Gå til innhold

Hvor stor må barna være fo å ligge i øverste køyeseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på Ikea sine sider at de anbefaler fra 7 år.... hadde egentlig planer om å la 5-åringen ligge øverst og 2-åringen nederst, men det er kanskje for tidlig?.... Noen som har erfaring/har hørt noen andre anbefalinger?

Skrevet

Jeg har ikke hørt noen anbefalinger. Tror eldste var nesten 4 1/2 år da han begynte å bruke overkøya. Han har aldri ramlet ut, bruker selvsagt sengegrind.

Skrevet

Eldste vår er 4 år og 4 mnd, eg hadde ikkje hatt nokon problem med å la han ligge i overkøye frå ca 3-årsalderen. Han har lagt i vanleg seng utan sengehest sidan han var to år, datt kanskje ut to gongar i løpet av første mnd, etter det har det ikkje skjedd (utanom med vilje for å få oppmerksomhet, sjølvsagt). Med sengehest ser eg ingen problem med planen din, så lenge 5-åringen din er i stand til å klatre ned i halvsøvne om h*n skal på do om natta.

Skrevet

Det er viktig at ungen klarer å klatre ned stigen selv om det er sovemørkt i rommet. Det bør dere øve på.

Skrevet

Vår yngste har sovet i halvhøy seng siden hun var 2,5 år. Har aldri falt ned.

Skrevet

Eldste har sovet øverst i køyesenga siden han var 3.5år. Null problem! Aldri ramla ut. Lillebror datt ned engang når han var 2,5år, men det gikk nå bra det å!

Så lenge de klare å komme seg opp og ned selv så er det greit! Og som ei over her skriver, de må klare å klatre ned selvom det er mørkt på rommet! 6åringen her i huset klatrer ned fra øverkøya i søvne, går på do også klatrer han opp igjen! Så den sitter godt den stigen!

Skrevet

jenta mi sov i øverste køye da hun var 3,5 år, ingen problem med det :)

Gjest sug lut
Skrevet

Så lenge det er sengehest har våre ligget oppe fra de var et par år (dvs store nok til ikke å stå opp i ørska og klatre seg ut).

Skrevet

jeg lå i øverste køyseng når jeg var 2 og 3 år fra 4 års alder fikk jeg seng på gulvet... men det er nå en mannsalder siden dette da barna brukte votta både sommer og vinter!

Skrevet

Eldste her fikk sånn høy seng når han var 3 år. Har aldri falt ut. Er høy sengehest på senga så ser ingen fare ved det. Nå når jeg ser på andre 3 åringen så kan jeg ike skjønne at jeg turte hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...