Sweet caramel Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Noen som har vært der, og ønsker å komme med tips til hva som MÅ sees, og hva som bør sees??
CAT77 Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Hei! Først og fremst er det bare å glede seg! Når det gjelder ting å gjøre, er det så avhengig av hva du liker. Mine forslag. Dropp Empire State Buidling og velg Top of the Rock i Rockefeller Center. Mindre kø, bedre utsikt over Central Park og mye bedre å ta bilder. Et must! Central Park - Er enorm og litt avhengig av når du skal reise, er dette et supert sted for piknik, og bare se og bli sett. Et av museene - Litt avhengig av hva du liker. Jeg liker MoMA og The Met. En musical Shopping - Finnes overalt. Jeg liker meg godt i SoHo. Start gjerne ved krysset Houston og Broadway. Også Greenwich og Union Square områdene er populære hos meg ihvertfall! Spis en middag på en skikkelig kul restaurant! Det er så enormt mange å velge i, men legg litt penger i en skikkelig tøff restaurant! Jeg anbefaler: Tao, Spice Market, Pastis, Buddakan, STK etc. Du MÅ bestille bord på forhånd. Men det aller beste med NYC er enkelt og greit bare å rusle gatelangs, sitte på en kafe og se på folk og høre alle lyder, kjenne luktene og få med seg alle inntrykkene fra verdens desidert beste by!
Sweet caramel Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2010 Ingen som har vært i New York, som kan komme med tips om hvor å spise, shoppe, hva å oppleve etc?
Sweet caramel Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2010 TUUUSEN TAKK, CAT!! Har lagret tipsene dine:-))) Har tenkt å se noe på Brodway, kanskje det er noe? Vi skal bo like ved Central park, og kommer til å være en del der også, ta en joggetur på morgenkvisten feks:-)
CAT77 Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Hvilket hotell skal dere bo på da? Er mange fine i området! Det finnes også sykkelutleieer. Supert å leie sykkel og sykle rundt i parken. Den er enorm. Kuult å komme seg litt opp i Harlem også. Siden det er første gang kan jeg også anbefale helikoptersightseeing. Sinnsykt kuul måte å se byen på. Sjekk ut www.libertyhelicopters.com Ellers går det sånne "hop on, hop off" busser. Ja, det er turist, men gir deg en veldig bra oversikt over byen. Ta gjerne dette første dagen. De starter på Times Square og har en tur uptown og en downtown. Ellers kan jeg også anbefale en tur i Meatpacking District. Mange kuuule butikker på dagtid. Og masse utesteder og restauranter på kvelden. Ta f.eks. en drink på takbaren på Gansevort Hotel. Nice! Åhhh, elsker NYC! Blir aldri lei og har vært der 11 ganger!
Sweet caramel Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2010 Oj, 11 ganger!! Har du familie der, da eller? Vi skal bo på Roosevelt hotell, det ligger Midtown, Central. Ifølge kart så tror jeg det er en bra beliggenhet. Har du vært på det hotellet, eller vet du hvor det ligger? Vi har tenkt påde på sightseeing busser og helikopter tur. Skal sjekke ut linken du ga:-) Kom gjerne med flere tips! Feks. har du noen forslag til hvor vi kan spise? Det å leie sykkel høres bra ut!
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Jeg og samboeren min var i NY i august 2009. Vi lå på ett hotell i nærheten av Roosevelt hotel:) Hvor lenge skal dere være der? Vi hadde aldri vært i NY før så vi la ingen konkrete planer...vi skulle bare gå gatelangs og bare suge inn alle inntrykk..for det er mange inntrykk i en stor by med alt slags ting å kjøpe,se,oppleve osv osv!!! Vi tok en sightseeing bus, tour city eller noe slik..blå busser..vi kjøpte ett dagspass..slik at vi kunne hoppe på /av de bussene hele dagen..det var ganske behagelig for da kunne vi hoppe av en plass, kikke oss rundt , gjerne spise litt før vi hoppet på en ny buss (de gikk hvert 15min) På den måten fikk vi med oss, 9/11,chinatown, og mange andre bynginger etc på en dag:) Ellers var vi på ett museum nathional museum of history like ved central park..det var ikke så spennede syntes vi da... Ellers tok vi en sightseeing buss til ett stort outlet kjøpesenter utenfor new york..der tilbringet vi en dag, anbefales..mye fine merker nedsatt 50-70% Ellers gikk vi egentlig bare gatelangs å kikket...en kveld spiste vi på en skikkelig nice biff resturant...de hadde den beste biffen jeg noen gang har smakt!!! helt fantastisk..smeltet på tungen..betalte vel 1200 kr for 2 personer med drikke etc..ganske dyr resturant, men er du i NY så må du jo unne deg litt god matt:) Vi skal reise tilbake, veldig snart håper jeg...I LOVE NY..en helt fantastisk by!!! Vi hadde 4 dager i byen, altfor lite..neste gang vil jeg være der minst i 1 uke..er sååå mye jeg vil gjøre:))) Men vi fikk utnyttet dagene godt da...vi skulle se frihetsgudinnen også, men dårlig vær gjorde at vi prioriterte noe annet, glad for det:)
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 helikopter tur over byen anbefales for de som ikke har fly skrekk..vi skulle bestille det, men jeg er livredd for å fly, måtte manne meg skikkelig opp før flyturen..det gikk greit..men helikopter nektet jeg:) Men vet om endel som har tatt en slik sightseeing med helikopter og det er visst helt fantastisk:) Pakk lite i kofferten din...vi brukte 20 000 kr i alt..haha...mye å shoppe,spise og oppleve! er en ganske dyr by
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7 her er link til outlet senteret vi dro på en av dagene:)
Sweet caramel Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2010 Takk mamma til 2 prinsesser!! Gleder meg veldig nå, kjempe bra med tips syntes jeg:-))) Vi skal være der i 4,5 dag. Tror det kommer til å gå mye penger ja, det har vi belaget oss på:-)
Kamomille Skrevet 24. januar 2010 #11 Skrevet 24. januar 2010 Kommer jo ann på hva du liker, men skal du bare være der 4 dager ville jeg ikke brukt tiden på å dra på outlet shopping utenfor myen:( Ikke dra ut til Frihetsguddinnen. det er bortkastet tid, mye mennesker, køs osv. Ta heller den vanlige pendlerfergen. Den er gratis og du ser skylinen like bra:) Bruk litt tid rundt ground zero og museet der. Start der om morgenen og etterpå kan du gå langs vannet ned til south street seaport. Veldig koselig tur. Derfra igjen kan du gå opp Wall Street! Gå over Brooklyn bridge og ta en rusletur i brooklyn. Gå på et sportsarranegment - f.eks baseball, basketball. We så NY Yankees og det var veldig morro. Du kan også få omvisning på yankees stadium. Gå en tur i området greenxich, Soho og området rundt Washington Squere Park. Her er det super-koselig Bruk en dag i Central Park. Srpis f.eks på Tavern on the Green Gå langs 5th avenue. Beøk Trump Tower. Besøk Times squeere. Et must å gå innom Toys r us der dersom man har barn....(eller liker å være barn) De har Pariserhjul inne i butikken!!! Kjøp billige biletter til show på Broadway. Skal du besøke Empire State Building, så gjør det på kvelden. de er oppe til kl 02!! Besøkt Rockefeller Senter og se utsikten fra toppen!! Ellers er det fine områder i Chelsea, Meatpacking District osv.....
Sweet caramel Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2010 Hvor får en kjøpt billige billetter til Broadway da? Gjøres det før vi drar, eller der borte? Se en kamp høres moro ut! Har også hørt at det kan godt være kamp i central park, samt konserter. Skal notere meg mange av tipsene, og ta med meg når vi er der! Kommer til å gå innom lekebutikk ja, har 2 barn som hadde blitt skuffet om vi kom hjem uten gaver, hehe:-)
CAT77 Skrevet 24. januar 2010 #13 Skrevet 24. januar 2010 Det er en boks som heter TKTS på Times Square, hvor man får kjøpt billetter til kveldens forestillinger til en bra pris. Hvis man vil ha bra billetter, ville jeg forhåndsbestilt. F.eks gjennom Keith Prowse. Jeg ville ikke brydd meg med å reise ut til Woodbury Common, det fatory outlet senteret som ligger litt utenfor byen. Det er nok shopping på Manhattan uansett og med så kort tid, ville jeg brukt tiden i byen! Min nye favorittnettside er www.kongenavnewyork.no Dette er en fyr som fikser med restaurantbestillinger, inngang på de hippeste nattklubbene etc. Han tar bare 375,- pr bestilling og fikset inngang til Bungalow 8 for meg og noen venninner. Aner ikke hvordan han får det til, men dette er en klubb de fleste bare kan glemme å komme inn på uten hjelp! Utrolig kuult og så bl.a Beyonce da vi var her...(et lite blikk inn i VIP loungen :-) Anbefales på det varmeste om du vil ha det lille "ekstra".
Sweet caramel Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 28. januar 2010 CAT, det skal jeg sjekke ut, liker "det lille ekstra", hehe;-) Åååh, gleder meg enormt nå!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå