Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Siden flisa ikke er sånn overvettes begeistra for frukt og grønt, kom jeg til å tenke på om det kanskje kunne være lurt med noe vitamintilskudd av noe slag i tillegg.. Gir jo tran med jevne mellomrom, hva med f.eks SanaSol også?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Tran hver dag skal være nok, hvis du gir f.eks sanasol i tillegg får barnet i seg for stor dose vitaminer - noe som kan være farlig.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 gir kun sana sol. I tillegg til masse frukt selvfølgelig. Og snuppa elsker sana solen sin:) Mye bedre enn kampen om tranen!
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Her går det i sånn biovit tror jeg den heter.. Er litt mere vitaminer i det enn i tran tror jeg.. Men så spiser hun en del frukt og spiser Makrell på brødskiva hver dag da.. (hører de sier det er mere omega 3 i det enn i tran faktisk..)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Her gis det D-vitamindråper. Har kjøpt inn Eskimotran med tuttifrutti i dag. Krysser fingrene for at den smaker snaskens. Hvis ikke går ejg over til SanaSol/Biovit, for lillebror her i huset er ikke flink til å spise noe som helst;)
lille sprelle Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Vi bruker multivit (det begynte hun å få på nyfødtintensiven, så det har vi fortsatt med)
Gjøkeredet③ Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Har faktisk også kjøpt eskimotran med tuttifrutti smak i dag.. Første skje gikk ihvertfall ned, så satser på at det fortsetter:o)
husmus &2 Skrevet 22. januar 2010 #10 Skrevet 22. januar 2010 Kan du ikke bare ta tranen i grøten? Det gjør vi. Ser ikke helt problemet da...Men da det er sagt er det måneder siden han fikk tran sist. Eh....
Noah 08. Skrevet 23. januar 2010 #11 Skrevet 23. januar 2010 Gir tran hver dag,hele året..han liker d,så aldri vært noe problem:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 25. januar 2010 Spurte HS om dette idag, og fikk til svar at så lenge vi ga tran daglig, var det ikke behov for noe ekstra vitamin-tilskudd, annet enn evt C-vitamin. Hvis man ikke klarte å få dekket dette m frukt og grønt, tipset hun om at nypeekstrakt skulle være bra. Så det tenkte vi å blande litt ut i grøten hennes, siden det ikke blir de voldsomme mengdene appelsin osv foreløpig=)
Mor Løvehjerte Skrevet 25. januar 2010 #13 Skrevet 25. januar 2010 Masse c-vitamin i kiwi, er det ikke?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. januar 2010 #14 Skrevet 26. januar 2010 Nope, å tran fordrar han ikke Men spise variert brødmat, grøt, fruktpure og vi har fisk minimum 3 ganga i uka som han elske D burde holde i massevis Om ungen din ikke like fruktbita, ka med smoothies? Lillemann elske Småfolk sine evnt vanlig smoothies;) e jo bare frukt som e mosa
Lemonia Skrevet 26. januar 2010 #15 Skrevet 26. januar 2010 Vanlig vitamintilskudd gir vi ikke siden han og vi spiser såpass variert at jeg regner med han får i seg det han trenger. Fisk er vi ikke sånn overvettes begeistret for. Vi spiser fisk en gang i uken og ellers får han jo makrell i tomat e.l. på brødskiva, men synes han kanskje bør få i seg litt mer omega 3. Tran liker han, men jeg synes han får en aura av tranlukt etterpå som varer hele dagen, så det orker jeg ikke. Skal prøve Eskimo med fruktsmak.
trollmor & trollungene Skrevet 29. januar 2010 #16 Skrevet 29. januar 2010 Vi har gitt eskimokids og nycoplus siden han var rundt 6 mnd. Får litt ekstra vitaminer ettersom han ikke har melk og gluten i kosten. De som har det klarer seg med bare eskimokids.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå