Gå til innhold

vaskingg av flasker

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man vaske tåteflasker med zalo o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men du må koke de i en kjele etter det, eller i en sterilisator. Utstyret bør være sterilisert til de små.

Skrevet

Det kan man :-)

For å få vekk melkefettet bør de skylder i kaldt vann, vaskes i varmt såpevann og skyldes godt. Kokes mens barnet er lite.

Les mer på www.flaskeposten.org, under flaskemating i menyen til høyre finner du hygiene og rengjøring.

Skrevet

vil bare dele med dere at jeg har aldri kokt flaskene etter vasking! kokte de før første gang de ble tatt i bruk!

koker tuttene da!

det jeg gjør er å skylle de i kaldt vann rett etter måltidet, og så vaske de med zalo + skylle de etter vask og koke tuttene.

jeg fant ut at det ble alt for tungvindt å koke alle flaskene hver gang. (har mam flaskene 260ml) hørte litt rund med venner og fant ut at vi ikke gadd rett og slett!

pjokken har ikke tatt noen skade av det til nå!

Skrevet

Hei anonym...

Dette er selvfølgelig opp til hver enkelt. Håper du har tatt et informert valg og har satt deg grundig inn i hvorfor man bør koke flaskene og hva som kan bli konsekvensen av å la vær... Bra du koker tuttene.

Det er ikke tungvindt å koke flaskene, Jeg har gjort det i en stor kjele på kokeplata. De fleste kjøper seg en mikrosterilisator - null stress!

Skrevet

En vanlig flaskesterilisator til mikrobølgeovn koster 250-300 kroner, har plass til 4-6 store flasker og alt tilbehøret. Man tilsetter den mengden vann som er oppgitt, setter den i mikroen på x antall watt i noen få minutter.

Skrevet

hvor får man kjøpt disse sterilisatorene da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...