♥ DAME Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Ingredienser 2 kg biffkjøtt i strimler 2 ½ stk hakket løk 5 ss smør til bruning 2 ½ ts salt 1 ¼ ts pepper 5 ss tomatpuré 250 g frisk sjampinjong 2 ½ dl kjøttkraft 5 dl seterrømme 10 ss lettrømme 10 skive syltede rødbeter 10 skive sylteagurk i skiver Slik gjør du: 1. Skjær kjøttet i store strimler, (0,5 x 6 cm). Brun kjøtt og hakket løk i smør. 2. Legg kjøttet over gryte og tilsett salt og pepper. Tilsett tomatpuré. Skjær sjampinjong i skiver og ha denne over i gryten. Tilsett kraft og rømme og la retten koke noen minutter. Anrett Biff Stroganoff på tallerken eller i en skål. Legg på en spiseskje rømme, rødbeter og sylteagurk per porsjon. Serveres med potetstappe, eventuelt med ris.
Nye tider Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2010 Tusen takk! Er det mulig å drite seg ut på denne retten? I såfall vil jeg gjerne vite om fallgruvene:-). Dette holder ti 10 personer? Ikke salat ved siden av, siden det er sylteagurker og rødbeter?
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Jeg ser ikke paprikaen i denne? Det bør være med. Hiv i 3-4 paprika (kuttet i strimler/terninger) 3-4 minutter før servering. Gjerne rød, gul og grønn. Fine farger og god smak.
Sylteflesk Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Det skal da ikke være paprika i Biff Strognoff! Det hadde kanskje blitt godt, men da hadde vært en gryterett som ligner på Biff Stroganoff. Synes oppskriften så grei ut. Bare husk på å bruke mørt kjøtt, det skal være ordentlig biffkjøtt, ikke trevlete greier som må koke lenge. Ekte Biff Stroganoff er godt, kantine/veikro-varianter er som oftest fæle greier.
sologsommer Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Denne er idiotsikker og har virkelig gått sin gang i vennekretsen :-) 2 kg kjøtt 3 store løk 1 kg champignon 3 store røde paprika 3 lettrømme 3 kremfløte 3 bokser tomatpure De smale der er ca 5 cm høje. brun kjøttet, løket og champignonet. (gjør det av flere gange) ta alle ingredinserne i en gryte og la det små koke i 1 - 2 timer Helt utrolig nydelig Jeg serverer med ris og en deilig salat
Nye tider Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2010 Sologsommer: ikke noe buljong/kraft? Er liksom litt redd buljong/kraft, jeg. Skulle gått husmorkurs:-)
sologsommer Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Nei dette er alt. Smak til med salt og peber. kjøttet bliver utrolig mørt og det får en flott farge av paprikaen (den koker nesten væk)
sologsommer Skrevet 23. januar 2010 #10 Skrevet 23. januar 2010 jeg pleier og bruke kremfløte da jeg har prøvet at matfløten skiller sig (det har været i andre retter)
Nye tider Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2010 Ok, fru Sjefskokk:-). Hvis det smaker godt, så stoler jeg på deg:-)
sologsommer Skrevet 23. januar 2010 #12 Skrevet 23. januar 2010 Det lover jeg dig!!!! Lykke til :-) men husk og la det stå og simre (er det norsk??) i 1 -2 timer
Gjest irismor Skrevet 23. januar 2010 #13 Skrevet 23. januar 2010 Jeg bruker Toro sin pose og bruker en hel boks lettrømme og en liten boks tomatpure (hermetisk) og krydrer litt. Har også oppi litt skivet champignon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå