magica og lille tryll ♡ Skrevet 22. januar 2010 #1 Del Skrevet 22. januar 2010 Lille tryll spiser: -Pupp før vi står opp -Grøt etter 1. lur, ca kl 10 -Middag ca kl 14 -Grøt ca kl 17.30 Prøver å gi pupp når hun våkner fra lurene sine, da er hun mest mottagelig, ellers har hun ikke tid til pupp nemlig, er så mye som skjer, og gud forby om hun skulle gå glipp av noe liksom ;o) Pleier også å gi frukt etter hvert måltid, men det er kanskje ikke nødvendig? Jeg gir ulike fruktglass (de uten eple, for det fikk hun litt utslett av) og litt hjemmelaget mos også (pære, mango, banan) Til middag får hun ulike middagsglass. Det er kjeeempegodt! Hun spiser gjerne 1/2 glass av gangen. Prøvde meg på hjemmelaget grønnsaksmos, men det var ikke populært dessverre ( Ellers er avocado også en slager. Gir 1/2 av gangen. Av grøt typer, så gir jeg mest de uten fruktsmak, da jeg heller vil gi frukt ved siden av: Hvete, havre og godnatt grøtene til Nestle og Småfolk. Prøver å gi vann til måltidene, men det skjønner hun ikke helt vitsen med. Det går litt bedre hvis hun får fra glass. Tutekopp er for feiginger tydeligvis ;o) Noen som blander litt fruktsaft til de? Vil jo ikke venne henne til å drikke saft, men er jo litt viktig at hun får i seg litt væske, siden hun ikke spiser så mye pupp lenger. Tenker på sånn pære/sviske-saft fra NEstle... Har lyst å høre litt om hvordan dere gjør det ) Og hvordan gjør dere det når dere er på farten? Koker der vann å har på termos eller hva? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141316581-mat-igjen-hva-spiser-deres-sm%C3%A5-og-n%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid Skrevet 22. januar 2010 #2 Del Skrevet 22. januar 2010 Hei. Lillegutt får: hel posjon grøt + 90 med mme når han står opp kl:08.00 ca. 150 med mme kl 11.00 2/3 middags glass forskjellige typer + vann kl.14.00 150 med mme kl: 16.00 ca hel posjon grøt + 120 med mme kl:18.15. legger seg halv 7 og sover til neste dag. Liker alt han får, så det er veldig enkelt å variere med smaker:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141316581-mat-igjen-hva-spiser-deres-sm%C3%A5-og-n%C3%A5r/#findComment-141316795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krummelure Skrevet 22. januar 2010 #3 Del Skrevet 22. januar 2010 Merker og at puppen ikke er så interessant lenger men jeg prøver å amme før hvert måltid, det er veldig variabelt hvor mye han dier. Og det påvirker selvfølgelig hvor mye grøt han spiser. Og jeg holder på å venne han av med ett nattmåltid slik at han bare får mat bare en gang om natten istedet for to... Ellers så får han litt pupp når han våkner, pupp + halv porsjon grøt ca kl 10, pupp + halvt glass middag (spiser ikke alltid opp) ca kl 13 pupp kl 16 frukt i babyfeeder når vi spiser middag pupp + halv porsjon grøt ca kl. 18.30 Vi pleier å gi han litt vann fra tutekopp etter hver måltid. Det er ikke så mye han drikker men han liker å holde på med koppen og bite i tuten. Jeg har ikke tenkt å tilby fruktsaft enda. Vi har alltid vært hjemme til hvert måltid etter at han begynte med grøt så har ingen erfaring med turer etc. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141316581-mat-igjen-hva-spiser-deres-sm%C3%A5-og-n%C3%A5r/#findComment-141316850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke2009 Skrevet 22. januar 2010 #4 Del Skrevet 22. januar 2010 Vi skulle øke til tre porsjoner nå i uken, fra grønnsaksmos i 13-tiden og grøt i 18- tiden (gjerne litt frukt innimellom de ti måltidene) til ett ekstra grøtmåltid på morgenen. Men så kom den forsinkede vaksinen, senere men kraftigere reaksjon enn sist. Blant annet mindre matlyst (pupp) og ingen matlyst på fast føde. =( Vaksinen tok vi på tirsdag og idag er første dagen jeg har fått i henne noe annet enn pupp.. litt over ett halvt beger med fruktmos!!! Håper det er begynnelsen på noe bra =) Til måltidene har hun fått vann i avnet tutekopp, elsker vann og ikke minst tygge og lage lyd på tuppen. HUn har fått sviskesaft, 5ml hver dag.. dette er mer for magens del enn noe annet egentlig. Men hun synes jo det er kjempegodt og det er jo veldig kjekt. Hadde tenkt å begynne med middagsglass i neste uke, vi får se hvordan matlysten tar seg opp igjen. Det som er irriterende er at siden hun ikke får i seg nok mat ila dagen VIL hun jo ha mat hver 3 time om natten igjen!!! =( Snakk om tilbakeslag.. Har også lurt litt på dette med mat når en er på farten, tenker thermos eller at det må jo kunne gå ann å varme ett glass der man er?! Kjenner at puppefordelen (alltid klar, varm og tilgjengelig) ser jeg tydeligere nå enn noen gang..hehe.. Til slutt... hva sitter de søte små i når de får mat?? Her har vi brukt vippestol, men lurer litt på Tripp Trappen som står her. =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141316581-mat-igjen-hva-spiser-deres-sm%C3%A5-og-n%C3%A5r/#findComment-141317794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krummelure Skrevet 22. januar 2010 #5 Del Skrevet 22. januar 2010 Vi bruker vippestolen foreløpig men vi skal sette i stand min gamle tripp trapp stol nå. Jeg spurte helsesøster ang dette på 6 mnd kontrollen på tirsdag og hun sa det går bra med tripp trapp stol, men barna må støttes med puter og ikke sitte for lenge, max 30 min. Gjerne litt mer forsiktig i starten. Jeg ser for meg at han sitter i tripp trapp stolen når vi spiser middag for da vil han ikke sitte i vippestolen. Kjekkere å komme opp til bordet sammen med oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141316581-mat-igjen-hva-spiser-deres-sm%C3%A5-og-n%C3%A5r/#findComment-141317903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 22. januar 2010 #6 Del Skrevet 22. januar 2010 Her har vi to risgrøt måltider. En til frokost og en til kveldsmat. puppen er fremme til alle verdens tider, har ikke noe fast. Han får pupp når han vil. Men er bare 1- 2 om natta. han sover ca 10-12 timer. Sitter i vippestol. Tripp trapp stol når vi spiser på spisestua Vann noen ganger Skal få inn et måltid til snart, vet ikke om det blir middagsglass Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141316581-mat-igjen-hva-spiser-deres-sm%C3%A5-og-n%C3%A5r/#findComment-141318313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
magica og lille tryll ♡ Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 22. januar 2010 Vi tok i bruk tripp trapp stolen til måltidene når snuppa rundet 6 mnd. Veldig kjekt å ha henne oppe på vårt nivå ) Og det virker som om hun syns det er stas og bli "stor" jente ;o) Vil også tillegge at jeg prøvde å gi henne en liten brødskalk her om dagen, og det skal jeg si var stor stas!!! Hun gnagde kjempelenge på den. Koste seg veldig! Det lå smuler overalt etterpå ) Spurte hs og hun sa det var helt greit å gi litt brød nå, så mulig jeg prøver litt brødskive etterhvert også, for variasjonens skyld. Takk for svar alle sammen ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141316581-mat-igjen-hva-spiser-deres-sm%C3%A5-og-n%C3%A5r/#findComment-141319876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birka Skrevet 22. januar 2010 #8 Del Skrevet 22. januar 2010 Snuppa sitter i høy babystol (ikke tripp trapp) nå, -virker som hun syns det er stas. Støtter litt opp med puter, men det er ikke lenge til vi kan fjerne dem. Det er spennende å begynne med skikkelig mat og hun er veldig interessert i alt. Gøy for både store og små Hun spiser: ca kl 0900: Banan/mango/avokado ca kl 1400: halvt glass middag (kalv er en klar hit) ca kl 1800: full posjon grøt Pupp når hun vil, ca hver 3-4 time Dette mønsteret er ikke fastlagt, - det har bare blitt sånn. Det er nok løsninger som er mer fornuftige enn dette, så vi får bare prøve oss fram. Vann prøver jeg å gi hver dag til måltidene. Hun syns det er litt tullete og leker mest med tåteflaska. Tutekopp skjønner hun ingenting av, bare biter i den. Men jeg gir meg ikke:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141316581-mat-igjen-hva-spiser-deres-sm%C3%A5-og-n%C3%A5r/#findComment-141320297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rima Skrevet 23. januar 2010 #9 Del Skrevet 23. januar 2010 Her sitter lille i vippestol og i høystol. Høystolen hadde jeg selv da jeg var lita - en sånn man slår ned til stol og bord. Vi dytter dyna godt rundt han og han sitter ganske stødig. Han elsker å sitte ved middagsbordet! Til nå ser matdagen slik ut: - 8-9: Nesten full porsjon havregrøt - ca 12: En halv banan - ca 15.30: litt moset gulrot eller potet - ca 18: Full porsjon hvetegrøt - 19: Pupp ved leggetid Han får vann til hvert måltid med fast føde. Gjerne gjennom hele måltidet for å "skylle ned". Han elsker det. Drikker helst av avent tutekopp som vi har fjernet gummiventilen på. Ellers pupp til alle døgnets tider. På dagtid før hvert måltid og litt kos innimellom. På natten har vi et kaos der puppen er framme sikkert 5-6 ganger fra 19-7 (Ja, må ta noen grep her snart!). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141316581-mat-igjen-hva-spiser-deres-sm%C3%A5-og-n%C3%A5r/#findComment-141322615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå