Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Her er noen oppskrifter: http://www.danielsbok.no/babymat.php På helsestasjonen kan du også få en bok som heter Mat for spedbarn å i den er det noen oppskrifter...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Kok en stor kjeke lapskaus uten krydder og mos det!
april09 & oktober10 Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Min gutt på 10 mnd er kjempeglad i hjemmelaga middag Denne er han veldig glad i : 1 potet skjæres i skiver 1 gulrot skjæres i skiver medisterfarse; lager små kuler med teskje Begynn med å koke opp vannet (jo mindre vann, jo mer smak i kraften) Ha oppi medisterfarsen i små boller Ha oppi potet og gulrot rett etterpå. Kokes i 10 minutter. Moses til ønsket konsistens. Denne blir det veldig god smak i
boble08 Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Jeg lagde mange gode fiskeretter til min lille fra han var 5 mnd gammel, dvs det var det som falt best i smak. Koke potet, gulrøtter, brokkoli og laks eller torsk. Også røre inn litt smør i mosen, eller bare evt litt morsmelk i de første månedene. Enkelt, raskt og veldig sunt
en liten en Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 forrige gang fant jeg ut at det var veldig greit å lage store porsjoner av feks brokkolimos, gulrotmos, most kjøtt/fisk og fryse ned i små pakker/isbitformer hver for seg. da kunne jeg enkelt variere ved å blande de grønnsakene jeg ville ha med. eks en isterning gulrot, en terning brokkoli, en terning kjøtt. så var det bare å varme i mikroen evt. med litt matolje/smør når barnet ble større. denne gangen ahr vi kjøpt en sånn babycook-maskin som skal dampkoke og mose maten i en fei, men siden baby fortsatt er i magen, vet jeg ikke om den er en god ide ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå