Abracadabra Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 hehe huff det hørtes gjerne litt feil ut, men det er ikke til å stikke under en stol at mange ting gjøres annerledes her i landet enn hjemme i mitt kjære Norge! det lureste jeg har oppdaget nå, er at de har "sticks" med mme - jeg fullammer, men vil gjerne at småpiken skal være vant med flaske. siden jeg er for lat til å pumpe (altfor mye styr, og ubehagelig, urk!) så får hun av og til en liten porsjon med mme på flaske. og her har de pakket inn mme i passelig små porsjoner, som man blander ut med 100 ml vann. hvis jeg gav mye mme så hadde jeg ikke hatt miljøsamvittighet til å bruke disse sticksene - litt for mye emballasje - men siden hun bare får en sjelden gang så er det bedre det enn å kjøpe en hel stor pakke og hive nesten alt, fant jeg ut... en annen lur ting er at i parkeringhuset på det lokale shoppingsenteret så er det en liten lampe over hver parkeringsplass, som lyser grønt hvis det er ledig og rødt hvis det er opptatt...da slipper man å kjøre rundt og rundt, man kan peile seg inn på en ledig plass fra langt unna! måtte bare dele min begeistring
Rampongi Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 hihihi, hørtes smart ut alt det der synes jeg. Er det ikke artig å oppdage ting som gjør verden enklere? Kos deg i Korea!
Mamma´n til lillemor Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 Gøy med nye oppdagelser, da :-) Men sånne lamper på p-husplassene har vi da i Norge også. Kanskje ikke så mange steder, der hvor vi handler er det det.
Gjest eelis+kian Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Heia Korea! Jeg syns koreanere er så pene folk :-)
Abracadabra Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2010 jeg har aldri sett sånne lamper på p-hus! tror ikke vi har det i bergen i hvert fall. og jeg er enig, koreanerne er et flott folkeslag! vi koser oss i Korea, lærer masse nytt. må jo alltid ønske velkommen alle opplevelser som vider oss ut i nøtten littegranne - har jo en tendens til å gro fast i det trygge og kjente håper dere har hatt en fin helg jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå