Gå til innhold

Hvordan få kyllingfileten mør og saftig når man har angst for rå kylling i midten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruket å brune den. Så i ovn.

Tror jeg steker den for lenge i ovn. Den blir så tørr og kjedelig.

Hvor lenge steker dere den?

Fortsetter under...

Skrevet

Legg den i en brødpose og bank den flat med knyttneven. Da steker du den først på sterk varme, så den får skorpe og så littegrann ettersteking på svak varme så den blir gjennomstekt..

Så det på "Biggest Looser"...Pressa flat fileetene, tok null tid og steke de..Og siden tykkelsen var den samme på hele stykket var det ikke noe problem..Det var lett sak og klemme/slå de flat :o)

Skrevet

Funker å banke løs på dem med stekepanna også! : )

Skrevet

jeg bruner den ikke først. Legger den bare i ildfast form med godt krydder. Litt olje over og står i ovnen ca 30 min på 200 grader. Synes ikke den blir tørr. tiden varierer sikkert da jeg ikke alltid vet hvor lenge den står i ovnen ;)

kan ha ost inni og bacon rundt.

bare bacon.

Slenge litt hele hvitløksbåter og litt sitronskiver rundt.

etc... bruk fantasien ;)

Skrevet

Jeg bruner heller ikke filetene først. Jeg marinerer dem i en ildfast form i marinade og olje, og så steker jeg den i 30 min - 50 minutter i ovnen på 180 grader ca. Holder øye med den, så varierer litt. Skjærer over filetene etter en god stund og sjekker. Blir aldri tørr og alltid gjennomstekt. Er gravid, så er veldig nøye på det selv. :) Legger også litt marinerte hvitløksfedd rundt, de blir så gode når de er ovnsbakt.

Annonse

Skrevet

Stikk en tynn pinne/nål etc inn. Klem på den og se fargen på kraften som kommer ut. Er den blank er den ferdig. Er den rosa er denn ikke helt stekt. Prøv deg frem til du finner rett steketid.

Skrevet

steketermometer, steletermometer, steketermometer!

Kjernetemperaturen bør være 70-72 grader (gjennomstekt), og la kjøttet hvile etterpå, sånn at saftene spres ut i kjøttet igjen.

Lykke til!

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Legger dem i ildfast form, heller over kyllingkraft eller buljong og steker dem på 200 grader i ovnen til de er ferdige... Blir ikke noe tørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...