Gå til innhold

Jeg har rød romeriksbunad med brokadeliv i gull. Hva slags bunad har dere og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min Mormor og mamma er fra romeriket, derfor jeg valgte min. Er så urolig mange som bare velger etter hva de synes er finest. spesielt her i oslo området hvor det florerer av beltestakker.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ikke bunad fordi jeg syns det er skikkelig stygt. Skulle jeg hatt en, ville det vært en offwhite Sagadrakt.

Skrevet

Skikkelig stygt faktisk... da har ikke du sett mye stygt i ditt liv.

Skrevet

rød romeriksbunad jeg og :)

arvet den etter mamma..

Hun broderte den selv når hu var ungdom..

Skrevet

Jeg har sett en hel masse stygt:-) Smak og behag, skjønner du. Jeg har aldri likt bunader. Hva andre velger å gå i, bryr meg ikke.

Skrevet

Eg har ein blå nordlandsbunad. Fordi eg er herifrå og det er eit arvestykke på nesten 70 år. Mormora mi broderte bunadar, så vi har bunadar frå ca 5 år og oppover.

Romeriksbunaden er fin! Eg kunne også hatt den, men då eg var 15 år likte eg ikkje den.

Eg trur eg har tilgode å sjå ein _stygg_ bunad, då alle har ein eller anna heilt fantastisk nydeleg detalj.

Blir så fascinert av bunadar, og bunadssylv. Skulle nesten hatt ein av kvar bunad eg. Skulle ynskja eg kunne utdanna meg til kombinert bunadstilverkar og filigransarbeider.

Annonse

Skrevet

Valget stod faktisk mellom Romeriksbunad og Lundebydrakt. Far er fra Romerike og mor fra Konsvingerdistriktet. Endte til slutt opp med Lundeby, men hadde vært gøy om jeg om noen år hadde kunne fått spart meg opp til en Romeriksbunad (vil ha rød) også. Jeg selv har oppvokst på det ene stedet og bor nå på det andre, så jeg føler at jeg kan "bære" begge.

Skrevet

Gammel nordfjordbunad(gamle farger i broderiene). Jeg har arvet den av min mor;) Hennes konfirmasjonsbunad:) Og jeg har siklet etter den lenge..... hehehehe.....

Skrevet

Jeg er fra Oslo og har rødtrøyebunad fra Øst-Telemark. Den har jeg fordi moren min kommer derfra, hun hadde slik selv og har laget min :-)

Skrevet

Jeg har Vestfoldbunad med rødt liv og blå stakk og vevd forkle, rett og slett fordi jeg er født og oppvokst i Vestfold.

Skrevet

Jeg har blå nordlandsbunad fordi jeg er født og oppvokst der. Og så er det den fineste bunaden, så klart :-)

Skrevet

Jeg har arvet den gamle Valdresbunaden etter min mormor, og det er selvfølgelig den fineste av dem alle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...