Patetica fåkksi Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #26 Skrevet 26. januar 2010 Planter du dem ikke rett fra frøa inni tomaten?
Patetica fåkksi Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #27 Skrevet 26. januar 2010 Forresten, om du og :: kommer hitover en dag skal jeg spandere noen timer i jungelen til Jack - det er utrolig hva det gjør med sinnet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. januar 2010 #28 Skrevet 26. januar 2010 kanskje det er til deg jeg burde ta med småen på sommerleir... så kan gubben din lære oss engelsk
Patetica fåkksi Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #29 Skrevet 26. januar 2010 Anti-kristen sommerleir?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. januar 2010 #30 Skrevet 26. januar 2010 hahah... jepp. vi kan tilbe odin eller noe
Patetica fåkksi Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #31 Skrevet 26. januar 2010 Du kan tilbe meg nårsomhelst! I dag kjøpte jeg to avokadoer og det kosta meg hele én euro og tretti cents, og nå slukes begge. Ikke visste jeg at dattera mi var slik en avokadosluker. Og alt dette takket være deg!
Patetica fåkksi Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #32 Skrevet 26. januar 2010 Trikset med avokadoplanter forresten, er visst å ta steinen og stikke den med fire tannpirkere så de er ca. en halv cm. inni og peker nord, øst, sør og vest, og at den spisse tuppen på steinen er opp og den runde ned, også hviler man den på et glass med vann (tannpirkerne holder den oppe) slik at halve steinen er under vann.
Gjest sug lut Skrevet 26. januar 2010 #33 Skrevet 26. januar 2010 Haha, jeg er jo mer enn mildt retardert, så det at jeg kan så tomater fra - nettopp - frøene i tomat var jo litt mer avansert enn jeg har forestilt meg =D
Patetica fåkksi Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #34 Skrevet 26. januar 2010 Det er det jeg alltid har gjort hvertfall, men får som sagt aldri noe større enn cherrystørrelse, og om jeg glemmer dem - noe som ofte skjer om sommeren med tyskere i speedo rundt meg og med russere i halsen, blir de etterhvert soltørkede tomater. Gode på grovt brød. -gjør det samme med paprika.
Gjest sug lut Skrevet 26. januar 2010 #35 Skrevet 26. januar 2010 Fordelen med å kjøpe frø er at i mots. til avokado-forsøkene og sånn vil jeg jo gjerne HA tomater, og gjerne mange, og da har jeg alltid lett etter en sort som er mest mulig hardfør og ikke trenger så mye av sånn stussing i stjerten og denslags homseri som jeg bare glemmer uansett.
Patetica fåkksi Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #36 Skrevet 26. januar 2010 Frø og Patetique fungerer dårlig sammen. Jeg gikk litt bananas på et hagesenter for et år siden og alt jeg kjøpte døde nesten umiddelbart. Men om jeg får lov å si det; jeg er en jævel med kaktus av denne typen: http://www.timcrofford.com/pics/Prickly_Pear_Flower/images/Prickly_Pear_Cactus_Flower_2_jpg.jpg Den får gul blomst en gang i året, og de grønne ballene (i mangel på et bedre ord) som ikke blir blomst blir sånn rosa ball: http://barriocentrohoa.com/images/a_prickly_pear_cactus.jpg som etterhvert faller av. Jeg klarte å gro noen etasjer, og det tar faktisk ganske lang tid.
Gjest sug lut Skrevet 26. januar 2010 #37 Skrevet 26. januar 2010 Kaktuser er takknemlige dyr, så kult å få blomster på også. Men de er ikke spiselige (om du ikke tenker mezcal-aktige tanker, det er sikkert muligheter der).
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. januar 2010 #38 Skrevet 26. januar 2010 heter du odin sånn innimellom? jeg vet ikke om det virker så fengende og tilbe en som har navnet Pa Te Ti Ca. det blir liksom litt rart
Patetica fåkksi Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #39 Skrevet 26. januar 2010 Jo, den røde ballen er absolutt spiselig, in fact - de selger dem på supermarkeder. Chusmo tror jeg det heter.
Gjest sug lut Skrevet 26. januar 2010 #40 Skrevet 26. januar 2010 Tøft, da har du et nisjeproduct og kan bli rik. Ene-eksportør til Norge og greier. Hva smaker den?
Patetica fåkksi Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #41 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har aldri smakt, men jeg er heller ikke kjent for å være den som smaker nye ting. Den heter ikke chusmo forresten, som er noe helt annet, det er chumbo og jeg blander alltid de to. Det er lett som svarte, jeg hadde et cacti knick kit (uttalte da knick med første k så det matchet de to andre orda) som bestod av en solid eske, en skarp kniv og en pølseklype. Det er bare å skjære av et blad fra en av de ti tusen milliarder kaktusene som finnes der jeg bodde før, på landet, legge bladet på bakken, vanne, og etter et år har du plutselig et Mikke Mus-hode. Jeg tror jeg hadde kun én som fikk både blomster og røde baller (hjelp meg med det ordet takk?) for alle de andre fikk enten den ene eller den andre. Noen fikk ett nytt blad, noen fikk to eller tre, og andre fikk ingenting. Og disse forandringene skjer kun en gang i året, sånn ca. i april. Da vokser det så fort at du faktisk nesten kan se det.
Patetica fåkksi Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #42 Skrevet 6. februar 2010 Det var altså den 22 at jeg planta dem ute, og den 24 planta jeg noen andre i potter inne. Vel, i dag spirer de jeg planta inne! Akkurat to uker etterpå. DE SPIIIIRER!! Tre hele stykker! *vurerderer å bytte nick til Patetica med TRE spirer* Hvem vil se bilder?
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #43 Skrevet 6. februar 2010 Du bør def bytte til det nicket, da får du masse morsom oppmerksomhet, hehe. Et lite øyeblikk, så skal jeg gratulere deg på skravle, så får vi se! Gratulerer, forresten! Kan melde herfra at 15 tomatfrø og 5 chilifrø er planta i går, i håp om innhøsting før neste frostsesong.
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #44 Skrevet 6. februar 2010 Og SELVSAGT må du legge ut bilder. Mine kommer forøvrig aldri til å spire, det er jo vinter... og jeg kan ikke fyre hele natta så det er sikkert nede i 15 grader om natta selv nå når det er ganske mildt.
Patetica fåkksi Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #45 Skrevet 6. februar 2010 Da blir det ikke lenge før du også kan snakke stolt om spirene dine, skal du se. Chilifrø som i den avlange penisformede røde og sterke saken? Er de plantet i potter med korrekt avstand mellom og perfekt temperatur? Mine innetomater bor i en diger vannflaske (i mangel på potter / tålmodighet til å vente en dag eller to for å kjøpe potter) og de bor i kjøkkenvinduet når det er sol, men når natten og kulda kommer snikende blir de flyttet inn. Jeg tenker nå at de kommer til å få det litt trangt, da det ser ut til å spire og gro mer enn jeg hadde forventet. Bilde kommer fortløpende.
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #46 Skrevet 6. februar 2010 Du blir gratulert på skravle as we speak.
Ella & gull med smilehull Skrevet 6. februar 2010 #47 Skrevet 6. februar 2010 Hehe... vil ikke ødelegge moroa på skravle, så gratulerer med trilling-spirene Pa Te Ti Ca!! En slik bragd hadde jeg aldri klart. Jeg må kjempe for å holde liv i basilikumen i kjøkkenvinduet hver dag.
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #48 Skrevet 6. februar 2010 Forøvrig, jeg er verdensmester i jiffy-potter, du vet sånne små flate "brikker" som sveller i vann, og blir til små selv-stående "potter". Så jeg har alle tjue i sånne, oppi en ildfast form som er akkurat passe stor og står på plantebordet mitt ved stuevinduene (måtte grave fram plantebordet fra hagen) og satser på at jeg ser forskjell på bladene når jeg kommer så langt at de må plantes over. Det kan godt ta litt tid, forøvrig, for så mange i egne potter blir jo heftig. Tomatene skal over i mega-potter, da, men de kan mellomlande i noe mindre. Legger antakelig noen ut for adopsjon når jeg kommer så langt, forresten, pleier ikke ha mer enn tre tomatplanter.
Patetica fåkksi Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #49 Skrevet 6. februar 2010 Nettet her er ekstremt treigt i dag, men sakte men sikkert lastes det opp tre bilder på Pekå. Jeg har aldri hørt om Jiffy Pots men jeg googla dem og har nå - like liten peiling, men i det minste et slags bilde foran meg. www.pknullni.blogspot.com Tror den bare har lasta opp ett bilde til nå.
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #50 Skrevet 6. februar 2010 Chiliene er lange penile saker, moderat styrke. Etter sigende. Men de chiliene jeg har fått fram før har blitt små skrumper uten å bli mer enn sykelig blanding av grønn og oransj, håper disse kan holde seg helt til de blir røde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå