Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Går hjemme med gutten min som blir 2 år om en uke.. Så jeg sniker meg litt inn her... Han har vært verdens roligste og blideste gutt helt siden han kom til. Vi har lekt og kost oss hjemme. Nå etter jul har det snudd helt. Det er sutring og gråt hele tiden, alt blir feil, og han blir sint for alt. Uansett hva vi holder på med, så går det galt. Vi kan leke med togbanen, så finner han bare ut at nå blir jeg sint og gråter og styrer på. Jeg blir helt matt jeg. Er det bare trass? Trodde trass skulle være at han gråt og ble sint når han ikke fikk gjøre selv, eller velge selv eller noe. men akkurat nå synes jeg han gråter av absolutt alt. Han elsker å være ute f.eks. Så går vi ut og skal finne akebrett så er det ett eller annet som har skjedd så står han der og hylgriner. Plutselig ble det ikke like koselig å være hjemme med han lengre.. Er gravid, uke 29 så jeg er jo ganske tung og sliten om dagen i tillegg og mine hormoner raser vell like mye som hans, så vi blir ikke alltid enige Hvordan har trassen inntruffet hos dere? eller er det ikke trass dette? Hva er det isåfall? det kom jo over natten dette... fra å være verdens blideste unge til en illsint en... Noen innspill å hente her? prøver å velge kamper med omhu, men er ikke det som er problemet heller føler jeg.. Vi har god tid så om han vil kle på selv så er det helt greit, og om han vil ha den blå gensern istedet for den brune som jeg la frem så er det ingen problemer. det er så mye annen sutring som jeg blir snart gal av......... Går dette over?? Si ja hehe
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Kanskje han trenger litt mer omgang med andre barn? Har dere prøvd åpen barnehage?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 glemte å tilføye at han har barnehage to dager i uken.. Åpen bhg finnes ikke her hvor vi bor... Elendig! Derfor ble det to dager i bhg istedet, for vi kjenner ingen her så vi måtte få dekt det sosiale behovet hans på et vis. Nå har vi blitt kjent med noen som vi møter endel, men han er akkurat lik da også, under besøket.. Det har bare toppet seg helt
ifie Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Gutten vår trasser som bare det, men det er ikke alltid vi vet hva som er feil, og hvorfor han raser eller er lei seg. Jeg ville kontaktet helsestasjonen, jeg. Jeg tenker det er viktig og finne ut om det er gode gamle toårstrassen, eller om det er noe annet som plager han! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Mener du psykisk eller fysisk? Han har slitt MYE med sykdom etter bhg start... Bare litt over en uke siden han var skikkelig syk, kastet opp, hadde diare og høy feber samtidig i flere dager, bare dager etter det igjen fikk han den 5 barnesykdom med feber og utslett... og det var etter det at det toppet seg fullstendig.. så vi har jo i tankene at det ikke akkurat hjelper på den trassen som begynte å slå til fra før.. Men likevell er det jo også tøft for oss som foreldre. Synes det er sårt at alt er så kjipt for han. Har lyst å hjelpe han, så prøver å få han til å prate og ofte holde rundt han for at han ikke skal føle verden går i grus for han helt alene. Synes det er veldig trist at det er sånn, men så blir jeg jo skikkelig irritert mange ganger også.. Vanskelig dette :s
ifie Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 Jeg mener hva som helst! Han kan jo være sliten siden han har vært mye syk, som du sier - kanskje han ikke har kommet seg ordentlig, eller han kan være lei seg for et eller annet, eller det kan være at han "vil noe" men ikke greier å uttrykke det. det er jo gjerne det deler av trassen går ut på. Så bra at dere snakker mye med han og holder rundt han og er der så mye for han! Det er jo veldig lett at det bare blir pesete for oss foreldre og vi glemmer at det bare er et bittelite barn som ikke kan noe for at følelsene surrer rundt og gjør dem om til humørsyke "monstre"
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Hei. Jeg også går hjemme med gutten min på 20 mnd og gravid i uke 25.. Syns noen dager kan være utrolig slitsomme og tøffe, både fordi jeg er gravid og fordi han begynner å bli mer trassig nå. Han kan plutselig bli illsint hvis det feks er noe han ikke får til, han har begynnt å tulle ved måltidene og tester ut grenser. Er nok to-års trassen som har kommet over gutten din, da kan de ofte skifte både humør og personlighet. Bare vær tålmodig, tålmodig og atter tålmodig med han! Så er det vel en trøst at trassen går over, og snart er du ikke sliten gravid lenger.
Ung kvinne Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Sover han nok? Kanskje han er veldig veldig sliten? Merker han kanskje at du er hormonfull og sliten? Er han usikker på at det kommer ny baby?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Takk for alle innspillene.. Nå i ettertid er vi ikke i tvil om at det var ekstra ille fordi han har vært så syk. Hadde jo to forskjellige virus på en og samme gang. Rotavirus, en kraftig omgangssyke og den 4 barnesykdommen. Så han var nok meget sliten en god stund etter det. For når matlysten kom på topp igjen og bæsjbleiene ble helt normale igjen, ble han den samme gamle gutten igjen. Trassen er fortsatt der, men nå er det trass det handler om. Nå er det trassing hvis han ikke får gjort det slik han vil, om han får bestemme osv. Ikke de plutselige illsinte anfallene der vi ikke skjønner noenting. Godt å tenke på da... at det ikke skulle bli sånn i en lang periode. For det var veldig sårt for oss også. Glad jeg er hjemme med han så han fikk slappe av når han ville og at jeg holdt masse rundt han selv om han var illsint for ingenting. Stakkar liten, han var bare virkelig sliten han ( Men takk for svar jeg fikk, jeg var virkelig helt fra meg jeg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå