Gjest Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med å forklare; Slutten med p-piller i oktober og gikk og ventet på mens. Hadde nesten aldri mens under p-pille-bruk. Månedsskiftet november, desember fikk jeg plutselig et innfall og tok en graviditetstest. Positiv! Den 2.desember begynte det så å komme litt rosa på papiret som fortsatte til lørdag, hvor jeg begynte å fossblø. Søndag var det nesten som jeg følte at eggstokkene "pumpet" ut det som var der. Var på sykehuset etter 10 dager og fikk bekreftet det vi trodde - spontanabort. Legen sa dessuten at alt så veldig fint ut og alt lå til rette for å prøve igjen, så snart jeg sluttet å blø. Bløddei 4 dager til, tok eggløsningstest som lyste sterkt og prøvde igjen. Allerede uken etter, på julaften, tok jeg ny graviditetstest, altså en uke etter eggløsning og den viste gravid. Samme kveld begynte det å komme rosa på papiret og jeg følte jeg kunne "se noe" i toalettet, noe som lignet en bitteliten rød tråd. Blødde bare bittelitt, kun et par tørk med rødt én gang, eller bare rosa. Dette varte i ca 5 dager. Når jeg har forsøkt å regne ut syklusen min, skulle jeg hatt eggløsning rundt den 7.januar og mens den 21.januar. Etter eggløsning "følte" jeg med gravid, med svært følsomme og vonde bryst, kvalme, svimmel og særdeles følsom på lukter. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde eggløsning rundt den 7., for jeg hadde en eggstokk som banket og brant og sa tydelig ifra. Men den siste uken har jeg ikke kjent mye tegn på hverken graviditet eller mens. Noen ganger føler jeg ut som det skal komme menstruasjon, men ingenting kommer. Kvalmen og luktfølelsen kommer og går, men er ikke veldig dominererende. Nå skal det sies at min mor har født 3 barn uten å ha noen som helst graviditetssymptomer, så jeg vet ikke hvordan et svangerskap skulle utarte seg for meg. I dag er det 2 dager over IKM, testet negativt fredag kveld (en dag over IKM). Har man eggløsninger uten mens imellom? Eller må man få mens? Når skulle jeg eventuelt ta test igjen for å se om jeg er gravid? Har ikke lyst på flere negative tester. Nå vil jeg veldig gjerne ha mens, slik at jeg har noen å regne neste eggløsning utfra. Vet vi har vært hissige på prøvingen og egentlig skulle vi avstå denne syklusen, men jeg følte meg fin og vi klarte ikke å vente. Hva tenker dere når dere leser dette? Noen tanker, tips eller kommentarer? Kan jeg likevel være gravid? Ser fram til å høre fra dere!
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 hm,merkelig. jeg har hadd 2 aborter, 1 gang gikk det 2 uker før negative el-tester og graviditetstester var 6 uker da, 2 gangtok det 3 uker før jeg fikk neagtive altså de var positive i 3 uker etter SA. hvis du er gravid så skal du jo være 16 DPO å da skal det jo egentli vises på en graviditets test,mn så klart d kan jo være at du er gravid fordet. men du skriver jo også at du fikk mens den 21.januar men også lenger nede så skriver du at du er 2 dager over ikm, hva er det som stemmer???? synes det er litt at og fram å dermed er det jo også da vanskelig å svare deg.
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Beklager, ble litt engasjert i skrivingen, og har skrevet kronglete. Jeg skulle hatt mens den 21.jan, dersom det var slik at det var en mensblødning eller abort som startet den 24.des. Men jeg har ikke fått noen mens, og bare negative tester. Altså ingen av delene. Hmmm....
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Fikk negativ test i romjulen. Glemte å nevne det.
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 ok, første gang jeg ble gravid så fikk jeg ikke positiv test før uke etter ikm. mn kan det være at du har hadd seinere eggløsning? jeg bruker å kjenne mine EL, men kan kjenne d i uke kansje mere å av og til mindre. så kan jo være at du er gravid igjen. er jo bra du har fulgt opp syklusen din med el-tester hvis du har gjort d da vet du jo sånn ca hvordan det er. jeg hadde en SA den 22 desember min mens er ennda ikke kommet tilbake, varierer hvordan min syklus er da, mn går fra 28-35 dager. hvis du ikke finner noe ut så kan du jo dra til legen å ta en blodprøve får å se om det er noe svangerskap på gang. og event måle hcg i kroppen, håper ting orner seg får deg i allefall snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå