Gå til innhold

gynekologisk undersøkelse?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 4 uker igjen til termin og har foreløpig ikke hatt noen gyn undersøkelse. Når er det vanlig å ha det på slutten av svangerskapet? Jeg tenker for å se om noe er igang, evnt modning. Eller kjenner lege eller jordmor bare om hodet er festet utenpå magen? Hvem utfører gyn undersøkelse i så fall, lege eller jordmor? Jeg vet ikke hva som er vanlig rutine sånn sett. Min lege mente jo at det ikke var nødvendig med en ekstra undersøkelse siste måned, men har i hvert fall fått bestilt det for å føle meg tryggere selv.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141326225-gynekologisk-unders%C3%B8kelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg har 12 dager til termin, og har ikke hatt noen gyn.us. Hadde ikke det forrige svangerskap heller. Tror egentlig ikke det er så vanlig....babyen kommer jo når den er klar og ting er modent uansett! Men de som blir sjekket blir som oftest det av jordmor!

Hei. Tror ikke det er vanlig nei.

Spurte akupunktør(spesialist på graviditet og fødsel) om dette med å sjekke modning og å bli strippet osv, og hun sa at man bør ikke sjekke og tulle for mye oppi der, før man er moden eller eventuelt på overtid.Ofte fører det bare til vonde maserier og ikke en naturlig prossess.

Jeg vurderte å ringe privat jordmor, for å se om det er noe på gang, men tror jeg venter til jeg i såfall er på overtid, da min jordmor ikke sjekker dette.

Håper det hjelper:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...