Gå til innhold

Biter ved amming...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff og uff det er skikkelig vondt altså! Snuppa har riktignok bare to tenner enda, men hun biter til innimellom når hun er trøtt og glemmer seg. Trikset jeg leste om på småtroll var å dytte hode til babyen inn i puppen, for da slipper de taket selv, og skal visst på den måten lære at det er ugreit å bite. Det funker her, men som sagt, når hun er trøtt og bare skal kosesutte litt så glemmer hun seg iblant og biter til.

Her har lillebror fått to tenner og de bruker han som best han kan. Han hogger til og gliser - tydelig at han gjør det for å være morsom. Jeg har også hørt tipset om å dytte nesen inni puppen. Det funker her og han slipper. Men det gjør jo innihampen vondt før han rekker å slippe!

Snuppa her lader tydeligvis opp... uten tenner forløpig!!

Det gjør vondt nok synes jeg. En venninne av meg fikk følgende tips av hs: med en gang barnet biter, ta barnet i haken, si navnet+ NEI strengt. Funket for henne, det var første og siste gang. Kanskje jeg må prøve selv så det blir slutt før tenner bryter ut?! Men 7 tenner orker jeg nesten ikke forestille meg hvor vondt det gjør.... stakkars deg!

:o)

Dersom det er til noen trøst kan det hende det bare er en biteperiode. Her har lillebror hatt det veldig morsomt med å bite en tid, men så har vi hatt et par bitefri uker. Nå er vi tilbake igjen til litt småtygging.

Håper dere kommer dere gjennom det. Som deg tenker jeg også at jeg vil jo ikke slutte å amme enda...!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...