Gå til innhold

Gravid personlig trener gir råd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du noen tips til en såkalt "tørrlagt" anorektiker (hadde anoreksi som ung) m.h.t. mat og trening i svangerskapet? or meg handler det ikke om å slanke meg, jeg er allerede i underkant av det jeg bør være i vekt (BMI 17). For meg våger det å kunne spise nok/riktige næringsstoff slik at barnet får det det trenger.

Har panikk for å få tilbakefall. Selv om jeg er definert som "frisk" sliter jeg mye med "anorektiske" tanker av typen redd for å legge på meg, redd for å få en stor, "fleskete" mage (gjelder spesielt etter et evt. svangerskap). Jeg trener mye (aktiv idretssutøver innen utholdenhetsidrett) og er vegeterianer. Panikken stiger når jeg ser gravide kvinner som legger på seg svært mye i svangerskapet og har store vansker med å få det av seg etterpå. Jeg har også det du kanskje vil kalle irrasjonelle tanker om at alle kvinner legger på seg mye i svangerskapet og at man mister kontrollen på vekten; d.v.s. at jeg tror at kvinnekroppen lagrer mye fett i svangerskapet uavhengig av hva man spiser eller hvor mye man trener. Er det slik?

• 3 uker senere...

Da er jo du rette personen;)

Som du kanskje ser inne på trimdebatten etterlyser jeg ett treningsprogram til bruk fra 3-4 uker etter fødsel- du er kanskje i besittelse av ett slikt ;) ? Og har kanskje lyst å dele ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...