Gå til innhold

SUGGIE!

Anbefalte innlegg

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg MÅ ha en bra bok - det er så synd på meg fordi jeg er så syk. Alt jeg finner er crap-crap-crap. Skal selvsagt ikke lese Knausgård og Anne B. Ragde, heller ikke Stieg Larsson. Men noe annet trengs S-Å-R-T!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Antonia Byatt, The Children's Book. (The Children's Tale? Story? Whatever), dersom du er intellektuelt våken og orker.

Anita Shreve, hva som helst men helst The Weight of Water, om du bare vil ha en sinnsykt bra bok.

India Knight, The shops, om du skal bare kose deg og samtidig finne alle de kuleste butikkene i London som du ikke engang visste om.

Ellers leser jeg tegneserier, Fables 1-12, som er så bra at det er til å dø for. Store, fantastisk tegnede fortellinger om hva som skjer når alle eventyrfigurene forvises fra hjemlandene og må leve blant mennesker. Ikke for barn...

God bedring også!

Gjest sug lut
Skrevet

Hah, nå leste jeg det jeg linka til - det burde jeg ikke gjort, men jeg skal jobbe med saken - sjefen bak serien sier han er "rabidly pro-Israel". Vel, trøsta er at det har aldri slått meg.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja – du er veldig, veldig grei og jeg liker deg. Suggie er fryktelig kosete da, men jeg kan jo droppe det =(… Lille øgle kanskje, eller SØTEmor? Føler ikke at det gir samme effekt. Det tok meg tre bokhandlere (har aldri hell og lykke med meg når jeg skal lete etter bøker, nei – men kan ha en sammenheng med at jeg knapt kan alfabetet), så fikk jeg i alle fall tak i SHREVE, ANITA. Det var bare en bok å få tak i – ”Body Surfing”. Lest den? Er ikke helt overbevist (ennU), men det kan vel ha en viss sammenheng med at jeg ikke har klart å lese mer enn 25 sider. Det kommer seg, må bare vente til jeg er ute av sykdomshulen!

India Knight sin skal sjekkes ut videre – og i alle fall Antonia Byatt. Google (min venn) gir meg bare lovord om boken, og den virker som en bok jeg kan like veldig godt. Er den veldig tung? Lang? Lett å få tak i – eller snakker vi internettbestilling? Klarte ikke å huske navnet da jeg var på jakt.

Tegneserier og meg er ingen god match, kjente at kroppen vrengte seg av tegningene også. Men lik det den som kan!

TAKK-TAKK-TAKK!

Gjest sug lut
Skrevet

Du har smigra så fælt at du kan få fortsette med Suggie. Selv om det er en øglemorra. Kjipt å vurdere fem strategier for å få på seg neste sokk. Jævla ryggfaan.

Body Surfing har jeg i hylla og har lest. Men den gjorde så lite inntrykk at jeg faktisk kjøpte meg den to ganger med halvt et års mellomrom. Så nei, det er ikke den beste Shreve. Selv nå kan jeg ikke huske mye av den, og leste den vel for max et år siden.

Byatt er fantastisk (har ikke lest annet, men denne her, kan ikke uttale meg generelt). Ikke tung, men langsomt-lest, hvis det gir mening. Jeg er en veldig rask leser, men den varte. Og ikke bare fordi den er lang. Jeg kjøpte rett før jul på vanlig bokhandel, så det bør gå greit.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Så øglete! Symp og ti fingre krysset for ryggbedring! Spis grønn smurf, da føler du deg kanskje bedre på en annen måte i alle fall!

Får gi Shreve flere sjangser da, selv om ikke den første imponerer stort. Byatt skal sjekkes ut så snart jeg kommer meg ordentlig ut av sengen (og nei, det er selvsagt ikke tid til pensumlesing midt oppi dette og jeg har ikke bestemt meg for om det er fryktelig dumt, eller om det bare er kos) - også håper jeg at det er en pocketbok og ingenting annet.

Men ja, "The Island" - alle snakker så om den, har du lest? Har hittil bare fnyst av forslaget, men lurer på om apene egentlig har noe for seg, selv om jeg selvsagt tviler.

Gjest sug lut
Skrevet

Apene var utrolig søte. Og jeg har hørt om boka, husker jeg - hvem var det som fortalte om den - uansett, noen andre hadde likt den og lest den, tydeligvis. Sorry for manglende orienteringsnivå. Snart tror jeg også at Isolde er guttenavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...