Gå til innhold

Var på ordinær UL i går...

Astra71 - tvillingmor

Anbefalte innlegg

...og alt sto heldigvis veldig bra til med de to små! Jeg var ganske spent, for denne undersøkelsen skulle jo også være en slags oppfølging av den forrige ULen vi hadde på Haukeland, i forbindelse med fosterdiagnostikken (siden jeg er 38). Jordmoren målte lårbein, sjekket at nesebeina var på plass osv, og konkluderte med at så langt hun kunne se, så var de to små 'kjempeflotte', og alt så veldig normalt ut :-) Gjett om vi var glade!

Og så viste det seg også at vi mest sannsynlig får to små JENTER :-) Jordmoren var 99% sikker, og ingen av oss var i stand til å se noe som kunne tyde på noe annet. Så nå er vi allerede i gang med å finne navn. Det hele ble litt mer virkelig da vi fikk vite kjønn, på en måte. Akkurat som om vi kan starte prosessen med å bli kjent med dem allerede. Artig!

For øvrig interessant å merke seg at den første reaksjonen til venner og kjente som regel er 'åååå, nå kan du begynne å strikke små nusselige rosa jakker' osv osv. Men jeg tenker heller at vi skal stå imot 'rosabølgen' så lenge vi kan ;-) Innbiller meg at folk ikke ville fokusert like mye på hva babyene skal ha på seg dersom det var gutter vi ventet, eller hva sier dere som venter små guttebabyer?

Fortsetter under...

Så flott å høre at alt står bra til:oD Du fikk jo en ganske tøff start med mye usikkerhet, så godt at alt ser bra ut nå. Og gratulerer så mye med 2 jenter:o) Skjønner godt at det blir litt mer virkelig nå som dere har fått vite kjønn. Det at du har lykkes, og med 2 stk tom, etter så mange forsøk gir meg virkelig håp og styrke til å fortsette litt til!

Ønsker deg og babyene i magen din all lykke framover:o)

Klemmer fra meg:o)

Gratulerer så mykje med to friske, fine jenter;) Så fantastisk at alt er så bra - deilig å få det bekrefta! Syns det er litt ekstra stas å følgje deg som har to i magen sidan eg har tvillingar sjølv og kjenner at det nesten er litt "lite" å kun ha ein i magen denne gongen;) Neida - det er deilig òg.

Eg trur du har litt rett i det om "rosa"-bølge og kva ein er oppteken av ift jenter og gutar. Kan ikkje hugse ein einaste kommentar om type kle til tvillinggutane, men no når eg skal ha jente er det snakk om rosa bodyar og kjolar med ein gong. Stakkars vesla i magen må nok berre finne seg i å kle seg i ein del blått frå brødrene;)

Lykke til vidare - tenk at de skal ha to jenter på ein gong - er det ikkje fantastisk!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Så koselig med to små jenter i magen da :)

Jeg syntes i alle fall at det ble mere virkelig når vi kunne begynne å snakke til Leona i magen i stedet for den. Var utrolig koselig å endelig få vite hva slags kjønn vi skulle få.

Nå er vi veldig spent på om neste blir jente eller gutt :)

Du får kose deg med leting av de perfekte navnen til jentene deres :)

Annonse

ååå så flott at alt er som det skal!!:))) husker deg så godt fra ass befr.og tror jeg har sagt det før men tiden har virkelig gått utrolig fort i det siste!!

tenk at du er kommet såå langt:))))spennende med to små jenter da....gleder meg til å høre hva de skla hete hihihi:)))

nyyt lykken og sug på karamellen på resten av veien;)

ååå så flott at alt er som det skal!!:))) husker deg så godt fra ass befr.og tror jeg har sagt det før men tiden har virkelig gått utrolig fort i det siste!!

tenk at du er kommet såå langt:))))spennende med to små jenter da....gleder meg til å høre hva de skla hete hihihi:)))

nyyt lykken og sug på karamellen på resten av veien;)

Hei alle sammen, og tusen takk for koselige innlegg :-)

Lie79, jeg unner deg virkelig å lykkes nå! Husk at jeg egentlig hadde gitt opp tanken på at det kunne lykkes for oss da jeg plutselig satt der med den positive testen. Jeg håper og tror at du vil få oppleve det samme snart og slik at du kan følge etter oss inn hit ;-) Det blir kjempekoselig!

Tromsøjenta: Jeg har termin 24. juni. Men regner jo med at de kommer litt før. Så nå driver jeg og fyller ut skjemaet Krav om fødselspenger, tenkte å levere det til uka slik at jeg ikke blir sittende uten penger etter fødselen. Når var din termin igjen?

Dobbelguttemamma: hurra for jenta di som får blå klær etter storebrødrene sine! Det blir nok ei flott jente som er eslet for mer her i livet enn bare å være ei lita pyntedukke ;-)

Og så tøysekroppen - jeg husker deg, og ;-) Ser ut som du er i gang med tredje forsøk nå? Du er jo ei ung kvinne, så du har nok de beste sjanser for å lykkes denne gangen! Det store flertallet klarer det jo på tre forsøk. Bare sånne gamlinger som meg som må ha åtte ;-) Masse lykke til, jeg krysser fingrene for deg!

så herlig. ja det er virkelig og om noen mnd er de her :-) Jeg sitter her på barsel med mine to små prinsesser. det er herlig. pappan har blitt en skikkelig jentepappa. og stor oppmerksomhet får vi så fort vi beveger oss ut av rommet vårt. livet er sukkersøtt på tross av maks to timers søvn om gangen. rosabølgen ommer av seg selv så jeg har bevisst ikke hoppet på den. vi har jo masse rosa fra førstemann som vi fikk i gaver så det er greit å balansere det med andre farger i det man kjøper og lager selv.

lykke til de sisste mnd, det blir forhåpentligvis ikke for tungt, uannsett blir det utrolig lite viktig når de perfekte babyene endelig kommer.

Gratulerer så mye med to piker i magen :-)

Skal selv på ordinær UL på torsdag, men vi er fast bestemt på at kjønnet skal være en hemlighet. Tror jeg merker noen små "dult" i magen om dagen, og det er mer enn nok for meg ;-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...