Gå til innhold

Er Hipp hardere til magen enn NAN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ga snuppa NAN før, men hun gulpet så mye av det at jeg ville prøve et annet merke. Kjøpte da Hipp MME. Hun gulper ikke stort mere, men fiser noe enormt når hun spiser. Når hun fikk NAN bæsjet hun bare 1-2 ganer i uka, men nå er det hver dag. Er Hipp hardere for magen til de små eller er det et godt tegn at hun har avføring oftere? Hun er 3 måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke hvem av dem som er sterkest til magen, men vi fikk nan på sykehuset og hun gulpa illeluktende, men det hadde hun kanskje gjort uansett. Vi gikk fort over til hipp, da jeg ville prøve om hun tålte økologisk og ville helst ikke bruke nestle-produkter. Hun er over 4 mnd nå og har tålt hipp godt fra dag 1.

Vi har prøvd småfolk sin og den funket ikke så bra synes jeg, så mulig den er sterkere, aner ikke.

Skrevet

Vi starta med NAN. Han var mye urolig og gråt etter mat. Prøvde HIPP bare for moro skyld, og han ble mye roligere og mer fornøyd. Så her drikkes det bare HIPP.

Skrevet

Hos oss var det omvendt. Da vi gikk fra NAN til Hipp, ble det problemer med mye gulping og promping og vondt i magen. NAN funker best her i huset. Hun er 3 mndr snart. Jeg vil også helst ikke bruke nestle sin, men det er den hun tåler best.

Skrevet

Både Hipp og Nan som man kjøper i butikken er basert på kumelk,og den ene bør ikke være vanskeliger fordøyelig enn den andre. Nan har imidlertid et alternativ som selges på apotek, Nan HA1. Der er melkeproteinene spaltet slik at den er lettere fordøyelig.

Det sier at barn som får bare mme bør ha avføring hver eller minst annenhver dag. Så da må det vel være et godt tegn at hun har avføring oftere :-)

Skrevet

Takk for svar. Ser det er ulike erfaringer på dette området. Som sagt har snuppa hatt avføring hver dag etter vi begynte med hipp, som jeg har skjønt kan være et godt tegn. Men hun har fått veldig hard mage, og det virker som hun sliter når hun skal gjøre "det store". Om det er av hipp vet jeg ikke, men vurderer å prøve et annet merke for å se om det blir noe forandring.

Skrevet

Leser for første gang om Nestlè sine produkter. Nå har jeg gitt NAN siden fødsel, da det var dette jeg fikk på sykehuset og Collett som viser seg å være vanskelig å få tak i.

Har jeg virkelig gjort skade på mitt enestående barn, og så kanskje med vilje?? Hvorfor står det ikke stor "skade" melding om nestlè sine produkter i butikkene?? Er det ikke nok å føle seg elendig med ammepresset her i samfunnet. Nå følte jeg meg ganske "mislykket" som mor :(

Skrevet

Kjære anonym, hæ?

Tviler på at nestle sine produkter er skadelige. Er det de voldsomme "reklamekampanjene" deres i asia og afrika du sikter til er det helt motbydelig at nestle kunne finne på noe sånt, men produktet er nok ikke farlig i seg selv. grunnen til at jeg ikke kjøper nan fra nestle er at jeg ikke kan støtte et firma som jobbet/jobber på denne måten. så jeg er veldig glad for at hipp funker her i huset.

Eller driver du gjøn?

uansett jeg tar deg seriøst jeg og svarer deretter;

ammepresset skal du bare drite i. Ingen unger som blir skada av mme, og du er en like god mor som alle andre.

Jeg har omtrent kun gitt mme og ungen min er mye tøffere enn alle de andre ungene ;)) (litt humor der på slutten.. ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...