Tone Troll Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Ser på Ikea sine sider at de anbefaler fra 7 år.... hadde egentlig planer om å la 5-åringen ligge øverst og 2-åringen nederst, men det er kanskje for tidlig?.... Noen som har erfaring/har hørt noen andre anbefalinger?
blond Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Jeg har ikke hørt noen anbefalinger. Tror eldste var nesten 4 1/2 år da han begynte å bruke overkøya. Han har aldri ramlet ut, bruker selvsagt sengegrind.
Ranveig R Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Eldste vår er 4 år og 4 mnd, eg hadde ikkje hatt nokon problem med å la han ligge i overkøye frå ca 3-årsalderen. Han har lagt i vanleg seng utan sengehest sidan han var to år, datt kanskje ut to gongar i løpet av første mnd, etter det har det ikkje skjedd (utanom med vilje for å få oppmerksomhet, sjølvsagt). Med sengehest ser eg ingen problem med planen din, så lenge 5-åringen din er i stand til å klatre ned i halvsøvne om h*n skal på do om natta.
blond Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Det er viktig at ungen klarer å klatre ned stigen selv om det er sovemørkt i rommet. Det bør dere øve på.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Vår yngste har sovet i halvhøy seng siden hun var 2,5 år. Har aldri falt ned.
Verbena Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Eldste har sovet øverst i køyesenga siden han var 3.5år. Null problem! Aldri ramla ut. Lillebror datt ned engang når han var 2,5år, men det gikk nå bra det å! Så lenge de klare å komme seg opp og ned selv så er det greit! Og som ei over her skriver, de må klare å klatre ned selvom det er mørkt på rommet! 6åringen her i huset klatrer ned fra øverkøya i søvne, går på do også klatrer han opp igjen! Så den sitter godt den stigen!
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 jenta mi sov i øverste køye da hun var 3,5 år, ingen problem med det
Gjest sug lut Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Så lenge det er sengehest har våre ligget oppe fra de var et par år (dvs store nok til ikke å stå opp i ørska og klatre seg ut).
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 jeg lå i øverste køyseng når jeg var 2 og 3 år fra 4 års alder fikk jeg seng på gulvet... men det er nå en mannsalder siden dette da barna brukte votta både sommer og vinter!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Eldste her fikk sånn høy seng når han var 3 år. Har aldri falt ut. Er høy sengehest på senga så ser ingen fare ved det. Nå når jeg ser på andre 3 åringen så kan jeg ike skjønne at jeg turte hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå