Gå til innhold

Andres sykluser som er like vinglete som min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg begynte med inseminasjon så var syklusen til å stole på 100%. Visste akkurat hvor mange dager mellom hver mens og hvilken dag eggløsning skjedde på osv....

NÅ derimot, den er jo helt skrudd!! Jeg fikk mensen igår kveld.... og ble ins forrige fredag...altså resgnes mensen idag som dag 14. Alle de andre dagene har jeg fått det på dag 16.

Også har jeg tenkt litt...kanskje det blir litt annerledes med mensen etter en ins. pga at de utvider jo livmorhalsen når de setter inn "frøene". Kan det være derfor alt er annerledes???

Men at jeg fikk mensen idag....da blir det jo fortere tilbake til Køben for ny runde da:) Det er det eneste bra med det!

En liten ting til: Jeg hadde 2 egg under forrige eggløsning, kan man bli gravid med den ene egget også er det det andre egget som gjør at man får mensen?? Eller blir det andre egget bare "borte"? hvis man blir gravid med et av de?? Håpe håpe håpe:) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det siste har jeg også lurt på. Jeg hadde nemlig fire egg i forskjellig størrelse som ville komme til å løsne med Otrivelle, og om det ene skulle bli befruktet, hva skjer da med de andre? Kommer de ut som en mens?

Ellers er syklusen min ikke lenger så veldig lett å beregne. Tidligere var den på 28 dager nesten hver gang. Nå hpooer den litt. I desember kom den for eksempel to dager for tidlig, og hadde den dratt det trikset enda en gang, hadde det blitt problematisk i forhold til det faktum at jeg var bortreist på ferie da jeg eventuelt burde blitt scannet. Men det gjorde den ikke, så det gikk bra.

Eggløsningen min er også mye tidligere når jeg går på hormoner. Gjerne dag 11-12 i syklusen. Får alltid mensen 14 dager etter Otrivelle. Det er det eneste som så langt har vært stabilt. Så syklusen min er noen dager kortere de gangene jeg har blitt inseminert.

Skrevet

Hvis et egg blir befruktet og fester seg - og en har sluppet flere egg samme syklus - kommer IKKE de resterende ubefruktede ut som mens. Livmorslimhinnen må jo være der for at det befruktede egg skal kunne feste seg og vokse.

Mens=livmorslimhinne som blør ut fordi det ikke har festa seg et befruktet egg.

Ubefruktede egg skrumper inn og tas opp av kroppen. De forsvinner.

Og selv om en har flere klekkeklare follikler er det likevel ikke sikkert at alle løsner. Kanskje slipper en likevel bare den aller største follikelen, selv m bruk av ovitrelle.

Mange opplever kluss med syklus under prøving.

Skrevet

Etter at jeg begynte prosessen med inseminasjon har min syklus forandret seg også.. Den har ikke vært helt, helt stabil på ca 4 år, men syklusen har holdt seg sånn ca på 28 dager, med ett par dager svigninger. Men bare etter journalsamtalen med Stork, og ventetiden frem til første eggløsning og inseminasjon, har syklusen vært mellom 35 og 39 dager, med eggløsning ca. dag 19-20. Er så utrolig lenge å vente :( Håper imidlertid dette er siste gang. Ble inseminert på tirsdag (Stork), så nå håper jeg så inderlig!!! Krysser fingrene!

Ser at vi er like gamle januar-jenta! Har du vært igjennom mange forsøk? Og hvilken klinikk har du benyttet?

Hilsen mammaklar85

Skrevet

Jeg har brukt CFC, og har vært der 2 ganger. En gang i desember og en gang nå i januar. Når ejg var der nå i januar hadde jeg 2 egg, 1 som slapp der og da og et som var klekkeklart ifølge gyn på CFC. Og jeg går ikke på hormoner...det var "all by myself":) Ligger i genene!

Jeg har brukt eggl.sprøyte begge gangene!

Har hatt ønske om barn i alle år...og nå når jeg endelig har satt igang er det frustrerende at det ikke klaffer med en gang:)

Før jeg begynte prsessen var syklusen min på 34 dager ca, nå er den på 30 dager sånn ca...så bra for meg at det gikk andre veien da....mindre tid å vente mellom hvert forsøk:) Men desto dyrere....hvis det blir mange forsøk!

Kysser fingrene for at det klaffer for alle sammen her inne snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...