Babylove(^^,)GRAVID Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Jeg skal i bryllup i juni. Men jeg vet ikke om jeg kan fly da (?) Er 7 mnd på den tiden. Hører litt forskjellig så er så usikker. Noen sier 3 mnd ?? Syns de var veldig lenge før.. Trodde det vare sånn rundt uke 36 (?)
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 viss du bare går inn på flyselskapene sine sider så står det der om gravide og fly=)
Ster IL Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Sist jeg var gravid tok jeg fly til spania var da ca 7 mnd på vei.
lin76 Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Eg tok min siste flytur då eg var 8,5 mnd på veg sist, og det var uproblematisk. Norwegian: (http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/gravide/) : "En normal graviditet beregnes til 40 uker. Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer." SAS (http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reise-under-graviditet/Hvis-du-venter-ett-barn/): Inntil 4 uker før termin: Ingen begrensninger Fra 2 til 4 uker før termin: Det kreves en legeerklæring, og reisen må godkjennes av SAS medisinske avdeling. Flyvetiden kan ikke overstige 4 timer. Legeerklæringen må inneholder følgende: Passasjerens navn, reservasjonsnummer, navn og telefonnummer til behandlende lege, legens signatur, termindato samt hvor langt man har kommet i svangerskapet. Andre flyselskap: Sjekk nettsidene. Ein månad før termin er det vanlegaste. Lukke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå