Gå til innhold

Noen som liker popcorn med smørsmak? Hvordan lager dere det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg smelter en solid dose smør i en stor gryte, strør godt med salt i smøret og hiver oppi et par never med pop-corn... Rister på gryta innimellom, så det ikke svir seg før det er ferdig poppet:)

Gjest Sauen og ungene

Min måte er skikkelig grose, alle holder på å dø når de ser meg gjøre det, men jeg syns det er skikkelig godt!

Jeg tar sånn en halv boks eller no med brelett og legger på et fat (rett fra kjøleskapet) og så dypper jeg bare popcornet i det etterhvert som jeg spiser. Må få mye smør på hver! :-P

Du kan få kjøpt smørpopcorn da, ellers vet jeg ikke hvordan folk gjør det. Høres litt "vått" ut med smelta smør på popcornet.

Trodde man bare poppet i masse smør jeg, altså hadde en diger kladd med smør i en kjele og helte på noen upoppede popcorn. Rist på kjelen hele tiden så smøret i bunnen fordeler seg på popcornet.

Annonse

Hmm...mange gode tips :)

Spørs om den breletten må vente litt ;)

På amerikanske kinoer så har de ofte "smørpumper" (alla. ketchuppumpene på mcd.) så da spruter man bare over ønsket mengde smør på popcornet...

Tror jeg skal prøve å poppe popcornet i smør istedet for olje så får vi se om det blir nok smørsmak :D

Godt meg fredag :D :D

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...