Gå til innhold

Dere med bhg barn...

~Bella 2 søte små og en spire~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har deres barn vært forkjølet? Min datter har snart vært forkjølet i 3 mnd SAMMENHENGENDE! det er vel ikke normalt vel? vet de blir veldig mye dårlig og fort dårlig det første året i bhg.. Men ikke 3 mnd vel? uten opphold??? snakket med lege, og hun sa at det var det.. men føler ikke hun tar meg på alvor.. føler hun legger meg i den "hysteriske småbarnsmor" filen sin.. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla begynte i barnehage i august, ble forkjølet allerede andre uka. Har vært førkjølet siden det. Forkjølelsen har ikke vært like kraftig hele tiden. Akkurat nå har forkjølelsen blitt værre igjen. Skal si at jeg har også vært forkjøla hele denne tiden. Gleder meg til våren kan man si. Da blir det nok bedre.

Skrevet

Nei, har ikke vært like kraftig hele tiden her heller.. Virker som hun begynner og bli bra, så plutselig blir det værre igjen.. Det skal sies at jeg også er mye forkjølet.. men det vare kanskje 1 uke.. også kan det komme etter 1-2 mnd igjen.. Gleder meg også til våren må jeg si!! Hun våkner veldig mye på natta.. pga hosten.. I natt våknet hun hver time.. virker som det plager henne.. :-S

Skrevet

Føles som mini har vært jevnt og trutt syk siden han startet i høst. Virker som han er spesielt plaget av en virusinfeksjon som hele tiden blusser opp igjen og gir vond hoste og mye slim =(

Han er jo "frisk" i perioder, men nesa renner jo egentlig hele tiden.

Skrevet

Det er ikke enkelt med disse små og bhg start altså!! Har bare følt jeg har vært litt alene om å ha et barn som er så mye forkjølet.. Men er jo tydeligvis ikke det da.. Men er så rart de aldri skal vli friske da.. :-S det som er det værste er at hun våkner så mye på natten.. det sliter både på hun og meg..

Skrevet

Det har blitt mye bruk av saltvannsnesespray her. Har også hevet madrassen litt, eller lagt en litt større pute i senga hennes til tider.

Hostesaft har hun fått i de værste hosteperiodene, for og dempe hostingen på natten. Jeg syns det har hjulpet. Legen min mener det ikke er noen virkning i slimløsende hostesaft, men det funka her.

Det som kanskje har hjulpet mest, har vært og passe på at det ikke har blitt for varmt på rommet hennes. Blir hun for varm, hoster hun utvilsomt mer.

Hun har nok vendt seg til og være forkjølet også. Nettene går egentlig ganske greit, selv hosting og tett nese.

Du har kanskje prøvd det meste Bella. Får håpe nattesøvnen deres blir bedre snart. :)

Skrevet

Ja, har gjort alt det samme som du har gjort.. men i natt så våknet hun et par ganger.. men sovnet ganske kjapt igjen av seg selv :oD så i natt låg jeg HEEEELE natten i min egen seng.. uten og måtte opp i det hele tatt :oD Det jeg hadde gjort da var og smøre sånn caphoratum unner beina hennes.. lurer på om det hjalp altså.. :) d er visst et sånn kjerringråd ;)

Skrevet

Forkjølet nesten hele tiden her også. Hadde lang juleferie, og da var det bra, men nå er vi på'n igjen. Men ser jo barn som går med snørr i hele fjeset, og ingen som tørker det bort, så er jo ikke akkurat rart at det sprer seg heller...

Skrevet

hei:) det er helv vanlig med Snørr! Det første året i barnehagen er værst,barnet har ikke opparbeida seg imunforsvar enda,så da tar de til seg alt.Men imunforsvaret blir jo bare bedre og bedre.

Sønnen min har gått i barnehage siden august og vær forkjøla siden da,er bedre nå.men hoster å surkler litt enda.

Men han har hatt mye opp og ned med feber....

Skrevet

Ville bare si at det ikke nødvendigvis er slik at ungene må være syk store deler av det første året i barnehagen, men at mange blir det. Min gutt begynte i oktober og har ikke vært mye syk.

Vi har siden han var 3 uker benyttet tilbudet om åpen barnehage, så han har vært sammen med andre barn hver uke siden han var bitte liten. Jeg tror dette har vært med på å forberede han til det ordentlige barnehagelivet, og at det er en av årsakene til at han ikke har vært mye syk siden han begynte der.(Mye annet spiller selvfølgelig også mye inn)

Skrevet

Han har vært forkjølet sammenhengende siden september ca :) Går litt i bølger, men helt frisk har han nok ikke vært siden et par uker etter barnehagestart...

Skrevet

Lillebror her startet i bhg i begynnelsen av mnd, ikke blitt syk enda. Storesøster var heller ikke plaget med sykdom, så det trenger ikke ramme alle.

Vi har svært godt immun-forsvar her i gården tror jeg ;)

Skrevet

Hvis han er SYK(utilpass, feber, dårlig matlyst etc) sammenhengende i 3 mndr bør han vel sjekkes litt nøyere. Men hvis det bare er snørret som er kontinuerlig mens andre symptomer varierer, ville jeg ikke vært så bekymra, Vi har også vært veldig mye syke siste 3 mndr, nesten ingen friske dager i det hele tatt, men føler at det er ulike infeksjoner som avløser hverandre. Vi begynte med sykdomsstyret 2 mndr før barnehagestart, men ble antagelig smitta på diverse barseltreff, babysang etc etc

Skrevet

Njasj.. Hun har hadd litt feber innimellom.. Men har mest vært hoste og snørr.. Men det er vel egentlig hosten jeg er mest bekymra for.. Fordi Det virker som hun Plages om natten, siden hun våkner så mange ganger i løpet av en natt.. Men virker ikke som jeg kommer igjennom til legen og at hun tror meg.. så får vel bare se det ann.. For hun kan ikke høre noe når hun lytter på min datter.. så det er vel bare det at det høres litt ille ut for min del som mor :)

Skrevet

Gutten min har gådd 6 mnd i b.hage og e omtrent ikke syk - bank i bordet :) Litt snørrat i perioda, men ka e vell d!

Om jenta di har vært forkjøla (mye feber å da eller?) i 3 mnd uten stopp, e d nåkk lurt å ringe lege. Blir slimet ligganes for lenge i brystet kan d fort bli infeksjon.

God bedring, satse på d snart går over :)

Skrevet

Feber er litt av og på egentli.. Men heldigvis ikke så mye.. er i 2-3 dager, så gir det seg i 2-3 uker.. Har vært til lege, men hørte ikke noe i brystet, så det er vel bare i øvre luftveier hun har det.. Ja, satser på at det snart går over ;)

• 5 uker senere...
Skrevet

det første barnehage året (spesielt på småbarns avd) kan være mye preget av sykdom.. dessverre.. noen barn blir mer/oftere syke enn andre.. sånn er det bare..

jobber selv på en småbarns avd.. og de fleste av de små barna som begynte i august 09 ( de er rundt 1 år) har vært mye syke i høst/vinter..

de hoster stygt, litt feber innimellom, masse snørr osv..

kjedelig, men veldig vanlig...

Skrevet

Jenta mi er 18 mnd og begynte i bhg i august. Hele høsten/vinteren har hun vært snørrete, og da mener jeg HELE høsten/vinteren. Innimellom er det et par uker uten snørr, men så fosser det ut igjen:) Hoster også iblant. Hun har matvareallergi og allergi mot katt, så jeg spurte legen om det kunne være noe hun reagerte på. Fikk da henvisning til allergiutredning og skal dit om en uke.

Men hun er så og si aldri syk da. Bank i bordet. Hele sitt liv har hun hatt 3 separate kvelder med 38 i temp, og en dag med oppkast.

Ser jo på de andre barna i bhg også at snørret renner, så det er nok ikke så unormalt.

Skrevet

Min begynte i bh når han var 1 år i januar, var i bh en uke så var han en uke borte, så var han i bh i 4 uker så borte i 2 uker hehe.. konstant forkjøla, stygg hoste.. gir opp!!

Skrevet

Vært en god del snørr i vinter ja!! Første vinteren i bhg.. Men en fattig trøst- de opparbeider seg jo et veldig godt immunforsvar. Og jeg tar heller litt snørr og hoste enn omgangssjuka og andre sykdommer ;)

Skrevet

Tror vi er mange i klubben, dessverre...

Snuppa vår begynte i barnehagen i september 09. På 3,5 måned før jul hadde mannen min og jeg 22 fraværsdager på jobb til sammen, og da hadde vi besteforeldre som hadde stilt opp 4-5 dager i tillegg. Etter jul har vi til sammen tatt ut 8 fraværsdager. Heldigvis har vi helt strålende og forståelsesfulle arbeidsgivere.

Hun har vært konstant forkjølet i et halvt år (m sporadisk feber), hatt 3 runder m ørebetennelse, 2 runder med omgangssyke, svineinfluensa og en runde med den 4. barnesykdommen. Nå har hun akkurat blitt bra etter en runde med diare og et skikkelig stygt bleieutslett.

Synes ikke dette er noe moro, jeg...! Skjønner godt at du stiller spørsmålene du gjør.

Håper jenta di blir frisk igjen snart og trøstehilsen til deg så lenge!

Skrevet

Jenta mi begynte i barnehagen i januar. allerede nå har jeg brukt 3 av mine 10 dager til å være hjemme med sykt barn, og da har mannen min brukt flere enn jeg. Hun er mer eller mindre forkjølt hele tiden med snørr og hoste som plager henne om natta. Legen har nå tatt forskjellige prøver, men finner ingenting spesielt. Mener det er virus som avløser virus. Men det har altså i tillegg vært 2 runder med feber med forverret hoste og snørr som varte i over en uke, og en runde med spying (bare 1 dag). Alt dette på drøye 2 mnd... Det vil nok fort bli for lite med 10 dager til å være hjemme med sykt barn her ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...