Så kommer mild kvalme og murringer i magen. Ikke noe slikt nå, så vi krysser fingrene for at wild yam'en kanskje har ett positivt bidrag. Hehehe..

Ja, så nå begynner tankene rund IKM selvsagt å komme krypende igjen da, og nervene pirrer. Nå gjelder det å holde seg opptatt og distrahert, så ikke de 1 1/2 ukene som er igjen går alt for sakte.. Uffameg. Hehehe..

Det var jo bra at du fikk time litt tidligere enn april da. Kanksje du er heldig og kan komme inn før også, hvem vet.. Får hvertfall håpe tiden dit går fort for deg. :))) Dette ble ett langt innlegg. :P Håper du får en fortsatt fin uke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...