Gå til innhold

Noen som har lykkes med knipeøvelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg for vid.

1 år siden fødselen, og har lite glede av samleie fordi jeg kjenner så lite. Jeg kniper alt jeg har, men føler at musklene ikke når frem til ham.

Klarer ikke knipe omkring penis i det hele tatt.

Alle sier knip, men i all verden, jeg har da knepet ganske bra synes jeg. Føler meg til og med sterk nedentil. Men når vi har samleie, føler jeg meg helt ubrukelig.

råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en time hos lege/gynekolog, evt fysioterapeut som er spesialist på kvinnelige underlivsproblemer.

Da kan de se om du faktisk er vid pga revning etc, eller om du bare ikke trener og kniper de rette musklene.

Jeg følte også jeg var sterk nedentil, men hadde likevel problemer med urinlekkasje. Det viste seg at jeg ikke "fikk med meg" musklene som sitter foran. Så disse var veldig svake. Nå er jeg bevisst på å få med dem, begynte å bare knipe forsiktig først og konsentrere meg om å få med de fremre musklene. Deretter økte jeg intensiteten. Nå merker jeg stor forskjell. Det var en fysioterapeut som hjalp meg.

Fortsatt har jeg bittelitt igjen før jeg føler meg helt som før, men jeg er myyye bedre! Jeg får ihvertfall til å klemme rundt penis, selv om jeg er videre i inngangen enn jeg var før fødselen.

Skrevet

Hmm.

Ja det er nesten så jeg tror jeg gjør noe helt feil.

Enda jeg HAR faktisk gått til en fysioterapeut. Som til og med har sittet med fingern inni meg mens jeg har knepet. Så jeg vet at jeg gjør det riktig. Men samtidig så kan det jo hende jeg har rotet meg inn i et blindspor. Føler jeg ikke får med sidemusklene. Hvis det finnes noen sidemuskler da.

Tror jammenmeg jeg skal be om ny time der.

men jeg revna jo overalt, så kanskje det er noe der også.

Skit altså.

Skrevet

Hei igjen. Jeg som svarte deg.

Jeg revnet forover og det var der jeg hadde problemer med å få med musklene, så revning har nok noe å si.

Jeg klarte å klemme rundt penis også før jeg fikk instruksjon av fysioterapeut, men hun målte styrken på "knipene" og fant at de var helt nederst i normalområdet, dessuten så hun at jeg ikke fikk med forrerste del da jeg knep. Det er også viktig at man ikke får med andre muskler som "hjelper til" når man kniper, f,eks i mage, rumpe og lår. da er det bedre å knipe med mindre styrke og kun konsentrere seg om kvaliteten på knipene og øke intensitet etterhvert.

Ønsker deg lykke til! det er vel anvendt tid og penger å prøve å få understellet til å funke som normalt igjen ;-)

Skrevet

Takk!

Jeg venter på time hos gynekolog nå, og skal be om å bli henvist til fysioterapeut. Hehe. "Håper" jeg kniper galt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...