Gå til innhold

Kondisjonstrening...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit eller ikke? Under forrige svangerskap sa legen min at det var greit å trene hvis man hadde holdt på med det en stund før graviditeten, men at det var et dårlig tidspunkt å begynne når man var blitt gravid.

Så jeg trente ikke forrige gang, og iløpet av det svangerskapet la jeg på meg 30 kilo! Og det var bare 20 av de som jeg har fått av igjen... :(

Nå er jeg super-bevist på hva jeg spiser. Jeg skal ikke opp 30 kilo denne gangen! Derfor vil jeg også gjerne trene. Men jeg har ikke trent regelmessig siden i sommer... Leste en artikkel i "Gravid" om en forsker som mente det ikke gjorde noe å begynne med trening under graviditeten, så nå har jeg veldig lyst til å stikke på et par spinning-timer til uka.

Noen som vet om det er greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

vil si det at start på trening er bra uanset når det skjer...det eneste er at du ikke skal trene hardere enn hva du er vant til så kansje lurt og begynne litt forsiktig ikke starte på spinning 3.

spinning er jo en trenings form hvor man kan styre mye selv hvor hard man sykler osv.

så jeg vil si bare start med trening bare kjenn på kroppen din hva du klarer og ikke press deg inn i opphetning da kroppen tåler varmen mindre ofte når man er gravid. kjenner du smerter i treningen så skal du stoppe.

stå på du kjenner kroppen din best...bare ikke ta helt av ..hehe

Skrevet

Hei Aala

Har du gammal lege? I "gamle dagar" trudde dei nemleg at det var for seint å begynna med trening når ein var gravid. Nå veit ein at dette er feil. Det er aldri for seint å begynna, med mindre ein har andre spesielle helseplager som må tas hensyn til (blødningar, f.eks).

Spinning er ei veldig fin form for trening i svangerskapet, for det gir ikkje så mykje belastning på ledda som f.eks jogging. Andre "milde" treningsformer er langrenn, symjing, vanngymnastikk og gravidyoga/pilates (fins på dvd).

Her er det meir å lesa om trening: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/trim_og_trening_for_gravide

Eg trente sjølv spinning forrige svangerskap, og syns det var topp. Viss du blir lei, er det lurt å legga inn litt styrketrening også, for det er veldig bra for kroppen å vera sterk før ein skal føda, og ha musklar til å bera rundt på det nyfødte barnet.

Lykke til med treninga! Eg trur ikkje du kjem til å legga på deg 30 denne gongen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...