Gå til innhold

Gravid personlig trener gir råd


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg jobber som personlig trener og er selv gravid. Til daglig har jeg flere kunder som nylig har født og også noen gravide. Har du spørsmål om trening og kost så kan jeg være behjelpelig med å svare etter beste evne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen tips til en såkalt "tørrlagt" anorektiker (hadde anoreksi som ung) m.h.t. mat og trening i svangerskapet? or meg handler det ikke om å slanke meg, jeg er allerede i underkant av det jeg bør være i vekt (BMI 17). For meg våger det å kunne spise nok/riktige næringsstoff slik at barnet får det det trenger.

Har panikk for å få tilbakefall. Selv om jeg er definert som "frisk" sliter jeg mye med "anorektiske" tanker av typen redd for å legge på meg, redd for å få en stor, "fleskete" mage (gjelder spesielt etter et evt. svangerskap). Jeg trener mye (aktiv idretssutøver innen utholdenhetsidrett) og er vegeterianer. Panikken stiger når jeg ser gravide kvinner som legger på seg svært mye i svangerskapet og har store vansker med å få det av seg etterpå. Jeg har også det du kanskje vil kalle irrasjonelle tanker om at alle kvinner legger på seg mye i svangerskapet og at man mister kontrollen på vekten; d.v.s. at jeg tror at kvinnekroppen lagrer mye fett i svangerskapet uavhengig av hva man spiser eller hvor mye man trener. Er det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg ønsker å slanke meg under svangerskapet pga jeg veier nå 89 kilo og er bare 159 høy.. jeg har gått ned 24 kilo og vil gjerne vidre ned noen tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo du rette personen;)

 

Som du kanskje ser inne på trimdebatten etterlyser jeg ett treningsprogram til bruk fra 3-4 uker etter fødsel- du er kanskje i besittelse av ett slikt ;) ? Og har kanskje lyst å dele ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...