Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, du, tøysekroppen :-)

Ja, velkommen, heng deg med! Første sprøyta ikveld gikk vel bra, tenker jeg? Starter du også opp med Klexane nå?

Jeg begynte igår, det blir mye medisiner denne gangen, igår var det tre sprøyter og to piller, fra og med fredag blir det fire injeksjoner og to piller. Blir mye "lab" her, som vi kaller det - men det er jo ikke så mange dagene det er snakk om.

Fortsetter under...

MK73; Jeg fikk ut 6 modne egg på forrige forsøk med kort regime, men jeg har ingen "normale" lange forsøk å sammenlikne med da jeg hadde en cyste på de tidspunktene. Så jeg er spent på å se denne gangen. Men jeg tipper mellom 6-9. Viktigste er jo antall modne egg. Etter uttak har jeg erfart at jeg må "trekke fra" 1-2 egg i regnskapet da jeg antar disse er umodne. Dessuten har jeg nok arr på en eggstokk etter operasjonen så mulig den går for 1/2-maskin stakkars. Men, 1 gullegg er jo nok så vi får håpe :o)

Skal på UL på fredag så det blir spennende. Hadde en væskefylt cyste på forrige UL som de måtte tømme før jeg begynte på sprøyter, så jeg prøver å forberede meg på at kroppen kan ha tuklet det til. Noen som vet om det har betydning med cyste fra sprayen for senere utfall i forsøket?

Og der kom svaret jeg lurte på lenger oppe :-)

Så bra å høre at det går fint, lene80. Jeg håper eggposene dine var 10-11 MM, ellers blir det veldig fullt i magen din ;-)

Jeg har aldri fått flere eggposer mellom ULer, men en gang fikk de ut 4 umodne egg ved uttaket som man ikke hadde trodd skulle bli klare ved UL-tidspunkt. Utrolig nok ble et av de umodne eggene fint til innsetting, og jeg ble gravid med det pluss et modent som også ble satt inn (tvillinger).

Jeg startet opp igår - så nå er det full rulle :-) Uvant med så mange injeksjoner, men det går helt fint.

MK73: Jeg ringte til Trondheim igår, så fikk avklart en del av det praktiske. Må jo bare le av meg selv!! Når jeg leser det jeg skrev virker jeg jo kjempeforvirra! Og det var jeg nok også når jeg ringte... Stakkars dame, de må oppleve mye rart på jobb. Jeg satt å leste i noen papirer siden det var telefonkø, og når jeg endelig kom gjennom klarte jeg ikke å gjøre ordentlig rede for meg selv. LOL. Hadde akkurat lest noen ord som jeg ikke klarte å plassere i rett sammenheng, og kom ikke på hvorfor jeg ringte helt med engang! Jaja, kom meg gjennom samtalen til slutt :D

Innsettingen var to dager etter uttak, så vi må bli i tre dager. Spørsmålet er egentlig om vi kjører eller tar fly... Jenta vår blir igjen med besteforeldrene, hunden kan vi ta med om vi kjører. Og kjører vi, kan vi jo dra innom IKEA :D

Annonse

MK73: hihihi, ja selfølgelig er det 10-11 mm, blir vist litt tommelomsk i disse tider ;-) tør ikke tenke på om det var cm nei,haha...

Ok, mente jeg hadde flere sist i mellom,hmm..kan hende jeg husker feil. men nå går jeg på annen i tillegg og det var hovedsaklig for å modne flere,så får vi se da, viser seg på fredag...Stilig, kan umodne egg også befruktes å bli noe, det var jeg ikke klar over :-) Spennende at du også er i gang!! Når skal du på ul?

Lene80, nei, jeg visste heller ikke det om umodne egg. Men det ble altså til en spire i magen, med bankende hjerte. Det de gjorde var at de brukte ICSI på de modne og vanlig IVF på de umodne, for da fikk de umodne litt tid på seg til å modnes og så ble det befruktning.

Jeg skal på UL på mandag, når jeg bare finner noen som kan ta meg imot da.. Gynekologen min er borte den dagen, så jeg må finne noen andre...

Hei jenter!

Siden det var flere kjente på denne tråden (ihvertfall MK73 og Sarah), så vil jeg bare ønske dere masse lykke til med forsøkene deres, alle sammen! Jeg håper på å se dere inne på Gravide slitere om noen uker :-)

PS! Kort regime er tingen nå, MK73 ;). Det var det jeg hadde nå sist.

Hei, så hyggelig at du stikker innom, Astra! Jeg har smugkikket på gravide slitere og gleder meg med deg og tvillingjentene - for et fantastisk mirakel! Jasså- hadde du også kort regime..? Hm. Ingen lege har foreslått eller nevnt dette for meg. Det skal jeg sannerlig spørre om neste gang.

Har vært på nedreguleringskontroll idag, 8 egg ligger klare til modning og jeg er satt på 300 ie gonal-f. Jeg er kjempenervøs og kjenner alderen tynger - jeg blir 40 snart. Har mareritt om natta om rader av hvite frakker som rister på hodet mens jeg kaver rundt i eggerøre-gørr. Veldig slitsomt. Da er det hyggelig å lese om din suksess, Astra! Det gir håp!

Alt vel med deg, MK? Når regner du med uttak?

Heisann:)!

Henger meg på her visst det er greit. Ska starte med puregon idag og ul mandag, insett uke 5/6 regner jeg med. Første forsøket, veeeeldig spennede dette! Vi skal ha icsi med tesa/pesa:)

Ellers så må jeg reise, jeg og, og må regne med å være på hotell i 7-12 dager. Da skal jeg være alene frem til mannen kommer med svømmerne. Jaja, håper ikke dagene blir alt for lange der borte:p.

Vi er jo mange som starter/er startet i denne tiden. Lykke til alle sammen:). 2010 er ÅRET!!:)

Annonse

Så spennene, vi er jo faktisk en del her ja som er i ca samme løp!!! :-) I morgen er det første UL og blodprøve, og jeg er kjempespent. Kan kjenne at det foregår noe der nede, og håper på en flott eggproduksjon..hehe.. Tar meg selv i å tenke av og til at .."enn om medisinen ikke fungerer på meg"... "enn om jeg ikke får noen egg som er brukende ".. "enn om.." .....bla bla bla bla... men det er vel kanskje noe av prosessen mens hormonene svinger og eggproduksjonen øker..?

2010 skal bli året vårt, jenter!!!!!! :-)

Sarah, så fint å høre at det ligger 8 gullegg på vent :-) Du skal se at de fine eggene blir fokus nå i stedet for eggerøren - det hørtes virkelig ut som en slitsom drøm!

Ja, du får spørre om kort regime og se hva de sier, man vet jo aldri.

Det går fint med meg, når jeg bare får på plass en UL-time og får ordnet opp i papirene apoteket må ha fra klinikken (pga uregistrerte medisiner)... Litt styr her... Går greit med de nye medisinene, det er jo litt med tre injeksjoner, fire fra fredag, men det går helt fint.

Litt usikker på uttaket ettersom jeg ikke har hatt kort regime før, men jeg regner med torsdag/fredag neste uke. Vi får se hva UL på mandag sier (etter at jeg får meg time, hehe..).

Jeg henger meg på her jeg:) Jeg skal ha UL i morgen, og uttaket blir mest sannsynlig i begynnelsen av neste uke. Dette er 1. IVF, så jeg er veldig spent! Jeg hadde UL på mandag, og da så det veldig bra ut. Jeg hadde 4 voksende eggposer på hver side, pluss mange små. Fordi jeg er ung er de redd for at jeg skal bli overstimulert, så jeg går bare på 100IE puregon. Masse lykke til alle sammen, håper at det blir mange positive tester om noen få uker!:)

Da har jeg vært på første ul. Vet ikke helt om det var så vellykket.. De fant 5 som var str 7-8 mm og et-par mindre.. I kveld skal jeg ta sprøyte 6, har jeg vært tidlig på ul sammenlignet med dere andre? Leser om andre her inne som får 10-20 egg..ja til og med nærmere 30... Jeg er sååå fortvilet og lei meg. Måtte gråte en skvett i bilen.. Mens jeg satt der i stolen begynte jeg å tenke på at det er ganske liten sjanse for at det skal lykkes.. Ikke bare er det snakk om å få gode egg, men siden jeg skal gjennom pgd (gentesting av det befrukta egget) er sjansen enda lavere for at de finner egg som er gode nok OG som er frisk i tillegg....(50% sjanse for "syke" egg) ouæææ... Er bare helt tom inni meg. Er vanligvis en positiv innstilt person men nå gikk jeg liksom litt i kjellern, for å si det sånn..

Har prøvd å ringe klinkken i Stockholm som har den medisinske oppfølginga, skal prøve å ringe de. Her i norge får jeg bare den "praktiske" oppfølginga...

Noen som har noen greie ord til meg?

Du, det er ikke bra med veldig mange egg. Mellom 5 og 10 egg er det aller beste ved ivf-behandling. De som har 20-30 egg og fler er ofte pcso-damer - for dem er det vanskelig å dyrke frem noen egg som er modne nok til å høstes uten at det er for mange. Blir det for mange egg må forsøket avbrytes. Jeg har en god venninne som sliter med dette, det er et styr for henne å få noen, men ikke for mange egg.

7 er et fint eggtall! Håper et et et friskt gullegg blant dem!

Off, trøsteklem til deg pærebanan:). Men kan vel være for du har vært tilig på ul at det er færre? Jeg skal på ul også dag 6, men egentli skulle jeg på dag 10, ble forskjøvet pga ikke helgeåpent..Er føste gangen så vet egentlig ikke hva jeg kan forvente av egg..

Dessuten trenger man ikke 30 for å bli gravid, holder med det ene gullegget:). Fikk du økt dose eller skal du ta samme videre?

Vet ikke om dette var noe trøst i det hele tatt, men lykke til:)!! Håper det går bra:):) tross i at det ikke er så mange egg enda..

Ang sykemelding?

Er dere sykemeldt i stikkeperioden?..Har to nattevakter igjen før jeg reiser..Funderer sterkt på å ta egenmeding, selv om jeg bare tok 1 sprøyta igår..Er litt kvalm og løs mage, men regner med det ikke er av puregon, er mye omganssyke som går da..Hva gjør dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...