Gå til innhold

Brio GO eller Emmaljunga City Cross?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Vi venter vår første baby i begynnelsen av juli, og er veldig usikker på hvilken vogn vi skal velge av disse to. Har hørt mye positivt om begge, men er vanskelig å ta et endelig valg.

Begge har fire hjul, veier det samme, har vendbar sportsdel og like lange bag'er.

GO'en blir mindre sammenslått og har svingbare forhjul, city crossen virker romsligere og lunere for barnet.

Jeg synes Emmaljunga'en er finest som bagvogn, og GO'en ser best ut som sportsvogn. Men det blir selvfølgelig bare én vogn...

Vi kommer til å trille mest på vei, litt på grus og sti, og hvis ikke alle vintre fremover blir som i år blir det ikke mange ukene med snø i året.

Noen som vil dele erfaringer og tips? Når tror dere vi må legge babyen over i sportsvognen? Den vil være 6 mnd i des/januar, er det lite gunstig å bytte til sportsvogn midt på vinteren? Og hvilken av bag'ene på disse vognene tror dere holder lengst? Tusen takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har city cross og er forsåvidt fornøyd. Mitt problem er at babyen min er så stor at han måtte i sportsvogn litt tidlig. Derfor lurer jeg på å bytte vogn så jeg kan ha han i bag en stund til. Det har forsåvidt gått greit, jeg har den quadroliftbagen som kan brukes som fotpose, så det ser ikke så sportsvogn ut ennå. Og så har jeg et lammeskinn nedi, samt voksipose. Han fryser nok ikke og sover godt nedi der. Men å bytte til sportsvogn da han var 4 mnd var ikke helt sånn jeg hadde tenkt. HVordan bagen til GO'en er aner jeg ikke, så kan ikke si om det hadde blitt annerledes med den for min del.

Det jeg IKKE er fornøyd med på city crossen er trilleegenskapene på vinterføre. Hvordan alle andre vogner er vet jeg jo ikke, men har naboer som har simo og større varianter av emmaljunga, disse har lufthjul og er mye bedre å trille på snøføre. Jeg føler at de brede hjulene på city crossen sklir av veien hele tida. Rett og slett helt håpløst! Men ei på barselgruppa mi skjønner ikke hva jeg snakker om, og vi triller på samme veiene. Mulig jeg som ikke kan å trille?

Hun på barselgruppa mi fikk baby i august og bruker fortsatt citybagen, men det er vel ikke lenge til hun må bytte hun heller. Hun har ikke så stor baby som min. Men får du baby på sommeren må du vel uansett regne med å bytte til sportsvogn i løpet av vinteren.

At GO'en blir mndre sammenslått er et vesentlig poeng. Jeg irriterer meg over at city crossen tar stor plass bak i bilen. Til å være en såpass liten vogn tar den irriterende stor plass sammeslått.

Lykke til med vognvalget. Jeg har funnet ut at man må designe og lage sin egen vogn skal man få alle krav oppfylt. For den perfekte vogna finnes ikke... Hvertfall fant ikke jeg den.

Skrevet

Go er den perfekte vogn for meg! Den er ikke ideell på vinterføre men utenom det er den super!!:) Jeg skal ha den til neste mann som kommer i juli også:)

Lykke til med vognvalget:)

Skrevet

Du vil få en mer framkommelig vogn med City cross (på alt av føre) og du kan legge ryggen i full liggestilling på den, i motsetning til på Go (sportsdel). Men jeg vil vel egentlig si, ja takk begge deler til både CC og Go :D Hihi!

Jeg har måttet legge allle mine i sportsvogndel fra 5 mnd rett og slett fordi de var illsinte i bagen og vantrivdes. Så jeg tror bagen til både CC og Go er romslige nok. Synes forresten CC er helt grei på vinterføre. Den skulle gjerne hatt luftdekk (som er det optimale av dekk), men den fungerer helt fint uten, synes jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...