Gjest eelis+kian Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Nå er det like før jeg må plassere vogna i boden og hente frem den derre trillen jeg har. Men kan han bruke den? Han er bare 3 mnd og kan ikke sitte selv. Den kan legges helt tilbake, men funker det?
Lemonia Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Så lenge ryggen kan legges helt ned slik at han kan ligge flatt så er det ikke noe problem. Det kan jo være litt lite lunt i en trille for så små barn, så du kan evt vurdere å kjøpe en softbag e.l. til å ha i trillen.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Vogna? Eller bagen? Hvilken vogn har dere siden den er så liten? Eller har du fått en liten "monsterbaby"?? Hehe... Tassen vår er 6 mnd nå og har måttet bytte til sittedelen på vogna. Han er jo blitt 77 cm og altfor lang for bagen nå som det må brukes vinterpose i.
Gjest eelis+kian Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Bagen ja, hehe... Jeg har en gammel Emmaljunga-vogn, er usikker på modell. Men nå når jeg må bruke pose oppi der blir det liksom veldig trangt, han ligger allerede med bena trekt opp under seg for å få plass. Må vel bruke den der andre, og heller holde meg inne når det er minusgrader ;-)
_Løvemamma_ Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 Hva med å bytte til saueskinn og vogndyne istede for pose? Så blir det gjerne litt bedre plass
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 Er det kun bag på den Emmaljunga-vogna? Ingen sportsdel? For det skal vel fint gå an å legge babyen med vognpose direkte i sittedelen dersom den kan legges helt ned
Ooops I did it AGAIN Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Har jeg en stor vogn eller? Basson Roma Duo.. Min knert er 7 mnd og har enda ikke vokst ut av bagen. Tror iallfall han er 70 cm. Lenge siden kontroll... Vurderte her om dagen å ta i bruk sportsvogndelen slik at han kan sitte litt skrått i ryggen mens vi triler tur. Går an å sette opp ryggen i bagen, men den blir helt bratt da. Syntes det så litt lite lunt ut med sportsvogndelen jeg.. Hm. Kanskje jeg bare er overhysterisk;)?
Lykke ღprins&prinsesseღ Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 Har Emmaljunga vogn selv og måtte bytte ut til sportsdel med førstemann etter 4 - 5 mnd (da vinteren kom) for å få plass til voksipose. Kjenner andre med samme vogn som har måttet byttet ganske tidlig! Det går jo fint ann å bytte til sportsdel...Man legger bare ryggen helt ned. Lammeskinn og voksipose får dermed god plass og ungen ligger trygt og godt!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 Eller man kan bytte ut den store voksiposen med en lettere og nettere vinterpose som ikke tar så stor plass i vogna- Odenwalder Holly el lign;) Her passet bagen til rett før fylte 1 år, Emmaljunga City Cross.
Gjest eelis+kian Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Wow, mange svar! :-) Ser dere snakker om en sportsdel, men den har ikke jeg. Jeg har lånt vogna fra søstera mi, så her mangler det visst en del, hehe. Bagen er ganske liten, så det er ikke det at jeg har en så enorm baby altså! Jeg tror jeg kan klare å trøkke ungen nedi bagen en måned til, så går jeg over til den andre vogna etterpå. Da er det kanskje ikke så sinnsykt kaldt heller :-)
Expat Skrevet 24. januar 2010 #11 Skrevet 24. januar 2010 Samme hos mi jente, hun var 64 cm på tremånederskontrollen. Det er ikke så lenge igjen hun kan være i simoen.
Anettemor82 Skrevet 25. januar 2010 #12 Skrevet 25. januar 2010 jeg føler også at gutten vår (64 på tre måneders kontroll) vokser snart ut av bagen på simovognen. han har litt plass enda, men ikke så mye.skal egentlig bli godt å få ut bagen for da blir vognen mye lettere:)
Mamma´n til lillemor Skrevet 25. januar 2010 #13 Skrevet 25. januar 2010 Ser noen har det trangt med 64 cm lange babyer. Lillemor er nå 65 cm og har fortsatt god plass i vår bag, Emmaljunga Smart Duo.
Lemonia Skrevet 25. januar 2010 #15 Skrevet 25. januar 2010 Synes også det høres litt rart ut at det kan bli trangt allerede rundt 60 cm, de fleste vogner er vel ikke så korte? Vi har Teutonia Mistral med softbag, den er derfor ikke blandt de lengste bagene, men likevel 80 cm. Den brukte vi til gutten vår var 5 mnd (71 cm). Da hadde han ennå ikke vokst ut lengdemessig, men vi byttet til sportsdel fordi han ville sitte opp mer. Imidlertid blir det jo dårligere plass når man har vinterpose og slikt i. Vi brukte lammeskinn i bunn og dundyne oppå. Hadde det vært vinter da han fylte 5 mnd ville vi nok måttet bytte pga plassmangel, men da var han jo likevel lengre enn det som er nevnt her i tråden.
Studine mevik Skrevet 26. januar 2010 #16 Skrevet 26. januar 2010 Vi byttet til fra bag til sprotsdel i høst da prinsen var rundt 4mnd. Da begynte vi å bruke voksipose og det ble for trangt for den store gutten vår. Hele tiden har vi brukt sportsdelen med voksipose oppi og det har funket helt fint. Prinsen ligger lunt og godt og har den plassen han trenger.
Mammaen til Annabel <3 Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 Jeg byttet til sportsdel da tulla var 4,5mnd. Hun er nå 5mnd og 68cm lang. Har Mountain Buggy og synes baggen er pitteliten. Ca 70 eller 74cm tror jeg. Var ikke plass til noen pose oppi den. Brukte lammeskinn og dyne lenge, men synes det ble så åpent rundt hodet. Så jeg byttet til sportsdel. Den kan legges helt ned, og det er god plass til dunposen og tulla ligger kjempegodt i den. I tillegg kan jeg heve ryggen litt når hun er våken, og det synes hun er storveis Så jeg synes det er mye lunere for henne nå når hun ligger i sportsdelen, bare på grunn av at hun kan ligge godt nedi en dunpose som også går opp rundt hodet hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå