RISMOR Skrevet 22. januar 2010 #1 Del Skrevet 22. januar 2010 Kjære dere! Dusjen er er utmerket sted for å tenke. Idag gjorde jeg meg følgende tanker: Vet dere hva? La oss gi oss selv en god start. Bekymringer hjelper ikke, det gjør faktisk verre. Ja, noen blir kanskje skuffet denne gangen (kanskje du også mistet forrige gang?), men de fleste får helt normale, fine svangerskap. Det kan vi faktisk ikke styre. Akkurat slik vi ikke kan styre alt som skjer på utsiden av kroppen vår heller. Det vi bør unne oss selv og nurket, som (kanskje) vokser i magen, er et smil, en god pust, senkede skuldre og positive tanker! Da kan vi i alle fall kjenne på den gode forventningen, håpet, det forunderlige! Det er aldri bortkastet. Derimot er bekymringer fullstendig bortkastet. La oss prøve, selv om vi er redde, å ligge på den andre siden. Alle tjener på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141320112-til-bekymrede-jenter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3guttemamma<3 Skrevet 22. januar 2010 #2 Del Skrevet 22. januar 2010 Heisann:) Jeg er helt enig med deg:) Det er veldig viktig å tenke positivt, og det har jeg heldigvis klart å gjøre. Vi har ingenting vi skulle sagt om hvordan graviditeten utvikler seg og hvordan den ender. De aller aller fleste fullfører svangerskapet og føder friske barn:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141320112-til-bekymrede-jenter/#findComment-141320203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andregangs lykkelig gravid Skrevet 23. januar 2010 #3 Del Skrevet 23. januar 2010 Denne trengte jeg! Jeg prøver å si det samme til meg selv, men det er enklere å overbevise meg om at det er slik det må gjøres når jeg leser det av andre:) Jeg hadde en litt dårlig kveld igår, ble plutselig akutt bekymret. Er 11 uker på vei nå, men kjenner fortsatt ingen symptomer, så begynte jeg å klemme helt nederst på magen for å se om jeg kunne kjenne noe der inne, men det gjør jeg heller ikke. Kunne liksom tenkt meg både symptomer, kul på magen og alt på en gang bare for å overbevise meg om at det er noen der inne. Det var så vondt å ligge slik å tenke, men så sa jeg til meg selv at "dette hjelper ingen", så det eneste jeg kan gjøre er å prøve å tenke positivt og håpe på det beste til vi skal på kontroll i uke 12 engang. Da HÅPER jeg at legen har noen beroligende ord, og jeg håper virkelig at han tar meg på alvor og kanskje kan finne hjertelyd. Det vil bety alt for meg. Mitt forrige svangerskap gikk heldigvis bra, så jeg håper det blir slik denne gangen også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141320112-til-bekymrede-jenter/#findComment-141322916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
celinesbaby Skrevet 23. januar 2010 #4 Del Skrevet 23. januar 2010 Herlig innlegg!!!! jeg er så enig. jeg skal innrømme at jeg var dypt bekymret de første to mnd fordi jeg ble så påvirket om alt jeg leste her inne, om alle som hadde mistet, at jeg fryktet det samme kunne skje med meg. Jeg fant ut at slike tanke rog bekym,ringer aldeles ikke er bra for verken mor eller barn og måtte få bukt med dette. Derfor bestilte jeg en tidlig UL for å sjekke at alt var bra, og få høre hjertet. Dersom man hører hjertelyd i uke 8 er det 86 % eller mer sansynlighet for at det går bra.. jeg fikk høre hjertelyden og etter det har je gikke vært noe bekymret, det hjalp veldig, å få bekreftelse på at alt var bra, for man kan jo ikke vite det. så det er mitt klare råd, ta en tidlig UL rundt uke 8, så kan jeg love at dere slapper mer av etterpå. Selvfølgelig er det ikke nødvendig for det er jo utrolig liten sannsynlighet for at noe går galt uansett. dessuten, et viktig poeng., det er jo kun de som har opplevd spontanabborter som sier noe, tenk alle som føder barn uten at man leser om at det går bra. jeg fant en veldig betryggende statistikk som gir perspektiv på hvor lav risikoen faktisk er, skal legge den ved her. graviditeten skal være preget av glede, men jeg vet selv at bekymringen kan overskygge gleden, føler man liksom ikke vil ta gleden på forskudd dersom noe virkelig skulle skjedd. jeg tror virkelig det er viktig å prøve å ha positive, glade tanker, barnet føler jo det du føler, og vi vil da unne barna våres glede, ikke uro og frykt???Jeg er nå i 12 uke, har allerede kjøpt mine første babyklær og mammaklær, og det føles fantastisk,vi må nyte dette! Week of Gestation Percentage Likelihood� of Miscarriage 1-2(Before your period is due) 75% (this includes eggs that never grow past fertilization, and it would have been impossible to know you were pregnant; after implantation, which occurs 7-10 days after ovulation, the odds go down to 31%)2Before taking an early detection home pregnancy test that gives results before you expect your period, please read about the concerns with it. 3-6 10% (at 14 days post ovulation when hCG levels reach 50-80)2 6-12 5% (or less if heartbeat heard) 2nd trimester 3% (considered stillbirth after 20 weeks) 3rd trimester No longer considered miscarriage once fetus is beyond one pound (500 grams) around 24 weeks gestation. Stillbirth rate is 1%. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141320112-til-bekymrede-jenter/#findComment-141323907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå