Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Har en datter på 18 mnd.. fikk henne ved bruk av metformin.. Nå går jeg ikke på noen ting.. tok en kur med primolut rett før jul, for å "nullstille systemet" som legen sa..hehe.. Nå, går jeg med vondt i nedre del av magen i sidene lixom.. Griner for INGENTING.. Kan se på home and away, eller noe slikt, og tårene triller som bare det.. eller får DEN klompen i halsen.. Og blir mett etter å ha nesten ikke spist noen ting.. og akkurat slik var jeg når jeg gikk med min datter.. det var slik fra jeg oppdaget at jeg var gravid med henne.. og da var jeg bare 4-5 uker på vei.. ingen vits og ta noe test enda, da jeg ikke skal han mens før ca. 28 jan.. Man vet aldri med oss pcos jenter :oP
Night 78 - keiser og prins Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Så spennende! Jeg fikk strekk i leggen her ei natt og tok meg i å tenke at nå er jeg gravid.... var så plaget med det sist jeg gikk gravid. Skal krysse fingrene for deg. Jeg skal ha mens noen dager etter deg og er også veldig spent. Har brukt både metformin og pergo denne måneden!
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 JAH, når du sier det.. vettu.. har kjennt tegn tegn til strekk i leggen jeg også i det siste.. Liksom slik det er rett før du får strekken.. og det og hadde jeg når jeg gikk gravid sist.. Hm.. Spennende uke for oss begge da :oP du må altså bare holde meg oppdatert :oD Like spent som deg jeg :oP Men må si jeg er litt redd for at kroppen bare spiller meg et lite puss da.. men hååååååper det er en liten spire da:o) å trøtt som fy..
Night 78 - keiser og prins Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Hehe, min gutt er straks 20 mnd. Har hatt noe som ligner mensmurringer også. Husker at jeg trodde mensen kom for tidlig sist jeg var gravid...helt til jeg skjønte at den ikke kom... åh, er så spent! Men kan veldig være at hormonene tuller med oss, ja. Skal holde deg oppdatert ;0)
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Hm.. går vi å leter etter tegn nå el? hehe.. I og me at vi har vært gravid før, så vet vi jo hvordan det var sist.. :oP Men vi får krysse fingrene for hverandre at det har klaffet.. Min datter ble 18 mnd nå nettopp.. og tror hun er VEEEELDIG klar for og bli store søster.. hun har en fetter som er 6 mnd, og hun passe på han altså.. passer på at han har smokken.. Om han ikke har den presser hun den inn :oP Susser og klemmer masse på han stryker han på hodet.. så søt
Night 78 - keiser og prins Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Åh, så skjønt! Fantastisk herligt! Blir nok ei flott storesøster. Min elsker babybilder. Han har ikke så stor erfaring med babyer, så vi er spente på den reaksjonen da. Men han er veldig opptatt av mager, for der er flere "tanter" i barnehagen som går rundt og strutter. Da får vi bare krysse fingrene her!!
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Ja, hun er veldig skjønn Ja, det håper jeg hun blir.. men er litt redd for at sjalusi skal overta da.. For Det er nemlig den andre fetteren hennes på han på 6 mnd.. i grunn sjalu på min datter og han da når jeg tenker meg om.. Det går vel bra skal du se Ja vi får virkelig krysse fingrene hvor i norges land er kleppe foresten? har jeg ikke hørt om før
Night 78 - keiser og prins Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Hehe. Klepp ligger ca 1,5 mil sør for Stavanger. Jeg innbiller meg at gutter er oftere sjalu enn jenter. Vet ikke hvorfor men...
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Ok.. Da lærte jeg noe nytt i dag også Nei det er mulig.. Kanskje mors instinktet kommer veeeeeeldig tidlig hos jenter.. ? :oP Hihi
Night 78 - keiser og prins Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Da ble min test negativ :0( Får trøste meg med at da blir det nok feriereise på meg i september! Ikke kjent noen gravidsymptomer heller. Sist var brysta supersprengte fra første dag av og lenge før jeg visste om graviditeten... Får slå til i pausemåneden som sist :0)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Heihei Jeg ble så glad når jeg leste at du hadde blitt gravid på "kun" metformin. Jeg har brukt metformin i 3 mnd nå. Fikk også resept på primolut, som jeg vurderer å hente nå Hvor lenge brukte du metformin før du ble gravid og hvor lang tid har du mellom primolut? Stor klem fra Kristiansand
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 2. februar 2010 #12 Skrevet 2. februar 2010 Min også var negativ :-( fått mensen også.. så da var det håpet ute denne mnd.. Men skal til legen neste uke, så da får vi håpe han har noe lurt som kan hjelpe meg
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 2. februar 2010 #13 Skrevet 2. februar 2010 Min også var negativ :-( fått mensen også.. så da var det håpet ute denne mnd.. Men skal til legen neste uke, så da får vi håpe han har noe lurt som kan hjelpe meg
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 2. februar 2010 #14 Skrevet 2. februar 2010 Min også var negativ :-( fått mensen også.. så da var det håpet ute denne mnd.. Men skal til legen neste uke, så da får vi håpe han har noe lurt som kan hjelpe meg
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 2. februar 2010 #15 Skrevet 2. februar 2010 Min også var negativ :-( fått mensen også.. så da var det håpet ute denne mnd.. Men skal til legen neste uke, så da får vi håpe han har noe lurt som kan hjelpe meg
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 2. februar 2010 #16 Skrevet 2. februar 2010 Min også var negativ :-( fått mensen også.. så da var det håpet ute denne mnd.. Men skal til legen neste uke, så da får vi håpe han har noe lurt som kan hjelpe meg
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 2. februar 2010 #17 Skrevet 2. februar 2010 Anonym 11:35: Hm... Jeg gikk vel på metformin i 10 mnd før jeg ble gravid.. Begynte og bruke det des -06.. Ble gravid okt -07, og fikk ei skjønn datter juli -08 Hvor lang tid jeg har mellom primolut? Den skjønnte jeg ikke.. Jeg har bare tatt det en gang.. Fikk det av legen for og ""nullstille systemet" som han sa.. og det fikk jeg rett før jul nå.. Håper du fikk de svarene du trengte Oi, ble mange svar på det første jeg svarte på.. :-S Trodde ikke det ble vist jeg.. hm.. jaja..
Night 78 - keiser og prins Skrevet 6. februar 2010 #18 Skrevet 6. februar 2010 Usj, jeg har ikke fått mensen heller ennå... og testene er fortsatt kritthvite... da er syklusen blitt lengre igjen. Ikke bra. Syns den kan komme så vi får hive oss på en ny runde med prøving!!
Night 78 - keiser og prins Skrevet 6. februar 2010 #19 Skrevet 6. februar 2010 Usj, jeg har ikke fått mensen heller ennå... og testene er fortsatt kritthvite... da er syklusen blitt lengre igjen. Ikke bra. Syns den kan komme så vi får hive oss på en ny runde med prøving!!
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 10. februar 2010 #20 Skrevet 10. februar 2010 Bare å krysse fingrene da har fått resept på metformin igjen jeg.. Så får vi se om det funker like godt denne gangen også
Night 78 - keiser og prins Skrevet 11. februar 2010 #21 Skrevet 11. februar 2010 Ja, samme her. Har gått på det siden august når jeg fikk igjen mensen, Pluss jeg har tatt to doble pergokurer. Så nå må det snart slå til! Til anonym: første gangen gikk jeg fem måneder på metformin, men hadde to doble pergokurer også. Ble gravid i pausemåneden før jeg skulle tatt en tredje. Er i "samme" prøveperiode som jeg ble gravid i sist gang, så nå krysser jeg fingrene!! ~Bella~ har du hatt bivirkninger av metforminen?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #22 Skrevet 12. februar 2010 "Anonym" her igjen Tok du metformin samtidig med primolut, eller tok du pause? ? Jeg har ganske regelmessig menstruasjon, med 28 dager syklus, men ved ikke om jeg har EL. Tror jeg skal ta primolut for å nullstille som du sier, legen anbefalte det jo Vurderer om jeg skal spørre om pergo, virker som mange har positive erfaringer med det. Er litt redd metformin liksom ikke er nok :S Jeg krysser fingrene for dere !!
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 13. februar 2010 #23 Skrevet 13. februar 2010 Night78 - 5. pp: Jeg blir hvertfall sinnsykt dårlig i magen min.. hehe.. Sist hadde jeg bare de bivirkningene.. Nå er jeg litt kvalm.. små svimmel og litt vondt i hodet.. om det er bivirkninger, vet jeg ikke.. Har ikke lest på de jeg..hehe..Får håpe det klaffer snart da:) Anonym: Jeg har nettopp begynt på metformin, og da har jeg ikke gått på det siden før jeg gikk gravid.. Så primoluten tok jeg før jeg begynte på metformin. Om du har regelmessig mens så har du eggløsning. Jeg spurte legen om det da jeg var hos han denne uken.. for jeg lurte på det selv.. og han sa at det går ann å ha mens uten å ha eggløsning, om man har det så kommer det i hytt og pine.. men siden det er så regelmessig (min er mellom28 og 39 dager) så har jeg eggløsning.. det er bare og prøve og finne ut når man har det.. for man har det 14 før man skal ha mens.. Så om jeg da har en syklus på 39 dager f.eks.. så må jeg regne meg fram 14 dager fra da lixom.. var nå slik jeg forsto det hvertfall.. så han anbefalte og ta en eggløsnings test innimellom... bare for og finne ut når eggløsningen var.. Så du kan jo prøve det sjøl, og prøve bare med metformin først.. som sagt, det funket for meg første gang hvertfall.. Brukte KUN metformin jeg da.. om man har mens uten og ha eggløsning kommer det i hytt og pine.. Krysser fingrene for oss alle 3
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #24 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har regelmessig mens på akkurat 28 dgr men har ikke eggløsning, så det stemmer ikke at man har el hvis man har regelmessig mens. Jeg fikk pergo for å få igang el og det funket på første kur;)
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 13. februar 2010 #25 Skrevet 13. februar 2010 ok..hm.. rart.. Men bra det funket da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå