Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #27 Skrevet 23. januar 2010 Kan unngå hele problemstillingen ved å skrive; "Rørleggere har blitt en mer etterspurt yrkesgruppe".
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #28 Skrevet 23. januar 2010 "Etterspørsel etter" blir vel litt smør på flesk? Siden man allerede i ordet etterspørsel spør etter noe og da vil jeg si "etterspørsel av"
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #29 Skrevet 23. januar 2010 Måtte sjekke. Både DN og Aftenposten bruker "etterspørsel etter", de er relativt nøye med sråkføringen:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #30 Skrevet 23. januar 2010 herregud...Det er jo etterspørsel AV som jeg har sagt tidligere. Utrolig å lese så mange som tror det er etterspørsel etter..Det er jo nesten som å gjenta ordet rett etter hverandre,haha. Stol på oss, og norsklæreren-det er AV!
Mor Løvehjerte Skrevet 23. januar 2010 #31 Skrevet 23. januar 2010 Link til Kunnskapsforlagets blå språk-og ordboktjeneste sier følgende om saken (se punkt 1): http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=ettersp%F8rsel&search_type=&publications=23 Så jeg mener at det må være lov å skrive "etterspørsel etter" fortsatt, jeg da! Shoot me!
Mor Løvehjerte Skrevet 23. januar 2010 #32 Skrevet 23. januar 2010 Link til Kunnskapsforlagets blå språk-og ordboktjeneste sier følgende om saken (se punkt 1): http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=ettersp%F8rsel&search_type=&publicati ons=23 Så jeg mener at det må være lov å skrive "etterspørsel etter" fortsatt, jeg da! Shoot me!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #33 Skrevet 23. januar 2010 Ja, de skriver "det å spørre etter", ikke "det å etterspørre etter". Men i punkt 2 skriver de faktisk "2 det å etterspørre: sterk, stor, stigende, økende, fallende, synkende, liten etterspørsel etter en vare, etter arbeidskraft / la prisene bestemmes av tilbud og etterspørsel "
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #34 Skrevet 23. januar 2010 Også i alle økonomibøkene mine på skolen bruker de "etterspørsel etter", og vi har MYYE om etterspørsel!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #35 Skrevet 23. januar 2010 Tusen takk for engasjementet, alle sammen. Jeg vakler fortsatt, men ser at jeg ikke kan trå så alt for galt uansett om jeg skriver etter eller av.
Mor Løvehjerte Skrevet 23. januar 2010 #36 Skrevet 23. januar 2010 Kopier og lim: "skjema for etterspørsel etter bortkommet postsending" Natta! : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå