maizi Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Gutten min på 11 uker sover usedvanlig lite syntes jeg. Begynner leggingen i 22 tiden, men han sovner ikke før ca 23-24. Da har vi matet, bært og bysset på han. Så våkner han i 1.30 tiden, 03, 04.30. også nekter han helt å legge seg til igjen i 06 tiden så da må vi opp. På dagen sover han 3-4 ganger men bare 20 min i strekk. Han blir overtrøtt og jeg bruker gjerne 45 min på å få han til å sove også våkner han etter 20 min...frustrerende...... Er kjempesliten nå og trenger gode råd fra dere. Har hele tiden tenkt at når han nærmer seg 3 mnd så blir det bedre, men det ser dessverre ikke sånn ut. Han er forresten en stor gutt på nesten 8 kg!!! så egentlig trenger han ikke mat i det hele tatt på natten. Noen som vet hvilket søvnbehov barn på 3 mnd generellt har? Alle gode råd taes i mot med takk!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Uff det hørtes veldig slitsomt ut! Tror du det er noe som plager gutten din? Eller er det bare vanskelig med innsovningen? Jeg tror gjennomsnittet er ca 15-17 timer i døgnet Jeg syns det var veldig vanskelig å lese snuppa sine signaler på den tiden. I det ene øyeblikket var hun våken og blid, og plutselig var hun dritsur og overtrøtt og dermed også umulig og legge. Jeg måtte gå etter klokka tilslutt, da jeg lærte meg at en time var maks av det hun trengte være våken, så da la jeg henne selv om hun ikke viste tegn på trøtthet. Det funket fint. Ellers så har du sikkert prøvd de vanlige tingene som vugging i vogn (over dørterskelen er en hit ;o), varmeflaske i sengen, bæresele, smokk, kosefille over ansiktet osv... Kanskje han er mer sulten og trenger tillegg? Ville kanskje hørt med hs isåfall dersom du tror det er tilfelle. Hos oss viste det seg at søvnproblemene skyldes en liten låsning i nakken, som enkelt ble løst opp hos kiropraktor. Verdt å sjekke kanskje? Ønsker deg uansett lykke til!
Kongeørna Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Jenta vår på 3 mnd sover "natta" fra midnatt til 10.00. Så er hun max våken en times tid, før hun sover igjen. Sover fra 1 til 3 timer i strekk på dagtid, særlig godt sover hun når vi går tur. Da sover hun gjerne flere timer etter at vi har kommet inn. Så det er lite våkentid enda. Vi har ei på 5 mnd også, men hun er svært prematur, og sover enda mer.
Kongeørna Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Ps har vært hos kiropraktor med alle barna våre, ganske tett etter fødsel. Det tror jeg er gunstig i forhold til mye, akkurat som fru Tryll over her sier
maizi Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2010 Takk for svar damer! Han har slitt med magen stakkars liten. Melkeproteinintoleranse og skal nå utredes for reflux. Jeg håper virkelig han snart blir bedre!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå