Gå til innhold

melatonin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke helt sikker på om det er rett stavet

men er i tenkeboks på om min datter skall få dette

åssen virker dem?

bivirkninger eventuellt?

siden vi har begynt på concerta så synes jeg det blir vel mye piller

sån som"piller for alle problem" men hu trenger å sove og dem på bupa ville veldig gjernet vi skulle i hvertfall prøve men jeg sa att jeg måtte tenke over det!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melatonin finnes naturlig i kroppen, så tror dette er et rimelig trygt preparat. Jeg har brukt det som innsovning selv, men bruker jeg det mer enn 3-4 kvelder på rad får det en underlig effekt. Jeg sovner fint, men våkner etter tre-fire timer (dvs midt på natta) og er *PING* våken :o/ Opplever også å bli ekstra søvnig om morran( dagen etter, men jeg går ikke på sentralstimulerende selv om jeg har narkolepsi i tillegg, så mulig concertaen vil motvirke dette hos din datter.

De melatonintablettene jeg brukte fikk jeg "under disken" i en helsekostbutikk. Ser de man får på resept nå er depottabletter, dermed kanskje man unngår å våkne på natten slik jeg gjorde. men jeg vil tro man kan føle seg desto mere groggy om dagen (mortvirke med dagslyslampe under frokosten?)

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg bruker melatonin på min sønn som snart er 5år. Og det gjør jeg uten problemer!!!

Han var et utrolig urolig barn, og hadde store vansker om dagen med å holde seg rolig. Natta var ikke noe bedre. Han sovnet sent, og stod tidlig opp...

Vi prøvde mange forskjellige sovemedisiner hos legen, men det var ikke noe som hadde optimal effekt.

Helt til en venninne av meg (med 2 gutter med adhd) anbefalte å prøve melatonin.

Fikk spesialresept av legen (må ha det, for det er ikke lov i Norge på andre vis) Dette er kapsler med pulver i... Vi kan gi ham en halv som vi blander ut i vann!

Du kan si det sånn at den gutten min som bhg bandt fast om dagen, for å få ham til å hvile, han er så rolig, at ingen skjønner noe! Rett og slett pga god nattesøvn!

Har ikke hatt noen bivirkninger. Dette er forøvrig det eneste som er godkjent til bruk av flygere =)

• 1 måned senere...
Skrevet

Er ikke Melatonin det berømte "barbie" stoffet?

Skrevet

Melanotan er barbiedopet.

Melatonin er et hormon som produseres når vi skal sove og blir produsert fra vi er ca 12 uker gamle.

Har prøvd Melatonin selv, men jeg fikk veldig mange bivirkninger i form av:

Sykt tørre øyne om morgenen som førte til betennelse og ekstra trøtthet når jeg sto opp

Våknet etter en time eller to av melatonin for jeg fikk veldig livlige mareritt av dem

Gikk i døs hele dagene jeg hatte tatt melatonin.

Skrevet

Min sønn har prøvd melatonin med god effekt for innsovning, men våknet mye og det hjalp egentli bare ved legging. Men circadin som er en depotablett med melatonin er mye bedre. Nå sover han for første gang i sitt liv ganske bra. Han har ikke fått diagnosen adhd, men skal begynne utredning til uken. (bare sånn til opplysning)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...