3010 Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Jeg er gravid. Bare to måneder på vei, men er utrolig sliten , kvalm og mye vondt i hodet. Er sykepleiestudent 2 året,og er begynt i praksis hvor jeg må kjøre en time hver vei. Pluss oppgaver i tilegg. Jeg har to barn fra før, 2 og 4 år. Føler jeg aldri har noe energi og føler ikke jeg har noe å gi mine to andre barn når jeg drar sju om morgenen og kommer hjem fem. Helt utslitt.Jeg har akkurat pådratt meg en kraftig infeksjon og helt ødelagt. Er det noen som vet om det er mulig å sykemelde meg ut semesteret og da ha krav på et års permisjon fra august igjen som vanlig. Det er ganske uaktuelt å begynne i praksis når den lille bare er 6 mnd. Noen som har noen råd?? Jeg er bekymret både for fosteret og min egen helse.
Merikka Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Hei! Og gratulerer med graviditeten Du er tøff! Vet at sykepleiepraksis krever ganske mye. Jeg er ganske sikker på at du får sykemelde deg. Men når du sykemelder deg(for minst to måneder) så har du ikke rett til å ta eksamen. Når du er gravid student så er du enten 100% frisk eller syk, uten rett til å gå opp til eksamen. Jeg er selv student med en liten gutt på året nå. Jeg fortsatte å studere, men det er snakk om helt annet studie enn det du går. Forelesninger 3 ganger i uka på 2 timer, og nå skriver jeg bacheloroppgave og kan styre hverdagen min selv helt frem til juni Ps: gå til legen å spør om afipran. Det er kvalmestillinge, ingenting annet har hjulpet meg bedre enn det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå