Gå til innhold

Er i 13 uke snart og bruker fortsatt Metformin 1000mg

Anbefalte innlegg

Burde jeg slutte snart? Jeg ble satt på etter en MA for 5 år siden og følges ikke opp ift dette lenger.....

Fastlegen får jeg den hvite resepten av , men han kan lite om dette sier han.

Har googla litt om tema og vierk som mange leger anbefaler å slutte etter 3 mnd. tenkte jeg skulle ta det i noen uker til, så trappe ned.

Noen som ikke har diabetes som bruker dette pga pcos?

Fortsetter under...

Hei hei

det jeg har lest er at man bør ta metformin i allefall til godt ut i 2 trimester, her i Tyskland blir man ofte anbefalt å ta det enda lengre for å være på den sikre siden.

Hvis du føler deg vel med metformin og fremdeles får det på resept, vent til uke 27 eller lengre, skulle noe gå galt, har babyen en reel sjanse til å overleve.

Og reduser gjerne til 500mg i en uke eller to før du slutter..

Tar selv metformin (er ikke gravid) og har ikke diabetis.

Hadde jeg vært deg ville jeg forsatt metformin.Er ikke bare risiko for og miste,men også risiko for svangerskaps diabetes og svangerskaps forgiftning.Ester Vanky er et navn og søke på,hun har hatt et studium på nettopp Pcos og metformin under svangerskap.Jeg selv måtte slutte fordi jeg fikk irriterte tarmer,da metformin gjør på meg at jeg får voldsomt diare.Er i uke 33 snart og nettopp fått konstatert svangerskaps diabetes.

Tusen takk for svar!

Har ingen symptomer på metformin i det hele tatt, så syns det er helt greit å bruke de. skal sjekke ut den studien, er lite formell kunnskap hos legene skjønner jeg....de fleste har hørt rykter om hvordan d kan virke, syns selv det er betryggende å gå på det!

Takk igjen:))

Hei

Jeg gikk på metformin til og med uke 32. Hadde heller ingen oppfølging. Har ikke diabetes men bruker det pga PCOS. Gynekologen som foreskrev dette sa at han ikke hadde lov å anbefale meg å bruke det under graviditet, men ville heller ikke anbefale meg å slutte når jeg ble gravid... Følte meg tryggere med tablettene. Jeg tok 1500mg i begynnelsen og reduserte de siste månedene til bare en tablett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...