Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Min kjære lille på 2 år er ekstremt treg til å spise... Måltidene kan vare i en time, og spiser også veldig lite i perioder.. Har ikke alltid vært slik, spise masse og fort før, men nå tar det veldig lang tid.. Slitsomt på morgenen, spesielt, da tiden går fort for man skal rekke barnehage og jobb.. Er også ganske ukonsentrert om spisingen. Har begynt å spørre "er du ferdig å spise", og at snart tar vi maten bort, men er jo også redd for at ikke skal bli mett.. Noen som har tips og råd til hvordan vi kan få måltidene unna litt fortere - ikke det at det skal gå så fort, men at det alltid skal ta så lang tid er slitsomt i lengden... Er blid og fornøyd, men litt trass om dagen...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Sitter han på kjøkkenet med kun bord, stol og mat i nærheten? Om ja, så kan jeg ikke hjelpe deg, men om ikke, tenker jeg at dette gjør susen
Ranveig R Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Slik er lille og, kan glatt sitte i 45 - 60 min med måltidet. Ho et og til tider lite, og vi har jobba mykje med å få ho opp i vekt. Tør ikkje å skunde på ho, er (som deg) redd for at ho ikkje skal få i seg nok. Dermed får ho berre holde på, eg har ingen gode råd til deg. Eg er heime med ho på dagtid (eller vi går i open bhg), så det er ikkje slik at vi MÅ vere ute døra til eit fast tidspunkt. Det er berre når vi skal levere storebror i bhg, men då pleier ho gjerne berre å ete ein banan først og så ta seg god tid med frukosten etterpå. Men det er klart - dersom det ikkje er prøvd ville eg fjerna alle uromoment rundt måltidet og berre ha akkurat det som trengs på bordet.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Ja, sitter ved bordet sammen med oss andre i familien, ingen leker, tv eller andre distraksjoner. Men klarer selv å finne distraksjon i de utroligste tankerekker og samtaler da Spiser faktisk noe bedre om sitter alene, når f.eks frokosten inntas mens jeg er på badet e.l...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå