Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Jeg lurer helt ærlig på dette. Horoskop, både personlige og generelt om stjernetegn er så altomfattende at hvem som helst kan finne noe som passer til seg. Jeg har blitt spådd for mange år siden da jeg var i tenårene. Mitt inntrykk er at hun som spådde var en god menneskekjenner, sa ingenting spesifikt og sa det jeg ville høre. Hvordan kan det å legge noen kort på et bord si noe om meg eller min fremtid? Er det slik at hvert kort kan bety forskjellige ting? Er det ikke da sånn at man kan få det til å passe hvem som helst? Jeg er veldig skeptisk, jeg vet det. Jeg respekterer menneskers ulike overbevisninger. Men blir astrologi og spåing som en religion, at man kan tro på det men vil aldri kunne bevise noe? Jeg vil gjerne høre hva dere som tror at dette er virkelig har opplevd og om dere forstår at andre er skeptiske :-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Legger selv tarot, men bare for "underholdning". Som et utgangspunkt for å bruke fantasien og intuisjonen min. Men det er bare noen kort, og de eier ikke sannheten! Men langt bedre å tro på sånne ting enn Gud-historier. Ærlig talt, der går grensen for hva jeg kan respektere folk for.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Hvorfor respekterer du ikke folk som tror på Gud, 23:57? Fordi det er seriøst, og du bare driver med underholdning? Forklar deg!!
2store+3små Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Jeg er ikke HI,men seriøst tror jeg nesten mer på astrologi enn gud,hehe DET blir bare for drøyt. Kan ikke fatte at folk som er opplyste kan tro på gud.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Hva er det som gjør at opplyste kan tro på astrologi og tarot? DET er rart, det.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Fordi de ikke takler realitetene ved livet og må leve i en fantasiverden. Patetisk...
Kongeørna Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Det å tro på Gud og Jesus er for drøyt for voksne mennesker. For meg blir det som om noen i fullt alvor forteller at de tror på julenissen. Men et fint eventyr, på linje med Asbjørnsen og Moe sine samlede. Mange likhetstrekk, faktisk. Tarotkort og atrologi er vel mer for underholdning? Jeg tar det ikke alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 Fordi det må være grenser for hvor dum man kan være. 23:57
Tante Blås Squaw Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Tarot er et fint hjelpemiddel når jeg bruker intuisjonen. Fungerer for meg.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #11 Skrevet 24. januar 2010 Enig med ei over her. Merkverdig at voksne oppegående mennesker tror på Gud og Jesus, og for meg så blir det en fin historie å fortelle barna, på lik linje med historier om Julenissen og Påskeharen. Har mere tro på tarot, men har ikke satt meg særlig inn i astrologi. Hi, er så kjedelig med sånne som deg som klarer å lage tråd på tråd med et evne de ikke har noe kunnskap om og evner til å forstå hva det dreier seg. Hvis jeg aldri hadde smakt sjokoladekake før, så hadde jeg jo ikke laget en tråd hvor jeg påsto at sjokoladekake var noe skikkelig dritt
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #12 Skrevet 24. januar 2010 Hvorfor har du tro på tarot, men Gud of Jesus er merkverdig? Jeg forstår ikke logikken din, 04:42. Jeg tror ikke på noen av delene, men jeg synes du er nedlatende til de som har andre meninger enn deg. Har heller ikke sett at HI har påstått at noe er skikkelig dritt. Kan du vise hvor du har lest det?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #13 Skrevet 24. januar 2010 Så du skjønte ikke sammenligningen? Trodde folk kom til å skjønne såpass at det var satt på spissen, men glemte helt av et jo folk her inne som teller bokstavene dine for å se om det går opp i opp Hvorfor legge ut en tråd der noen ikke klarer å forstå hvorfor noen tror på tarot og astrologi vs Gud og Jesus, når man ikke har noen kunnskaper om temaet på forhånd? Kanskje jeg er nedlatende mot troende, men jeg mener virkelig at det er merkverdig at mennesker virkelig tror på det som står i Bibelen, og er helt sikker på at det finnes en Gud. Da kan man også begynne å snakke om å ha fantasi og underholdning, for det er det kristendommen er for meg. Tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå