Gå til innhold

Noen som har nattavvent?

Anbefalte innlegg

Siden snuppa følger vekstkurven sin perfekt og spiser tre måltider med fast føde, mente hs det ikke var noe i veien for å nattavvenne nå hvis jeg ville det. Noen som har gjennomført det?

Hun våkner jo sjeldnere på natten nå. Som regel en gang når vi legger oss (ca 23-24) og igjen kl 04-05. Noen ganger spiser hun effektivt, men ofte så er det bare kosesutting. Har lurt på om vi skal ta en helg hvor jeg stenger krana og pappan tar henne på natta. Men hun har jo noen netter innimellom hvor hun ikke våkner i det hele tatt (to ganger denne uka, en gang forrrige uke), så lurer på om jeg skal se ann og kanskje det går av seg selv uten noen som helst avvenning? *håpehåpe* ;o)

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141316511-noen-som-har-nattavvent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sluttet med mat på natta da lillegutt var nesten 4 mnd.

Merket at han ikke var så avhengig av mat da, for hadde sovet noen netter uten å våkne, så han var liksom klar.

Det var 2 netter som han våknet å ville ha mat, men hadde bestemt meg så han fikk ingen ting.

Han skreik å protesterte noen min før han sovnet igjen.

Det viktigste er å ikke gi seg.

Så etter noen dager var alt over, og han har sovet siden:)

Veldig deilig.

Jeg er veldig streng på det når det er natta så er det natta.

Han blir aldri tatt ut av senga uannsett hvor mye han har protestert, og det samme på dagen når han skal sove.

Men du får igjen for alt strevet.

lykketil

Håper også på en sånn selv-avvenning... =)=) Det så bra ut før i uken, hun våknet men jeg la henne bare til igjen så sovnet hun. Krever ett måltid ila natten, da er hun tydelig sulten så den er grei liksom.

Lurer på å gi henne eget rom snart, tror vi forstyrrer og at jeg ligger halvmeteren ifra henne ikke hjelper nok ikke noe særlig...

Nå er vi litt ute av kontroll på maten pga den hersens vaksinen, men håper å ta oss inn igjen..

Ut i fra det du skriver ville jeg sett det litt ann om hun ikke avvenner seg selv ja... Det hadde jo vært herlig?!

Her har det liksom gått av seg selv. Har vært litt av og på, men som regel sover han til i alle fall halv 8 før han våkner for mat. Noen ganger har han fått litt i 5-6 tiden. Men siste par ukene har han ikke trengt det. Om han har våknet, har det holdt å gi han smokk. Så føler meg ganske heldig. Men forberedt på at det plutselig kan bli nattestyr igjen, men da er nok krana stengt.

Jeg og er ganske streng på at når det er natta så er det natta, og om han våkner før det tidspunktet jeg har satt som ok, så kommer han ikke opp av senga. De gangene han da har våknet "for tidlig" har jeg latt han ligge i sengen. Bare roet han der om han griner, og om han har ligget og pratet har jeg latt han ligge. Da har han gitt seg med det etter 2-5 dager.

Nei vi har også hatt netter hvor han har sovet gjennom, og når han våkner spiser han, ikke bare kos.

Er litt liten så lar han få i seg det han vil.

Håper også på at det går over når han er klar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...