Gå til innhold

Noen som har tatt barnet sitt ut av barnehagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er klart.

Trenger ikke tenke på

- at man selv ikke kan jobbe dagtid, eller må finne andre løsning

- man mister ventelisteplas, om man står på en

- at man fjerner barnet fra vennene

- om det man gjør er rett

Er du ikke fornøyd så er best ta ut barnet. Dersom samarbeidet med bhg-ansatte er dårlig, risikerer du problemer. Vet aldri hva dem kan finne på.

Har en meget uheldig erfaring selv og angrer å ha ikke undersøkt NØYE barnehagen før vi søkte.

Har tatt sønnen min ut av en barnehage på grunn av dårlig miljø i barnehagen. Ansatte som ikke var "til stede", bøllekultur som fikk utvikle seg fritt blandt barna. Jeg så at barnet mitt ikke hadde det godt. Samtidig prøver jo alle barn å overleve som best de kan, så han prøvde jo å tilpasse seg forholdene, og jeg merket endring i væremåten hans. Vi fikk plass i en annen barnehage, med et godt og trygt klima mellom både barn og voksne, og det er jeg utrolig glad for. Det var et viktig og riktig valg for oss. Jeg ble oppmerksom på hvilke ting som virkelig betyr noe. Slitte lokaler eller andre fysiske fasiliteter er bagateller i forhold til om barna har det godt, er trygge og ikke minst blir lært opp til konfliktløsning og å være snille med hverandre! Hva er det du ikke er fornøyd med i din barnehage?

Annonse

Ja. Den fungerte fint på småbarnsavdeling, men storebarn var bare bråk, kaos og inkompetanse. Fant ny plass først og samkjørte med våre muligheter til å ha barnet hjemme i overgangsfasen. Var åpen med Bhg om at vi ikke var fornøyde, de så også selv at de ikke klarte å lage gode dager for vårt barn.

Selvsagt kan du ta barnet ditt ut av barnehagen!

Går ut i fra at du har tatt opp problemene dere opplever med personalet, og med styrer?

Er jo desverre ikke alle som klarer å endre på problemer, eller for den saks skyld ser at det er problemer, men jeg håper du har sagt i fra om det dere opplever. Kanskje flere har sagt fra om det samme? Og da kan kanskje barnehagen bli bedre i framtiden, for fremtidige barnehagebarn.

Men om du opplever at barnehagen ikke lytter, eller endringene ikke gjør det bedre for deg og ditt barn, så ta barnet ut av barnehagen. Send gjerne et brev eller e-post til ansvarlig i kommunen, om det er kommunal barnehage, om hvordan dere opplever barnehagen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...