alvamamma Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Finner ingen vaskeanvisning noe sted... Kan det håndvaskes med Milo f.eks? Er en Bolia sofa med Nantes trekk hvis noen vet...
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Er det avtakbart, så er det bare til å vaske det med milo. Helst på 60 grader, jeg må vite hvilket stoff det er, har du bildet? For bakterier blir drept ved 60 grader, men om det krymper så hjelper jo ikke det. Prøv på 40 grader. Eller bare ullvask.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 http://www.bolia.com/nn-NO/catalog/Norway/Bolia_NO/Stuen/Sofaer/Sepia/01-012-15_5829.aspx 40 grader med vanlig vaskepulver for farger. F.eks omo.
LilleBjella Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Jeg hadde en sofa med samme trekket. Det skal ikke vaskes i maskin, men renses kjemisk. Du kan levere trekket hos renseri, eller du kan leie en rensemaskin og gjøre det selv. MEN, jeg vasket det likevel. På 40 grader og med milo. Det gikk fint, men trekket ble på et vis ikke like fint. Skrukkete og tynnere på en måte.
Gjest irismor Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har ikke samme sofa. Men når jeg vasker sofatrekkene i vaskemaskinen så er det på ullvask med Milo. Og jeg setter de på igjen før de er helt tørre. Hvis ikke så blir det bare skrukkfiller.
alvamamma Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2010 Takk for tips! Jeg var dessverre litt utålmodig og heiv de i maskinen før jeg leste innlegget over. Da skal jeg illefall ta de på før de er helt tørre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå