Gå til innhold

Hvordan merker dere ullklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt sånne merkelapper som skal strykes på. Men tør jeg å stryke de på ullplagg? De skal strykes på høyeste varme på strykejernet i 10-15 sekund, opptill tre ganger. Vil ullplagg tåle det? Holder det å merke med sprittusj?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det på alle ullplaggene til snuppa - og det gikk fint. Begynte på en gammel, utslitt en for å se om det gikk bra - tok det nyeste og fineste til slutt:) Gikk fint med alt sammen! :)

Skrevet

Jeg stryker også merkelapper på ull, både hjemmestrikket, og ullklær kjøpt i butikken! Har ikke hatt noen uhell enda.

Skrevet

På www.sabo.no kan du kjøpe vanlige broderte merkelapper som du kan tagge på med tag-it, som er små pins. Veldig enkelt. Eller så kan du jo sy dem på, sånn som våre foreldre gjorde i riktig gamle dager. : ))

Skrevet

Jeg brukte strykemerker på alt ulltøy også, det var ingen problem. Men mine merker skulle kun strykes i 3-5 sekunder da.

Skrevet

Jeg stryker på merker, men ikke direkte på tøyet, men på merkelappene. På hjemmestrikka tøy syr jeg i lapper, på gammeldags vis:)

Skrevet

Jeg stryker også alltid på merkelappene. Enten på den som er i nakken og som viser merke og størrelse, eller på selve vaskelappen om den er større. Ull eller ikke ull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...