Gå til innhold

ingen jordmor å oppdrive..

Anbefalte innlegg

Jeg ringte til helsestasjonen i går for å bestille time hos jordmor, men fikk bare til svar at hun skulle slutte, og at de ikke vil får inn noen nye før tidligst i mars, dette er eneste jordmoren i kommune. ringte da til nærmeste kommune og der var de så fullbooket at de ikke kunne ta inn andre utenifra... fikk beskjed om at jeg da måtte gå til fastlegen min.. greit nok det, men han er en mann på ca 60 og ikke særlig inne på dette med graviditet og tanker rundt dette...

Hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141326283-ingen-jordmor-%C3%A5-oppdrive/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke mulig å skifte fastlege da?

Skiftet nylig fastlege og fikk en hærlig voksen dame som har vært gjennom det hele flere ganger - føler nesten ikke jeg trenger å gå til jordmor nå..

Gå inn på siden til fastlegeordningen og undersøk om det kan være noen aktuelle som har ledig på sin liste..

Hva sa helsestasjonen ang ny jordmor da? Tror de det kommer en ny i løpet av ditt svangerskap?

Lykke til:-)

Jeg er en av de heldige som har både fastlege og jordmor lett tilgjengelig. Men må nok si at har jeg måtte velge en av de har jeg uten tvil godt for fastlegen min. Hun er en fantstisk dame som virkelig bryr seg om pasientene sine.

Tror jeg har blitt mere glad om hun var til enn jordmora om fødselen skulle sette igang..................

liker igrunn legen og har gått til han i alle år, så vil ikke bytte bare pga. graviditeten...

synes det er heeeelt utrolig at det skal være så vanskelig å få en jordmortime... trodde alle hadde noen slags rett på dette jeg.

Hvor langt er du på vei? Har du vært på første kontroll hos legen din? Hvis du er kjempefornøyd med legen din så kan jo han ta de første kontrollene (hvis du allerede ikke har gjort det da). Vips så er du i mars og da kan jo jordmor overta.. Hvis de har ansatt en da... Det er jo ikke så mange kontroller heller i starten av svangersakapet, så det er jo ikke sikkert du trenger å gå så mange ganger til fastlegen din..

Du har vel lov til å gå direkte til en gynekolog også. Se om noen av de har driftstilskudd i kommunen din. Da kan du gå gratis (slipper å betale som man må til de private).

Men ellers er det vel ikke mange kontroller før mars? En eller to? Kan du ikke sjekke hvilken dag jordmor begynner å ringe henne med en gang da? Event sette deg på liste før hun begynner?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...